|
||||
|
||||
Sv: Hjälp oss med första resan till Grekland.
Hoppas här dyker upp någon som faktiskt bott där, t ex Maggy.
Bara ni gillar det där med klappersten så kan din fru ligga och sola medan du softar under ett parasoll på stranden, i hotellets snackbar eller på er balkong. Det tar henne liksom ett par meter om hon vill säga dig något Längs strandpromenaden och inne i byns hjärta finns fler tavernor än ni hinner med på en vecka. |
|
|||
|
|||
Jag tror det är ett mycket bra val.....
Har själv inte bott där, men ätit lunch må nga ggr när jag solat nedanför. Mycket trevlig personal och huvudsakligen nordiska och engelska gäster. Själva bor vi högre upp över Livadia när vi är där. Lissi |
|
||||
|
||||
Jag bodde på Eleni Beach i Livadia 3 v förra sommaren.
Jättenöjd! Boka det. |
|
|||
|
|||
Nu är det klappat och klart vi flyger 21/9 till Tilos och bor på Eleni. Lite orolig för vädret under den tiden.
Hur är frukosten på hotellet? Skulle behöva lite tips på bra ställen att äta lunch och middag. |
|
||||
|
||||
Grattis, så roligt!
Vädret är inte lika säkert som tidigare på säsongen men ofta är det ändå jättefint. Och havet är ljuvligt. Tavernor som jag personligen gillar är Nikos taverna, To Armenon och Nautilos. Dessutom Omonia för den fina, autentiska atmosfären. Kyriakos för pita gyro, en "minikebab", vanlig grekisk snabbmat. Oasis för grekiskt eller pizza och Gorgona med en härlig takterrass. |
|
||||
|
||||
Kul Hagalund! Då kommer vi att ses! Vi ska bo på Eleni Beach 14-28/9. Vi har inte bott där tidigare. För tre år sedan bodde vi i Eristos, vilket var fint men lite off. Tavernatipsen tar vi till oss, tack för dem Inkfish!
|
|
|||
|
|||
Tack, vi kommer att söka upp ställen du rekommenderar.
|
|
||||
|
||||
Förresten - ett sätt att lära känna ön lite innan ni kommer dit är ju att skaffa Kalimeras e-guide om Tilos. Länkar finns på sajtens förstasida
|
|
||||
|
||||
Titti ni kommer garanterat att trivas i Livadia också!
|
|
|||
|
|||
Har precis fått guiden, skall läsa den ikväll och imorgon.
|
|
||||
|
||||
Haha, perfekt
|
|
|||
|
|||
Vi har varit på Tilos 3 ggr, sammanlagt 5 veckor, vilket är LITE i det här gänget!
Första gången 2 veckor 2004 och då bodde vi vid Eristos Bay och trivdes alldeles förträffligt! 2011 blev det 2 veckor på Annas i Livadia och vi trivdes lika bra där. I juni i år blev det bara en vecka men det var lika fint det! Fast myggen var elaka... Vad jag har läst mig till så är frukosten väldigt bra på Elenis. Ni kommer att stortrivas och gillar ni att vandra så är ön PERFEKT! Ni kommer att äta gott på de ställen som rekommenderas. Jag kan lägga till Sofias också! Lissi - som är på Kreta när ni är på Tilos Ännu en höjdarö! |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Maggy Senast redigerad av Maggy den 2014-07-18 klockan 19:02. |
|
|||
|
|||
Tack Maggy,
Jag är glad att du skriver så fint om Eleni. Det är alltid en risk med boende på för en okända platser. Resebyråer är inte att lita på avseende beskrivningar av hotellen. Men nu vet jag att det blir fint. Vem vet, vi kanske ses någon gång på Eleni. |
|
||||
|
||||
Citat:
Ja vem vet vi kan väl hoppas på det att ses på Eleni någon gång... Jag ska boka igen inför 2015 så fort bokning är möjlig... / Maggy |
|
|||
|
|||
Hej igen Maggy,
Jag har redan skickat förfrågan till Michalis avseende boende i den nya delen, han lovade att göra sitt bästa. Från det ena till det andra, vi brukar tycka om att dricka lite vin till maten men mina kunskaper om grekiska viner är mycket begränsade. Vilka viner skall man dricka på Tilos tycker du och ni andra? |
|
||||
|
||||
Citat:
Där säljs nämligen huvudsakligen retsina från vinproducenten CAIR på Rhodos. Den heter just bara så: CAIR Retsina. Den är - i mitt tycke - den bästa Retsina jag fått. Smakar som en sommaräng. Även Kourtaki Retsina säljs på Tilos (och på Systembolaget i Sverige) men har en opersonlig smak, tycker jag, och kan inte mäta sig med CAIR. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Men fan... Jag ber om ursäkt! Om någon vet hur man numera förminskar bilder på photobucket får ni gärna tala om det, jag hittar det inte!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vad bra att du har varit i kontakt med Michalis... Han gör säkert sitt bästa för att fixa det... Retzinan, på bilden ovan, tycker jag riktigt mycket om Jag har alltid några sådana flaskor i kylen, ljuvligt att dricka på kvällen på balkongen...ett glas på lunchen är inte heller fel För övrigt finns andra viner också, men för mig är det som att gå in på systemet här hemma...Fråga i butiken, de kan rekommendera. Jag har druckit mycket goda röda viner på Tilos, men minns inte namnen...Många av vinerna kommer från Rhodos. ...Metaxa tycker jag är en riktig höjdare... ...testa det... / Maggy |
|
|