![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi (jag och min grekiska vovve) gillar inte alls den här värmen så vi liiiiiider nu!
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Där hade jag tillgång till ett skönt hav när det var som varmast, i sommar jag jag inte badat en enda gång här i Sverige. Gillar inte sjövatten och havet är för kallt. I Parga blev det bara ett snabbt dopp, för kallt där också! Jodå, jag vet att jag är petig!
|
|
|||
|
|||
![]()
Jo, men man måste ju inte gilla att bada som vi gör
![]() Inte måste man gilla att bada i svalt vatten.... ![]() Njut ändå av den underbara sommaren!!! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Här vid Norrlandskusten är det 23-24 grader i havet och 26 i Nydalasjön. Eva
|
|
||||
|
||||
![]()
Är i Stockholm, och här är det grymt hett. Kan inte säga att jag gillar det. Ta bort 10 grader så blir jag en lyckligare människa.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nyss hemkommen från Väddö måste jag säga att värmen är betydligt mer uthärdlig när man är nära havet och på en ö.
Tillbaks i Uppsala igen så kan jag endast se den som en uppvärmning i dubbel bemärkelse inför Greklandsresan. |
|
||||
|
||||
![]()
Væddø i førrgår, Trosa i går, Stockholm idag, Norrtælje i morgon - fantastiska dagar!
Jag vill inte klaga øver gott væder, men tycker att det var underbart att hoppa i havet på Singø. Underbart skønt! Många år sedan jag badade i Sverige. I Trosa var det alldeles før mycket folk till ett bad, inte som i gamla dagar nær vi alltid skulle doppa oss i pingsthelgen før att få en glass nær vi var barn - det var kallt i vattnet då! Ha det skønt och njut så længe det varar, det gør jag! |
|
|||
|
|||
![]()
I den här sommarvärmen känner jag en slags overklighetskänsla av att typ är detta sant? Ovanligt med dessa temperaturer i Sverige.
Jag växlar i mitt tyckande om hur jag mår under dagen. Lite ambivalent....känsla! Tidigt på morgonen strax innan sjutiden tycker min kropp om att gå en morgonpromenad. Den bästa tiden faktiskt då fåglarna småkvittrar och luften är så fräsch. ![]() Under dagen går det ganska bra att arbeta under förmiddagen. Bara att ta av skorna stundtals och sätta de lite svullna fötterna på det svala golvet. Spola handlederna under kallt vatten ibland. Sen när jag skall ta mig hem från Göteborgs stad känns det inte kul alls. ![]() Värmen slår hårt i asfalten som reflekterar den mot en. Sen ett par 4 hållplatser med den svettiga spårvagnen då luften står still. Det är då jag kippar efter andan. ![]() Väl ombord på vår bästa buss/dubbeldäckaren till norra skärgården med iskall AC känns allt lätt igen. Med bilfärjan över till öarna möts jag av den härliga havsbrisen och det går fint att andas igen. Så egentligen lider jag inte alls länge och kan inte klaga men föredrar ett par grader lägre i temperatur! /Marja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Här i lilla Sverige V om Chania vänjer man sig aldrig vid värmen , man glömmer lättare saker och det är svårare att tänka , läsa och planera. Äntligen har jag skaffat en fläkt den hjälper verkligen, förr vande man sig vid att allt var plaskvått.
Ett bad om dagen gör gott - nytt för i år ! Luftkonditionerade bussar och varuhus är jättebra ställen att uppehålla sig på ! |
|
||||
|
||||
![]()
Underbart här i karlstad! Har badat i Vänern hela dagen och nu är det 24 gr här på altanen!
|
|
||||
|
||||
![]()
Några dagar på en fäbod i Dalarna. En kort bilresa ner till södra Sverige - med en dag i Helsingör. Efter några dagar hemma i Mälardalen blir det i morgon - tillsammans med goda vänner - en tur ner till Lysekil.
21.30 ... Just nu är temperaturen som mest behaglig. I sällskap med ett glas Retsina ska jag nu ta en runda i vår lilla trädgård för att se att vi inte fått oväntat besök. Och så fort jag ser konturerna av någon slemmig spanjor ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sitter och väntar på att det äntligen ska komma regn.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I dag har vi 31 gr här i Norrtälje igen!
![]() ![]() Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det gör jag också. Det kom en liten skur igår efter veckor av torka men nu är det åter 25 grader i skuggan. Faktiskt mycket skönare än de 30 och däröver som vi haft en tid här vid norrlandskusten.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Fick perfekt sommarsemester efter 4 långa år utan sem. Njuter av härliga långa bad ,älskar att simma nere i Kämpingebukten . Tur min mamma bor kvar i Höllviken . Sommar är sommar när man kan ligga i samt aldrig vill gå upp från havet.
![]() Birgitta som saknar Grekland |
|
|||
|
|||
![]()
Strax väntas regn och åska vid västkusten och det kommer bli garanterat mer regn inatt och imorgon bitti. Sen får vi svalare vill man tro men inte kallt utan cirka 22 - 25 grader.
Kom ner till kusten om ni känner för det! Trivs som fisken i vattnet! Även regn är nu välkommet. /Marja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Fortfarande en helvetisk värme. 28,4 grader i skuggan i Kalmar.
Alger i vattnet så det går inte att bada... Vi blir lovade regn varje dag nästan, men det uteblir så gott som helt. Någon enstaka droppe kom igår men den skuren blev inte långvarig. Straxt cykeltur till Guldfågeln Arena för att I SKUGGA se KFF möta Brommapojkarna. Värmen ska fortsätta flera dagar till så man ska ju inte klaga!! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mycket varmt här vid Norrlandskusten också 26 grader och torrt i skog och mark. Ska bli ännu varmare imorgon. Eva
|
![]() |
|
|