|
||||
|
||||
Sv: Åsnor på Santorini
Citat:
Fourni är en ö som jag har svårt att åka tillbaka till för jag "adopterade" en liten kattfamilj senast jag var där och de var i så fruktansvärt dåligt skick. Sådant kan nästan förstöra vistelsen på en ö för mig |
|
|||
|
|||
Dessvärre verkar de flesta nationaliteter lika okänsliga, även om amerikanerna ser ut att vara fler. Det vi ser från vårt semesterhus är svårt att ta in och förstå. Spenderar tiden, tills vi åker hem ikväll, inomhus. Orkar inte se på.
|
|
||||
|
||||
Rutiga amerikaner
|
|
||||
|
||||
[QUOTE=Sunny12;339206]
Citat:
|
|
|||
|
|||
På Amorgos är åsnorna snälla....fast klart allt är ju bra där!!..
Sunny (som längtar ner) |
|
||||
|
||||
Var du i byn Arkesini? Där är riktiga bonnalandet. Jag brukar stanna för att äta lunch på tavernan och sedan gå en bit bort i den minimala byn. Otroligt lantligt, nästan primitivt (åtminstone senaste gången jag var där, -08).
|
|
|||
|
|||
Citat:
Stor kontrast till norra Amorgos! Vilket jag föredrar!.. |
|
||||
|
||||
Usch ja! Jag har varit på Santorini flera gånger men skulle aldrig sätta mig på en stackars åsna i den värmen, det är förfärfärligt att folk är så korkade att dom utnyttjar detta färdmedel. Stora EGOISTER är dom!!!
|
|
||||
|
||||
Nu har jag skrivit på
|
|
||||
|
||||
Ja, det är verkligen annorlunda!
|
|
||||
|
||||
Nu har även jag skrivit under namninsamlingarna.
Har aldrig varit på Santorini (och efter läst detta så längtar man ju inte dit, skulle må väldigt dåligt om jag såg hur de misshandlar djuren) Var på Rhodos för många år sedan och såg en åsna med en väldigt överviktig turist kämpa sig upp mot Akropolisklippan och det gjorde att besöket i Lindos inte blev som jag hade tänkt mig. |
|
|||
|
|||
Usch och fy för detta vidriga djurplågeri! Mår så illa tänker på hur de tvingas leva. Och ännu värre är att turister utnyttjar detta??! Hur e folk funtade egentligen???!
Nä fy f-n helt tappat lusten för Santorino Skrivit under. |
|
|||
|
|||
En smällfet egotrippad amerikan ryggen på en åsna........kan inte tänka mej nå osmakligare
|
|
||||
|
||||
Tydligen finns det åsnetransporter på Rhodos, Lindos beach med. Dock är det oklart om dessa åsnor behandlas på samma sätt, men det är ju samma sak iaf. Feta turister som borde röra på sig, sitter på de stackars åsnorna hela vägen upp!
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Citat:
Det är det värsta av allt i detta. Att turisterna utnyttjar dessa tjänster. Det krävs ingen Einstein för att räkna ut hur det är för åsnorna. Men man skiter i det och hoppar upp på de stackars djuren ändå. Tvi tvi tvi! |
|
||||
|
||||
Så är det. Vet inte hur de behandlas, men de har i alla fall inte samma nivåskillnader som åsnorna på Santorini.
|
|
|||
|
|||
Tack för påminnelsen Janne.
Jag vet ju faktiskt inget om förhållandena för åsnorna just där. Kanhända blir de betydligt bättre omhändertagna. Man ska vara försiktig med att generalisera (även om det var precis det jag gjorde nyss). Det enda jag faktiskt sett är turisterna på åsneryggen upp till Thira. |
|
||||
|
||||
Citat:
Så här ser det ut vid åsnehållplatsen i Lindos. |
|
|||
|
|||
Befinner mej just nu på Mykonos. Bredvid där vi bor i en hage går en häst med ihopbundna ben!! Fattar inte!! varför bygger man inte en hage?? dj-a djurplågeri de me.
Usch och fy har greker inget hjärta över huvudtaget?? Vi köpte en påse morötter och gav den i alla fall och när vi kom stod en kvinna med ett barn där och matade den. Jag har tappat lusten för detta land. Kommer inte åka hit igen. Orkar inte se skiten mår bara dåligt. |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag tänker själv kontakta SVT när jag kommer hem. Misären måse uppmärksammas och få ett slut! Är i Grekland just nu och man mår illa av de man ser här...... |
|
|