|
|||
|
|||
Sv: Flygbiljett bokad till 11 maj 2015
Åh, ja det var ju riktigt synd.. men vi kanske ses på någon ö ist framöver.. ta dig en tur till Naxos eller Amorgos.......
|
|
||||
|
||||
Citat:
Dessutom hade, och har, vi vår pärla. Stugan på Norrbyskär fredag kväll till söndag. Birgitta. |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
Ja, det måste ju verkligen vara GULD värt!!..
|
|
||||
|
||||
Lissi - "går oavkortat till" låter lite som "välgörande ändamål". Fast det är det ju nästan också
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Samma här. Dessutom var det perfekt att jobba på sommaren eftersom det var så lugnt då. Som brevbärare jobbade man bara 4-5 timmar varje dag på sommaren.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta. |
|
|||
|
|||
Citat:
Tur att man nu får göra som man vill! Lissi |
|
||||
|
||||
Problemet är inte semester o ledighet. Problemet är att man inte kan vara ledig, så mycket man skulle vilja i den befattningen jag har. Ingen tar hand om mina arbetsuppgifter, när jag är borta. Allt ligger på hög, när man kommer åter.
Förstå mig rätt, jag klagar inte, då jag har ett superbra jobb, som jag trivs med, men ibland hade det varit skönt med ett mindre kvalificerat arbete, som inte kräver planering även utanför arbetstid. Men då skulle man väl inte ha råd att åka lika ofta iaf... Hur man än vänder sig, har man ändalykten bak! /Netwolf |
|
|||
|
|||
Citat:
Vi ska ju alla tillbaks till realiteten efter våra resor. |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Thira - jag ser inte min Greklandskärlek som ett tecken på att jag borde "göra något åt" mitt liv här hemma. Jag ser den som en passion som förhöjer min livskänsla även här, och passioner tror jag alla behöver.
Min neurolog sa något så bra, när jag förklarade för honom att jag i en framtid kunde se mig själv gå och skrota på nån liten grekisk ö. Kanske inte på heltid, men väldigt mycket mer än idag. "Bra!", sa han, "jag tror att alla behöver något slags livsmål, i synnerhet de som har mycket sjukdomsproblem som du har. De behöver något lustfyllt att se fram emot". |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Jag hoppas att du inte tog det som kritik mot var du lägger dina pengar Det var det sista jag menade, jag menade bara att skämta om lite välgörenhet som man riktar mot sig själv. För mig finns det inget mer välgörande än en resa
|
|
|||
|
|||
Citat:
Senast redigerad av Thira den 2014-10-26 klockan 11:16. |
|
||||
|
||||
Thira - jag tänkte på det senast igår när jag gick på Ica och handlade. Jag hade grekisk musik i lurarna och tänkte att gud vad det där med Grekland gör mig glad även i min vardag. Det kändes som att gå omkring i en liten grekisk film och plocka varor när jag hade musiken med mig
|
|
|||
|
|||
Sammanfattat kan man säga att jag tänker så här: Det är bra att ställa sig frågan om till eller från åtminstone. Kanske kan det finnas signaler í svaret som kan tyda på att man saknar något här hemma som man kan göra något åt och fixa till det på ett bra sätt?
Och därefter ha både Sverige och Grekland som goda alternativ. Detta har varit lite föremål för mina egna tankar och funderingar emellanåt. Och, som sagt, jag tror det är en bra fråga att ställa sig själv för ingen förlorar ju på att ha två goda liv på två olika ställen vetja |
|
|||
|
|||
Citat:
Mina arbetskamrater och vänner brukar skoja med mig och säga att, "du flyttar väl snart till Grekland ".... Onej.. då skulle det bli en vardag där med.. jag behöver en "morot "..något att jobba för! Längta till, det är härligt! Jag gillar tex hösten här i Sverige (vilket säkert många inte gör).. alla fina färger, ta långa promenader eller en joggingrunda i skogen... så härlig och frisk luft nu.. tända ljus och mysa! Så Sverige betyder en del för mig också!. Visst har vi ALLA stunder i livet då vi inte mår riktigt bra och längtar bort mer än vanligt.. MEN.. jag fick faktiskt ångest och kände mig deppig även på Amorgos nu i september då det var ALLT för lugnt.. en känsla jag aldrig haft i Grekland tidigare.. då var det nästan så jag längtar hem till Sverige igen.. ..MEN.. då blev det Naxos ist och det blev ju så BRA!.. Sen det här med att ha råd att resa mkt beroende på inkomst/befattning osv..jag är inte höginkomsttagare MEN jag är skuldfri, har låg bostadshyra och har bara mig själv att tänka på.. så JA det blir en del pengar att lägga undan varje månad utan att jag SNÅLAR med annat, äter gott och åker till Göteborg emellanåt, där flera av mina nära och kära bor. Sunny(som strax ska ut på en härlig cykeltur..) |
|
|