Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-04-29, 11:02
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Vandra på Kreta

[INDENT]
Citat:
Ursprungligen postat av NinaD
Tusan hakar att jag inte såg den här tråden förrän idag (men tur att jag hann se den innan jag åker i alla fall - för jag har fått en del tips). Jag har nämligen samma planer som ni (Anders och Marie) och skulle gärna ha kontakt. Har skickat privatmejl också nu.
Hälsningar
Nina (åker till Chania 29 april och tänker promenera/vandra och ha det skönt!)
Jag håller med Nina om att det är var verkligen en bra tråd gällande vandring/promenad på Kreta.

En fråga bara: Hur många vandringsleder finns det på Kreta? Finns det någon översikt hur dem går och hur långa dem är?

/Inha
[/INDENT]
Svara med citat
Gammal 2006-05-21, 17:31
AndersK AndersK är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Hej igen!!
Vill denna bara kort och gott meddela, att
- av en slump blev första anhalt för promenader inte Paleachora utan Sougia - förträffligt!
- andra anhalt blev Loutro (den förtjusande byn utan biltrafik) - förträffligt!
- att vi under promenader mötte ett stort antal fransmän i högst varierande åldrar och därtill personer av skiljda nationaliter, som jag "ytligt" sett inte kunde tro att de kunde ta sig fram på de stigar, leder, småvägar, som vi promenerade på - fantastiska!
- att det finns ett smått oändligt antal valmöjligheter att utgå från när man planerar sina kortare, längre, svårare eller lättare promenader - givetvis helt beroende på den plats man bor på och benägenhet att flytta till annan by - återvänder!
- det behövdes minst två tröjor för att hålla kylan borta under kvällsmåltiden, men att det blev varmare efterhand - värmande!
- vi träffade Nina med min ledtråd hittade oss på Chanias flygplats - kul!

Jag kommer att återkomma med närmare beskrivning av vår enkla promenadresa innan den 8 juni då planet går mot Samos.

Varma vårhälsningar

Anders
Svara med citat
Gammal 2006-06-05, 23:28
AndersK AndersK är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Hej igen!!
Lovade för mycket i mitt svaret här ovan! Hann och hinner inte till den 8 juni!
Mina små noteringar under promenaderna, kommer jag istället att försöka att "tota ihop" till något begripligt på vår altan, på taverna eller under skuggande träd på Telendos, Lipsi, Agatonissi eller ...... under de närmaste veckorna. Återkommer någon gång efter midsommar!
En trevlig fortsättning på sommren!
Anders
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:33.