|
|||
|
|||
Sv: Flyg Aten-Naxos
Citat:
Men det finns kaffe, läsk, vatten..enklare mackor , pajer m.m Varför inte köpa något dagen innan om ni nu ska övernatta i Pireus, sen äta tidig lunch på Naxos när ni kommer fram efter cirka 5,5 timme. (då kanske ni inte behöver en så stadig frukost på båten?).. Sen angående båtbiljetter vågar jag inte svara på, då jag ej rest i högsäsong... men det har många andra här! Trevlig resa sen! |
|
|||
|
|||
Citat:
Ett tips i högsäsong är att antingen vara ute i riktigt god tid för att gå ombord (typ 2 timmar före avgång), eller boka air seats för 4-5 euro/person för att vara säkra på att ha sköna sittplatser. I högsäsong har jag varit med om att båten har varit så full att de enda lediga platserna har varit i solen ute på däck längs båtens långsidor. Lycka till med resan! Våga |
|
|||
|
|||
Tack för svar Sunny och våga!
Nu är jag lite klokare |
|
|||
|
|||
Max, jag skulle definitivt köpa båtbiljett på internet (hemifrån). Det fungerar utmärkt och jag har gjort det sedan 5-6 år tillbaka. Där vinner du säkert några viktiga minuter.
Jag skulle också chansa och åka buss till Piraeus, så fort som möjligt. Jag tror du hinner. Men har du funderat på möjligheten att åka taxi från flygplatsen till Piraeus? Taxi har tillstånd att åka in i hamnområdet och kan släppa ut dig väldigt nära färjan. Har du dessutom fixat din biljett hemifrån, då är det bara att springa några tiotals meter och du är med på färjan. Dagen är räddad! Lycka till |
|
|||
|
|||
Vi reiser alltid i høysesong på grunn av skoleferien, så vi bestiller båtbilletter på forhånd.
Jeg vil anbefale Pacific Travel. Vi har benyttet dem på alle våre ferier i Hellas, og de er 100% pålitelige og utrolig hjelpsomme. Bestill billetter hjemmefra og hent dem ut i bagasjeoppbevaringen helt i enden av ankomsthallen ved utgang 1. Sender du en mail til pkousouli@pacifictravel.gr vil jeg anta du får den hjelpen du trenger. |
|
|||
|
|||
Den resa mellan Piraeus och Naxos avser Blue Star Ferries. Boka på Blue Star Ferries hemsida! Man behöver ju ingen Travel Agency för det.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Och hur mycket går en taxi på? vi är 4 st så kanske skulle vara smidigt!! Tack på förhand! |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Tack!
|
|
|||
|
|||
Har ni kolat flyget till Paros
vi har ibland tagit flyget dit när det inte passat med våra flygtider från Stockholm. sedan tar ju färga max 1 timme till Naxos. mycket trevligare än att sitta på färjan från Pireus i flera timmar.... och som sagt framme till middagen på Naxos inte helt fel Ia |
|
|||
|
|||
Jo, vi kollade det alternativet också men, vi beslöt att inte krångla till det. Det har ju funnits en del positiva omdömen om Piraeus här på Kalimera på sista tiden så en natt där, och sen första färjan på morgonen blir nog bara bra
Och nog har man haft sämre dagar i livet än en dag på en färja i Grekland... Max W |
|
|||
|
|||
Håller helt med, åka båt är trevligare än att flyga, tycker Sunny som till helgen flyger till Aten och tillbringar två dagar i Piraeus..
|
|
||||
|
||||
Precis så är det.
|
|
||||
|
||||
På något sätt så är det en del i resan, Pireus......båt.....
|
|
|