|
||||
|
||||
Sv: Årets vackraste dag
Mesta delen av vintern går vi och suckar och stönar över ömsom frost, ömsom snö, ömsom tö och slask och ömsom frost och blåst. Slask frost halka och blåst är ingen kul kombination. Man drömmer ..... tänk om vi slapp det här och bara hade sol, värme och grekiska stränder. Men som de säger i reklamen ..... "plötsligt händer det ..."
som idag .... strålande sol, minus 5-10 grader och vindstilla ..... då tänker man efter en gång till. Visst är det fint ibland. Förstår att det är det som du har fångat på de här fina bilderna Janne! Långö is special!!!! Oj så vackert! Masse |
|
||||
|
||||
Både och. Det var massor med folk ute på isarna. Det var till och med några som åkte isjakt, och det var tre personer som gick ner sig i vakar. Tyvärr är det inte alla som har koll.
Isjakt i stan. Bilden togs av en kompis, jag höll mig på hemmaplan. Här finns en video från "stan" igår. Ja, det är en speciell ö. Tack för alla glada tillrop! Senast redigerad av Kalimera den 2016-01-19 klockan 08:41. |
|
|||
|
|||
Underbara bilder från min underbara barndomsstad, lika vacker i sommarskrud som vinterskrud. Du tar väldigt fina foton Janne, den där solnedgången är obetalbar!
|
|
||||
|
||||
Mycket fina bilder - och videon var verkligen fin den med.
Sådana dagar är det också härligt att bara promenera, jag gick 6 km vid havet i går, vackert och härligt friskt även om det var -14 när jag vaknade. |
|
||||
|
||||
Även gårdagen bjöd på fantastiskt vinterväder. Idag är det däremot snö som gäller och alla vackra isar är täckta med snö. Tyvärr.
Här kommer några bilder från gårdagens utflykt i skärgården. Här ute var det mer vilt än inne i stan. Kolla in pilen som jag har ritat. Jag zoomade in med kameran och såg en klippa full med pingviner. På andra sidan om denna halvö såg det ut så här. Och så här. Från den här bryggan såg vi havsörnar med kikare. Det var åtta havsörnar som lekte i en och ovanför en vik. Så många havsörnar har ingen av oss sett vid samma tillfälle tidigare. På bilden syns sju att åtta havsörnar. Det var mäktigt! |
|
||||
|
||||
MÄKTIGT är bara förnamnet.
vackra bilder! Birgitta. |
|
||||
|
||||
"Det var åtta havsörnar som lekte i en och ovanför en vik. Så många havsörnar har ingen av oss sett vid samma tillfälle tidigare. På bilden syns sju att åtta havsörnar. Det var mäktigt!"
MEKTIG, ja, spesielt med alle ørnene - forøvrig og herlige bilder Som natur / FUGL elsker må det jo være et paradis å bo der du bor, Janne |
|
|||
|
|||
Underbara bilder👍
Monica |
|
||||
|
||||
Jo, det är det.
|
|
||||
|
||||
Fina bilder. Tack för att du delar med dig
|
|
|||
|
|||
Åh så roligt att se så många havsörnar!
När jag var barn i Karlskrona under 60- och 70-talet var havsörnen nästan helt utdöd (tror det var DDT som försämrade fortplantningsförmågan). Tack och lov att populationen återhämtade sig. Till och med här på västkusten finns numera havsörnar sedan några år tillbaka. Måste varit en mäktig upplevelse att se så många samtidigt! Och att pingvinstammen kommit sig så är ju helt fantastiskt! |
|
|||
|
|||
Underbara vinterbilder!
Lissi |
|
||||
|
||||
Såg mera ut som en finlandsfärja med ett gäng skarvar och det kanske det var oxå? Ja, inte en finlandsfärja förstås..
|
|
||||
|
||||
Visst är det. Det har ju haft svårt med fisket, men är nu på väg tillbaka.
Citat:
Idag ser det ut så här. Ingen som badar. |
|
||||
|
||||
Idag såg det ut så här på samma ställe. Naturen är ombytligt minst sagt. |
|
||||
|
||||
Underbara bilder ! Vi har haft mycket rimfrost idag men det blir inget fotograferat i veckorna. Det är mörkt både när man kör till och från jobbet.
|
|
||||
|
||||
Har också mycket rimfrost nu och det är så vackert! Det gäller att njuta för snart blir det plusgrader, i alla fall här hos oss.
|
|
||||
|
||||
Vet du vad, Janne? Varje förmiddag går jag in och tittar på dessa underbara bilder och bara njuter!
Sen funderar jag; ska solen komma upp och visa sig idag, ska kylan avta? Men jag blir så glad av dina fina bilder. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Tack snälla!
Jag har många fler att lägga ut, men det får bli en annan dag för nu får jag inte sitta framför skärmen längre (har min doktor sagt). |
|
||||
|
||||
Citat:
/NW |
|
|