![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi - som längtar till 7 mars!!! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Senast redigerad av kari den 2016-02-13 klockan 16:42. |
|
|||
|
|||
![]()
Vem har sagt att man ska köra raka vägen? Men det kan lika gärna bli Tripoli eller Loutro......Jag bara spånar lite!!!
![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tack Kari för vägbeskrivning och tack också för alla fina toppentips du ger generellt om Kardamyli. Tre månader kvar tills jag är i där igen. Hur ska jag klara det? ![]() Senast redigerad av Thira den 2016-02-14 klockan 09:09. |
|
|||
|
|||
![]()
Kan man även gå vidare denna "innerväg" till Foneas?
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi bor här! http://www.kalamitsi-hotel.gr/gr/hotel.html
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
BRA!!
Vi får se hur vi gör...Vi kanske stannar nån helt annan stans men det är bra med många alternativ....Vi har ju en natt på oss mellan Pylos och Aten så Kardamili är ju som sagt inte direkt raka spåret ![]() Det ska sen i maj bli helt underbart med alla vandringar i Kardamili! ...och framöver blir det att växla mellan Peloponnesos - Tinos- Aten- Thesssaloniki och Kreta. Några nya öar kommer det sannolikt inte att bli...Nöjer mig med alla 30-tal öar jag varit på och hittills oftast aldrig återvänt till - ett undantag dock, KALYMNOS ska få återbesök. Lissi Senast redigerad av Lissi den 2016-02-14 klockan 10:04. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - for oss er det "et alternativ" pga av kostnaden..., men vi elsker jo vår Stella og beliggenheten/utsikten der, hvor vi bor for en tredjedel av prisen på "Kalamitsi" ![]() Jeg har kanskje vært sløv ![]() - har ikke fått med meg tidligere at du og bruker å reise til Kardamili, Frappe ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Bare et forslag om hotellene kan ombookes da ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det vet jeg ikke, Thira, skal spørre Panagiotis når vi kommer ned
- det var han som fortalte oss om denne veien til Kalamitsistranden ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Camilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det finnes uendelig mange fine plasser på P/i Hellas, men at Kardamili er spesiell og virkelig har sjel, er sikkert! Vi var der første gang våren 2003 ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Visst är det Camilla. Vad roligt, först det där med Aten (du vet vad jag menar tror jag?) och så en gemensam kärlek till Kardamili. Kardamili är omöjligt att inte älska. Senast redigerad av Thira den 2016-02-14 klockan 13:51. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kardamyli är mysigt
![]() För mig låter det lite avigt att köra till Kardamyli från Pylos om ni ska till Aten sedan nästa morgon. Jag skulle uppskatta körtiden Kardamyli-Atens flygplats till mellan 3 1/2 -4 timmar,beroende på vilken dag och tid man kör.Just Kardamyli till Kalamata vägen kan ta tid,sedan är det bara tuta och köra på motorvägen ![]() |
![]() |
|
|