|
||||
|
||||
Sv: Saknar mitt kalimera
Som det ser ut nu går det inte att ta emot nya medlemmar. Jag har försökt på alla sätt och vis, men de ondsinta personerna (som kommer från ett land som ligger väldigt nära Kastelorizo) hittar alltid sätt att kringgå mina försök. Och så fort jag låter nya medlemmar regga sig hackas forumet igen. Spelar ingen roll vilka försiktighetsåtgärder jag tar till. De går omvägar vi Sverige, och via personer som inte vet om att de är kapade.
Jag ser det positivt: hellre ett forum utan nya medlemmar än inget forum alls. |
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
|||
|
|||
En GISSNING (inte direkt avancerad sådan) är att de s.k. "ondsinta personerna" definitivt inte är intresserade av att hacka Kalimera för det syfte vi kanske tror. Jag tror att det någon gång har kommit en kommentar från någon att denne trodde det var f:d medlemmar här som av hämnd ville åt sidan.
Hackers vill åt sidor oavsett vad de handlar om, inte för att förstöra för oss enskilda personer (eller hela kollektivet här) utan för att "förstöra rent allmänt" och att se att deras metoder fungerar. Vet någon mer om detta eller vill motbevisa så gör det inget, jag VET således inte, gissar bara. Hur de än gör så ska Kalimera definitivt skyddas även om vi får göra avkall på t.ex omöjligt att ta emot nya medlemmar. /Hasse |
|
||||
|
||||
Det sägs att i internets barndom, så fanns det inga hackers (phreakers, crackers etc), för allt var öppet.
Den första hackern kom, när den första sidan lösenordsskyddades. Så man kan säga att det finns olika typer av hackers. De som vill knäcka lösenordet, men sen är nöjda. De som vill åt information, av något slag. De kriminella, ofta kopplat till utpressning. Sen finns det såna som bara vill förstöra och det fattar jag inte varför. Alla gör dom dock intrång, på något som någon vill skydda. /Netwolf |
|
|||
|
|||
Jag förstår inte varför det finns folk som njuter av att förstöra för andra...så himla tråkigt.
Jag är också jätte tacksam för allt du gjort Janne för att kunna hålla detta underbara forum igång trots allt |
|
||||
|
||||
Jag saknar de heta diskussionerna på forumet som fanns för några år sedan då många av de saknade medlemmarna fortfarande var medlemmar eller de som fortfarande är medlemmar av dem var aktiva... på fb forumet händer en del men det är mest en massa provocerande babbel som ger upphov till diskussioner,,,
|
|
||||
|
||||
Citat:
Nilam / Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
Att det inte är lika mycket diskussioner nu beror säkert på flera saker. Dels har som sagt några diskussionsglada vänner lämnat forumet. Men det är inte hela, eller kanske ens största, orsaken. För några år sedan fanns kanske flera "heta" ämnen att debattera. T ex EU, Euron, All Inclusive, Grekiska krisen mm. Att det numera inte tillkommer nya medlemmar gör ju också att vi som är kvar kanske tycker att vi har betat av många av de mera tidlösa debattämnena såsom Klädsel (eller avsaknad av sådan) på tavernorna, Kvittofrågan, Driks, Fällbara flygstolar mm mm. Men ...... vi som nu är medlemmar får väl hjälpas år och vara lite mera kreativa och försöka komma på nya eller gamla ämnen som vi kan diskutera, debattera och provocera med. Det vore kul! Masse |
|
||||
|
||||
Ja, det kan man fråga sig. Finns många skäl: för att man kan, för att man gillar att jävlas, för att man får betalt för det osv. Det är tyvärr inte ovanligt att forum hackas. Även om programvaran uppdateras lär sig hackarna nya sätt att ta sig igenom.
I vårt fall kan det likaväl vara en slump att Kalimera hackades från ondsinta människor i ett land nära Kastelorizo. De kanske hade gjort så även om forumet handlade om flugfiske. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Men jösses!
Nu 2019 - ett år och några dagar efter föregående inlägg så är det helt enormt lugnt med inlägg här. Trots att månaden är i slutet av april och många har planer för sommaren och säkert har MÅNGA en hel del att dela med sig av. Trist!! Facebook - jo då men NEJ - det är inte lika trevligt som forumet! Jag saknar snacket här!! "Wofför är det på detta viset?" Kom igen nu och berätta och skriv - skriv och skriv om Grekland - minnen, kommande resor och drömmar.... /Faestis |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Kajja |
|
|||
|
|||
Har en stor jäkla tomt att sköta om,tomaterna ska i backen,gurka,zuccini,det ska vara
klart helst veckan innan 25 maj.Det fixar sig nog,det brukar det göra,men liiiite dåligt med tid just nu. Pia |
|
|||
|
|||
Det är snart dags för vår del,22 maj åker vi ner till Rethymno.Jag och min man stannar 3 veckor.Första veckan är dotter med familj,och sonen med.Vi har pratat lite om hyra bil några dagar när de åkt hem...Mirtos ligger oss varmt om hjärtat,Matala är också på tal,har varit där dagtid men aldrig stannat över natten.Allt ligger öppet och det känns underbart
|
|
||||
|
||||
Precis! Det är bara att hänga med. Tar inte lång tid att kommentera kort i alla fall om man inte har tid eller lust att skriva något längre. Ibland är ju skallen tom. Går inte ens att gissa på någon öööö i bildgåtorna.
Men, kan det bero på att så många har övergått till att använda telefonen? Är så mycket enklare att hänga på t.ex Facebook än här. Själv använder jag en liten laptop och det funkar ju fint när man har ett ordentligt tangentbord som det är bekvämt att skriva på. Med telefonen tycker jag att Kalimera är aningen krånglig. Skall strax fortsätta lite med min berättelse från Nafplio. / Anne |
|
||||
|
||||
Tja, vad kan man säga. Jag försöker göra lite inlägg då och då.
Vad gäller årets planaer är vi sent ute. Iofs är flyget bokat o betalt, men vi har inget boende. Men men, det löser sig nog. Återkommer om det, när vi vet var vi ska. /Netwolf |
|
|||
|
|||
Jag saknar också hur det var förr.
|
|
|