|
|||
|
|||
Sv: Limericks!
Ett kvinns det finns i Ierapétra,
som allt om Kreta tycktes veta. Men det är inte lätt, att på allt bli expert. Så därför vi Greta ska reta! Annars är min favorit som följer men känd sen gammalt: Det var en tös från Koskullskulle, som kallades för oskuldsgulle. Men en da, till sin pojkvän hon sa, tänk om vi för ro skull skulle? / Jannis |
|
||||
|
||||
Så många bra limerickar!
|
|
|||
|
|||
Ortsnamnen är från området.
Det finns en man i Koutsounari. En plats, där knappast du har vari. Men gör du som vi, mycket bra kan det bli. Det kan bli till livets safari. Den här kom till under morgonpromenaden! Versen alltså! En svensk på semester i Ferma, där lämna en skvätt av sin sperma. Där föddes hans son, med en far långt ifrån och som bara ville sig värma. / Jannis |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Hahaha!!
/ Kajja |
|
||||
|
||||
En upphovsman av Kalimera
önska inlägg om öar o mera Han fick limeriks o skratt så nu tror jag nog att han tyar ingenting mera! / Kajja |
|
||||
|
||||
Suveräna!!! Vilken kul tråd jag fick ihop! 😀
|
|
||||
|
||||
Nu blir det en ny utmaning, Netwolf!
/ Kajja |
|
|||
|
|||
Två nya från Kreta!
När jag gjorde min resa till Vai hamna min mössa på svaj. Många palmer jag såg och i våg efter våg, kom turisterna redan i maj! Jag ville jag vore i Chaniá, där är jag lycklig och gla´. Där finns inga brister på hotell och turister. Det blir ett fyrfalt hurra! / Jannis |
|
|||
|
|||
En annan by på sydöstra Kreta!
På byns lilla torg i Episkopí hörde jag nyss en fin melodi. Till bouzouki och lira runt i dansen jag slira. Som Zorbá var jag lycklig och fri! /Jannis |
|
||||
|
||||
Mycket fina bidrag. Här kommer en till
En försynt herre från Samothraki Klädde sig gärna i beige och khaki Men han drömde helt visst Om att en dag bli artist Men då fick han nog styrka sig med Raki /Netwolf |
|
||||
|
||||
Ni är otroligt duktiga!
|
|
|||
|
|||
Var ska man gå i Plataniás
om man gillar mest rumba och jazz? Jag genast vill veta vad stället kan heta. Det är bråttom, jag måste på dass! / Jannis |
|
|||
|
|||
På vår resa vi kom till Zarós,
som ligger på Kreta förstås. Du kan inte tro, där finns "Alepóu", som servera två ráki till oss. Alepóu betyder räv och i Zaros finns en kafenio, som heter "Alepóu" och ägaren kallas det. Kan läsas under "Jannis och Ylvas blogghörna: En tripp på mellersta Kreta", från förra året. Det var samma gång i Zarós, som gubbarna började slåss. Det gällde ej jäv och inte nån räv, de visste ej vem som var boss! / Jannis |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
När jag kom till Aten,
var jag båd nykter och ren. Men när i Plaka jag sökte en "maka", blev jag båd bladig och sen! / Jannis |
|
|||
|
|||
Är det bara jag, som har fått fantasi av tråden?
Uppe i bergen vid Anógia finns det örnar, ej nån goja. Alla skjutit bort man har, inte någon finnes kvar. Männen har fått "bördinoja"! Nam, nam säger / Jannis |
|
||||
|
||||
Haha..nä jag kom på en till åxå:
En karltrött fru vid namn Vanja ville resa solo till Platanja - En vecka ska jag vara i Borås hos faster Klara Förnöjt hon fnissa; trodde han ja' / Kajja |
|
||||
|
||||
Jag med!
En rödrusig man från Agia Anna gillar att svepa en och annan halvpanna dessvärre då, han inte tål särskilt mycket alkohol Sitt öde vill han nu helst förbanna! /Netwolf |
|
|