![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hummer, det gidder jeg ikke å spise i Hellas. Har gjort et forsøk en gang. Tror de måtte ut og fiske den først, for det tok faktisk 2 1/2 time før vi fikk den! Og da den kom, måtte vi omtrent lete etter den på tallerkenen. Den smakte søtt, av alle ting, skalldyr skal ikke smake søtt, det skal smake salt.
|
|
||||
|
||||
![]()
Äter inte så mycket fisk, dricker ingen öl och tzatsiki slinker faktiskt ner ganska sällan. Taramosalata hinner jag oftast inte heller med efter att ha fått den mest underbara på ett ställe som tidigare var en av Rethymnons bästa tavernor O Fotis smakar alla andra bara som bleka kopior. O Fotis las ner för många år sedan men jag kan fortfarande framkalla smaken och doften av det som serverades där i fantasin. Ex ungsbakad killing med potatis. Doften från deras trädgård eller den solvarma persikan.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Jag äter absolut INTE inälvor..inte heller sniglar..!!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag äter aldrig mer sjöborre! Hellre tuggar jag en tångruska som förmodligen har både aptitligare smak och konsistens! Sen tänker jag inte ens om jag blir bjuden och trugad smaka på någon form av testiklar. Jag beställer aldrig pasta Carbonara, svensk mat eller fisk med ögonen kvar. Kokkoretsi däremot slinker ner om den är vällagad och alla härliga lantkorvar och Staka...!!! Sniglar ska jag nog prova om jag får chansen och de är färska
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Martinifk |
|
|||
|
|||
![]()
Jag äter inte souvlaki etc från gatustånd även om de är väl frekventerade. Och jag äter inget som jag inte vet vad det är. Lite småkinkigt..
|
|
||||
|
||||
![]()
Kött, men Grekland är ett av de bästa länderna att vara vegetarian i.
|
|
|||
|
|||
![]()
1) Get! Har prövat en gång, det går ej att tugga, ej heller svälja!
2) Bläckfisk, smakar och känns som styrox. 3) Och så dricker jag aldrig FILTERcoffee! Ypsilon |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Forsøker "alt" jeg ikke vet hva er ![]() - har kommet over mye god mat på den måten, Bl.a Kokoretsi, som er noe av det aller beste jeg får ![]() Det jeg aldri bestiller er ala carte / internasjonale retter. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bläckfisken såg så god ut. Var åt du den???
|
|
||||
|
||||
![]()
kött. Jag äter fisk men kött har jag inte ätit på några år.
fasolada.... min mamma "tvingade" mig och syrran att äta fasolada och fakes... nästan inga barn i Grekland gillar dessa maträtter men de säger att blir man vuxen älskar man dem... nuförtiden går fakes bra men inte fasolada ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Monica |
|
|||
|
|||
![]()
Vad är fakes och fasolada?
![]() Mimi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Personligen föredrar jag fakés framför fasolada. //Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag instämmer med flera tidigare....
* inälvsmat * "kött med sås" (typ entrecote med bearnaise eller b&w) * sjöborrar (en gång aldrig mer....) * pastitio (kanske jag bara haft otur, men gu va tråkigt!) |
|
||||
|
||||
![]()
Jag äter inte BLÄCKFISK. Inte i någon form
![]() ![]() Barbro ![]() Senast redigerad av babsan den 2006-06-19 klockan 16:56. |
|
||||
|
||||
![]()
Pastitsio kan smaka hur bra som helst eller bara helt trist. Har aldrig provat en rätt som varierat så mycket i smak och kvalitet. Den godaste har jag ätit på den lilla tavernan Seven Eleven på Karpathos för några år sedan.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Kanske skall testa den om tre veckor
![]() ![]() Riitta |
|
||||
|
||||