|
||||
|
||||
Sv: Längtansfulla bilder inför kommande resor till Grekland
Åhhh vad jag hoppas att du har rätt!!!🇬🇷😊
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Vill jag också!
Har inte gett upp hoppet än men vet ju att det mesta är stängt. Pia |
|
||||
|
||||
Visst är det en underbar bild!
|
|
||||
|
||||
Dagens längtansfulla bild är från den galet vackra stranden Apella beach på Karpathos. Läs om Apella beach här. |
|
|||
|
|||
Älskar Chora på Amorgos,bara strossa omkring i gränderna,och det tar liksom aldrig slut.
Sen bara sätta sig ner o ta nån bira o softa,och sen försätta utforska ön. Var där augusti/september 2019 när vi båt bluffa första gången i mitt liv,det stuket gillade jag. Lite jobb att planera flyg,båtar,hotell men funkade klockrent allting. 1 natt i Aten,sen tidig båt till Milos sen Paros,Amorgos,Naxos och sen 3 dagar på Kreta innan hemfärd Arlanda och Södertälje. Amorgos topp 3 på min favorit lista på Grekiska öar. Hoppas man kan åka till nya öar i September i år. Mvh Ari. |
|
||||
|
||||
Vi håller alla tummarna.
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Åh Kioni. Där var vi ju "nyss". Verkligen rena paradiset!
|
|
|||
|
|||
Hej. Ja när ska man få åka till Grekland igen, man längtar ju. Vi som tänkt åka till Kos i sommar, men men... hoppas till hösten istället. Det beror ju på läget i världen. Tänkte laga lite grekiskt i helgen, har en grekisk granne som kom och lämnade en liten flaska ouzo som vi kan ta före maten. Trevlig helg och tack för alla fina bilder Janne. Kram från Susanne på södermalm, idag skiner solen så fint och 12 gr varmt.
|
|
||||
|
||||
Tack själva!
|
|
||||
|
||||
Dagens längtansfulla bild är från en av stränderna i Elafonissi på sydvästra Kreta. Läs om vackra Elafonissi här. |
|
||||
|
||||
Detta är ju i sanningen en underskön plats!
Jag har kört dit med bil ett par vändor, senast i juli 2007, så det var ju iofs ett tag sedan. Men jag kommer ihåg vilken skillnad det var i vattentemperaur i den "öppna delen", där det nästan var kyligt (inte mer än 20 grader och på gränsen för mig) och "lagunen", där det säkert var minst 25 grader, eller mer... //Conny |
|
||||
|
||||
Ja verkligen! Dock bör man undvika högsäsong sägs det, vi har bara varit där under lågsäsong.
|
|
||||
|
||||
Dagens längtansfulla bild är från en tidig morgon i underbara Skopelos stad. Läs om vackra Skopelos stad här. |
|
||||
|
||||
Oj, vad man saknar det. Att gå upp en tidig morgon och släntra iväg till bageriet för att köpa dagens bröd. Samtidigt betraktar man byns gubbar i den öppna kafeneionen och fiskarna som landar sin fångst på kajen. DET är bland det bästa i livet!
/Netwolf |
|
|