|
Visa resultat för omröstning: Ska du eller ska du inte resa till Grekland i år? | |||
Jag har INTE bokat resa och ska stanna hemma. | 27 | 32.53% | |
Jag har bokat AV resan och ska stanna hemma. | 10 | 12.05% | |
Jag HAR bokat resa och ska åka. | 15 | 18.07% | |
Jag SKA boka resa och åka. | 4 | 4.82% | |
Jag VET inte vad jag ska göra. | 16 | 19.28% | |
Jag HADE bokat resa som blev inställd och ska stanna hemma. | 10 | 12.05% | |
Jag ÄR redan i Grekland. | 1 | 1.20% | |
Antal röster: 83. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
Sv: Ska du eller ska du inte resa till Grekland i år?
Blekingetrafiken gör reklam överallt i stan om att vi ska semestra hemma.
Vad är väl en båtluff i Grekland mot en båtluff i Blekinge skärgård? |
|
||||
|
||||
Hej
Min länk till sidan där vilka flygplatser är ok eller ej att flyga ifrån fungerar inte längre. Någon som har en fungerande? |
|
||||
|
||||
Citat:
https://www.schengenvisainfo.com/new...s-from-july-1/ Karin |
|
|||
|
|||
Airtours flyger till Kos och Skiathos samt Thassos i sommar
små flygplatser? |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag provade att börja boka en 2v-resa till Skiathos med Airtours i slutet av juli, och det gick bra iaf... //Conny |
|
||||
|
||||
50, 98 % har svarat att de ska stanna hemma i år. Jag ställde samma fråga i vår Facebookgrupp, och där var det hela 78 % som svarade att de ska stanna hemma i år. Om det är signifikativt för andra nationaliteter vet vi förstås inte, men om det skulle vara det går Grekland en dyster framtid till mötes.
|
|
||||
|
||||
Det är förvånande att fler inte har röstat!!
Jag klickade i "Jag VET inte vad jag ska göra" / Kajja |
|
||||
|
||||
Min månadslånga juniresa blev inställd. Har en månads resa till i september. Får se hur det blir med den.
Lena |
|
|||
|
|||
Dystert för många i Grekland med färre turister.
Ett barn svimmade av hunger på Rhodos då mamman var arbetslös pga stängda hotell. Har fått hjälp: https://www.keeptalkinggreece.com/20...nt-solidarity/ |
|
||||
|
||||
man måste var inloggad för att kunna rösta, och det är inte så många som är det just nu.
|
|
|||
|
|||
Vi vill, men vet inte hur vi ska göra. Kollar lite hur det ser ut till hösten.
Men avvaktar och spanar. Just nu blir det mycket hemmafix (herrn håller på att starta ett bryggeri ), turer med snipan å så jobb förstås så att turisterna i Sunne ska få gott fika . Välkommen till Fryksdalen Conny! Men om läget ser bra ut, kanske det blir en höstresa... Lena |
|
||||
|
||||
Re: Ska du eller ska du inte resa till Grekland i år?
Läser att hotellpriserna dyker på öarna och mest på Santorini, med upp till 40 %. Ska man nån gång bo i Oia med solnedgång, så är det nu. Synd bara att det inte går att ta sig dit.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Sv: Re: Ska du eller ska du inte resa till Grekland i år?
Citat:
Jag såg en video från Oia idag, inspelad idag: helt folktomt. Såg lika förfärligt ut som under högsäsong, fast tvärtom. |
|
||||
|
||||
Samma här... Vi har bokad resa sen förra året och flyget går i slutet av augusti. Hjärtat vill väldigt gärna åka men den dumma hjärnan säger nej.
I Sverige sägs det att 20% har antikroppar, det betyder att 80% ännu inte fått denna sjukdom. Vi är fortfarande bara i början på denna pandemin. Hjärta eller hjärna? 😬 Misstänker att hjärnan går segrande ur denna strid 😥 |
|
||||
|
||||
När måste du bestämma dig?
|
|
||||
|
||||
Apollo har ändrat så man kan slutbetala senast 30 dagar innan, annars avbokas allt och man förlorar anmälningavgiften så det är några veckor kvar. Att boka om är också knepigt, man måste välja bland befintligt utbud och priserna är höga och osäkerheten kvarstår. Om allt kommer igång nästa år kan man kanske hitta nåt billigt då istället.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Vi hade en svag förhoppning om att det kanske skulle gå att åka senare under hösten, framemot september-oktober, men de senaste dagarna har jag blivit mer och mer övertygad om att det kommer inte att bli nån resa i år.
Jag tror tyvärr att vi kommer att se en ökning av fall i många länder under sommaren. En del av Katalonien i Spanien tvingades stänga ner och isolera alla invånare nu under helgen bl a. Maria |
|
||||
|
||||
Så tror jag också. Vi planerar just nu inte får någon resa till Grekland. Jag vet att Grekland behöver oss och våra pengar, men det är för osäkert. Tyvärr.
|
|
|||
|
|||
Vi har också börjat fundera på om vi ska fara eller inte.
Vill åka,men det verkar ju poppa upp virus lite överallt. Pia |
|
|