Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-05-18, 15:23
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Fråga

Brukar oftast bara ha biljetten ner med oss, den som kommer med vår duktiga brevbärare. När vi åker hem visar vi bara upp den "biljett" (Apollo) som vi skrev ut på webben när vi betalade. Har funkat varje gång. Enda aber är att man inte har någon specad sittplats utan får vänta tills alla satt sig. Kan vara knöligt om man reser fler och inte får sitta tillsammans, men det har vi lyckats med ändå varje gång.
Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 16:08
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Enda aber är att man inte har någon specad sittplats utan får vänta tills alla satt sig.
Har jag aldrig upplevt, har checkat in och fått en plats på samma sätt som när jag haft "riktig" biljett.

bosse
Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 16:13
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Har jag aldrig upplevt, har checkat in och fått en plats på samma sätt som när jag haft "riktig" biljett.
Då har du en annan karisma än jag Bosse. Jag har alltid fått stå och vänta i trappan upp till flygplanet.
Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 16:50
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Ingen specad sittplats när man skriver ut biljetten från nätet?! Det har jag aldrig råkat ut för! Är det något nytt de börjat med? Senaste resan var i februari och då var det inte så. I incheckningsdisken sa de att sittplatserna ordnas dagen innan, så man kan inte be om att få sitta vid ex en fönsterplats för allt är redan klart.
Jag har rest med Apollo tidigare i år, och då skrev vi ut biljetterna (som det står att man ska göra) men de skickade ändå ut dem via post. Till den stundande resan 3:e juni har vi inte fått några biljetter via post, men det är å andra sidan två veckor kvar. Biljetterna man skriver ut från ens "egna" sida på Apollo funkar annars utmärkt. Ingen anledning till oro där i alla fall!

Veronica
Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 16:58
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Ni menar alltså att ni brukar få biljett både med epost och i kuvert???
Det senare har jag inte fått sedan 1999 när jag sista gången bokade via resebyrå!
Är det jag som har missat att den skulle ha kommit alltså och därför inte saknat den, eller funkar det olika beroende på vilken slags biljett man köper tro?

*Förvånad*
Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 17:14
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Ingen specad sittplats när man skriver ut biljetten från nätet?! Det har jag aldrig råkat ut för!
Åker man längre än tre veckor hinner man inte få någon biljett hem, därför är det så.
Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 18:14
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad

Hahaha! Hoppas att du då tycker att jag oxå har karisma, Janne. Jag har aldrig behövt stå o vänta. Vid incheckningen lämnar jag fram mitt papper och får en bordingpass till min plats och reser jag med sambon hamnar vi naturligtvis bredvid varandra. Min så kallade internetbiljett ser ut som på bilden i min bifpgade länk. Jag har bara klippt bort mina egna data! Denna biljett skrev jag ut i samma stund som jag köpte biljetten över nätet
Nu är det snart bara ett dygn kvar tills vi åker
Yeasou
http://i76.photobucket.com/albums/j7...netbiljett.jpg
Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 20:04
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad

ville bara tillägga att jag fått min internet biljett idag och åker den 9 juni
så härifrån kommer, jag men hem????
vi får välan se.....
myssa......
Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 20:14
Elisabets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av myssa
så härifrån kommer, jag men hem????
vi får välan se.....
Det där kallas önskedröm
Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 21:48
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Så här står det överst i beräftelsebilden (som jag kopierade och sparade på min dator) till min apolloresa (åker bara hem med dem).

Ca 2-4 veckor före avresa skickar vi din biljett, förutsatt att slutbetalningen är oss tillhanda. För dig som bokat på internet eller angivit en mailadress vid telefonbokning skickas biljetten endast via e-mail efter att full betalning erlagts.

Taxfreekatalog skickas ut i de fall flygbolaget erbjuder förbeställning.

Den här bekräftelsebilden kan med fördel skrivas ut.

Det verkar alltså bero på om man uppger en e-postadress eller inte om man får en pappersbiljett.

Sterling jag åker ner med har avskaffat pappersbiljetterna helt - där räcker bokningsnummret. (kan man hoppas)

/Marianne

Senast redigerad av mkh den 2006-05-18 klockan 21:50. Anledning: konstiga skräptecken
Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 22:55
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland

]Sterling jag åker ner med har avskaffat pappersbiljetterna helt - där räcker bokningsnummret. (kan man hoppas)[/SIZE][/FONT][/COLOR]

Ja det räcker med boknings nummret, vilket det gör på de flesta flygbolag då du bokar via internet och E-ticket. Tycker det känns väldigt förlegat med "pappers" biljetter...

Camilla
Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 23:12
Elisabets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mkh
Det verkar alltså bero på om man uppger en e-postadress eller inte om man får en pappersbiljett.
Flera här säger ju att det får både bokningsbekräftelse med epost och biljett i kuvert, så så enkelt kan det ju inte vara.
Svara med citat
Gammal 2006-05-19, 16:09
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Jag har för mig att vi fick kryssa i om vi ville ha internetbiljett eller vanlig, och att den vanliga i sådana fall skulle kosta 50kr extra...

/Alexandra
Svara med citat
Gammal 2006-05-19, 18:05
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Jag har förbeställt taxfreevaror till utresan och då bör jag ha en bokad plats för var ligger varorna annars? Det gick dock inte att göra på internet för bokningen var inte inlagd men när jag ringde Novair la de in mina bokningar och vips gick det att beställa. Bekräftelse fick jag också till min emailadress på mina förbeställda varor. Om 14 dagar sitter jag i varjefall på en grekisk ö och har fått in min första tallrik zucchini.

Eva

Senast redigerad av inkfish den 2006-05-20 klockan 15:51. Anledning: på Evas begäran
Svara med citat
Gammal 2006-05-20, 00:15
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Frågor om Samos bör avhandlas på Samosforumet så håller vi den här tråden till biljettfrågor.

inkfish/moderator
Svara med citat
Gammal 2006-05-20, 09:14
Eva Ls avatar

Ok du kan väl ta bort min fråga om Samos. Kom hem från en kortare tjänsteresa igår och några biljetter har fortfarande inte dykt upp varken via vanlig post eller via email och nu är det mindre än 14 dagar till avresa. Kan inte låta bli att jämföra med Ving som då alltid till mig skickat ut biljetterna fyra veckor innan oavsett om det skett via email eller via papper som på den gamla tiden. Oavsett om jag bara haft en flygstol eller hela charterpaketet.

Eva
Svara med citat
Gammal 2006-05-23, 10:06
Eva Ls avatar

Igår kom biljetten till avresan i pappersform så hemresan lär väl komma medan jag är där nere. Huvudsaken att jag kommer iväg så ordnar sig väl resten sen.. Snart bara en vecka kvar.

Eva
Svara med citat
Gammal 2006-05-23, 20:42
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Apollo kanske läser här? I dag kom nämligen min hemresebiljett också, fast mailad. Så nu har även jag både ut- och hemresebiljetter
Svara med citat
Gammal 2006-05-23, 22:18
yvonne yvonne är inte uppkopplad

Jag har inte fått någon pappersbiljett de senaste 2 åren, när jag bokat och betalat via internet. Har skrivit ut bekräftelse för att ha i reserv, men sedan fått e-biljett mailad till min e-post, oftast har den kommit 1 vecka innan avresa. Om den inte har hunnit komma har det räckt med att uppge bokningsnummer eller visa bekräftelsen. Sittplatsnummer har jag tilldelats på respektive flygplats vid incheckningsdisken av apollopersonal.

Yvonne
Svara med citat
Gammal 2006-05-27, 16:08
mammut mammut är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Jag köpte flygstolar på internet av Apollo nu i vintras. Klart och tydligt står det på bokningen att biljetten endast skickas via länk med e-post. Jo då, det fungerade, bara att skriva ut. Dröm om min förvåning när det kom biljett i brevlådan några dagar senare. Tänk så olika det kan vara!!

Mammut
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:39.