|
Visa resultat för omröstning: Ska du eller ska du inte resa till Grekland i år? | |||
Jag har bokat resa. | 32 | 52.46% | |
Jag ska boka resa senare. | 5 | 8.20% | |
Jag ska inte resa till Grekland i år. | 16 | 26.23% | |
Jag vet inte. | 7 | 11.48% | |
Jag är i Grekland nu. | 1 | 1.64% | |
Jag bor i Grekland. | 0 | 0% | |
Antal röster: 61. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
Sv: Ska du resa till Grekland i år?
Satt i januari och kollade runt en del på Booking. Hittade ett boende på Skopelos som verkade kanonfint. Kunde bara inte motstå utan bokade två veckor i september på chans. Kan ju avboka om det inte känns som rätt läge att resa.
Sedan dess har Charterbolagen skippat sina resor till Skiathos från Köpenhamn. Min tanke var ju en flygstol med dem. Så nu är alternativet reguljärflyg till Aten och sen inrikes till Skiathos med övernattning på vägen eftersom tiderna stämmer illa. Det är ju möjligt. Men först och främst ska förhållandena i Grekland till dess ha normaliserats hyfsat om vi ska ha lust att åka. Att vara där nere i lite öde miljö och med munskydd och diverse restriktioner kommer inte på tal. Så vi får väl se. Masse |
|
||||
|
||||
Om allt går som planerat flyger vi till Aten den 31:augusti (enkelbiljett). Därifrån vet vi inte, bara att vi till sist ska landa på Tilos - eller först ...
|
|
||||
|
||||
Känner samma sak.
|
|
||||
|
||||
Fick ett mejl från Ving för en stund sedan där det meddelades att vår resa var inställd pga för få bokningar . Så nu är det bara att kolla om om vi kan hitta något alternativ. (skulle åkt till Rethymno på Kreta den 1/7 via Landvetter)
Senast redigerad av Nolltrefem den 2021-06-03 klockan 14:18. Anledning: Fel i texten |
|
||||
|
||||
Citat:
Att de redan ställer in, de är ju lång tid kvar till den 1/7. Hoppas att du hittar en annan resa. |
|
||||
|
||||
Sådär då var det bokat igen!
Blev istället avresa den 4/7, denna gången med Apollo men med likvärdigt hotell. Blir en fjortondagars vistelse för endast 15990 kr för fyra personer så det var bara att klippa till! ....hoppas nu bara att det blir av 🤞 //Melvyn |
|
|||
|
|||
Citat:
Så klart spiller Norges reiseråd og restriksjoner inn, bl a frarådes ikke helt nødvendige reiser. For nordmenn er Hellas fortsatt ‘rødt’. PS Edit Men skulle så gjerne vært en struts . |
|
||||
|
||||
Efter många om och nybokningar har vi nu bokningar 2 veckor 11 juli och 2 veckor 19 september till Rhodos.
Håller tummarna för att resan i juli blir av! Christina |
|
|||
|
|||
Betalade Kreta resan igår
snart kan jag boka för dos 2. Apollo flyger från 17 juli med två plan till Chania på lördagar Hoppas dom blir fullbokade |
|
||||
|
||||
Citat:
Även ni som bor i Skåne bör väl ha hyfsat lätt att ta er till Arlanda precis som vi som bor uppe i norr! Bara ett tips Maria |
|
||||
|
||||
Citat:
Men inrikes Malmö -Arlanda + Övernattning Stockholm + Charterstol Arlanda -Skiathos är tyvärr både dyrare och tråkigare än reguljärflyg Köpenhamn -Aten + övernattning på Avra i Rafina + inrikesflyg Aten Skiathos. Men tack för omtanken! Och som sagt, först och främst måste restriktionerna i Grekland och mecket med intyg och test, och WHO:s avrådan från utlandresor lättas innan det ska vara aktuellt för oss att resa. Vi får väl se vad som händer i sommar. Masse |
|
||||
|
||||
Masse: Spies har åbnet for direkte charterfly København-Skiathos til og med 7/9.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det går även att boka med Apollo ser jag nu. Hm, nu får vi ett litet dilemma, ska vi åka till Skiathos eller till Kreta på vår extravecka... I-landsproblem heter det visst! Celbe |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Verkar ju fint att charterbolagen börjar dra igång igen. Bokningen på boende som vi har är lite senare i september, men med lite tur så kanske chartern utökar sina program om det verkar finnas intresse. Har idag blivit besprutad för andra gången med Astra Z så nu är åtminstone det hindret avklarat. Masse |
|
||||
|
||||
Masse!
Ving har haft Skiathos, Parga o Preveza i sitt utbud sen tidigt i våras. Jag brukar titta på sistaminuten.se så får jag ett blandat utbud av arrangörer som kör charter till Grekland långt in på senhösten. / Kajja ..som vill "trycka på knappen" och säkra en höstresa nånstans i Grekland |
|
|||
|
|||
Nu får jag backa på min röstning. Var så helt optimistisk att i år går det att få återse vårt älskade Grekland och Karpathos men icke! Med den utveckling och de prognoser som finns kan vi bara inte åka. Så, har bokat om till nästa år. Hoppet är det sista som överger människan......
Catlady, i tårar |
|
||||
|
||||
Citat:
Samma här! . Hade verkligen tänkt att det skulle bli en greklandsresa i år men trots dubbelvaccinering avstår vi även i år. Vi får snyfta och längta till nästa år |
|
||||
|
||||
Jag förstår er. Jag har inte bokat så jag behöver inte fundera på att boka om, och som som det ser ut nu så kommer jag inte boka heller. Får se fram emot 2022.
|
|
||||
|
||||
Så blir det för oss också! Vi har avbokat vårt fina boende på Skopelos i september. Det Grekland som vi gillar och vill resa till är inte tillgängligt nu. Det är inte så vi vill ha det när vi är där.
Vi hoppas att det blir bättre 2022. Masse |
|
|||
|
|||
Vi har bestilt reise til Tilos sist i september. Det er 10 år siden vi har vært der og hadde sett frem til dette. Når vi bestilte reisen sist høst trodde vi at vi var ferdige med epedimien. Men nå som smitten stiger vet vi ikke om vi skal reise eller vente til 2022. Det blir ikke det samme med alle restreksjonene.
|
|
|