![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för en jättekul resumé
![]() Alla vägval som man har ställts inför, - utan att veta vad som är rätt eller fel ![]() Jag tänkte på dina jobb i Stockholm, - du hade ju börjat att statera oxå. Då hade du väl fullt upp med allt ![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Väldigt sorgligt det där med Anders. / Anne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Mitt nästa jobb blev dörrvakt. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
När jag fick jobbet som sjukvårdsbiträde var kravet att jag inte knarkade. När jag många år senare sökte jobb på Posten hade jag med mig mina betyg, men de ville inte se betygen, i stället fick jag en fråga:
”Har du varit straffad för ekonomisk brottslighet? Jag svarad nej, och fick till svar: ”Kan du börja på måndag?” ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Gjorde lumpen i slutet på 80 talet
Var arbetsmarknadsdag en dag i pjäshallen Vi slapp mao var i fält ![]() Knallade dit Sjukvården i Stockholm sökte folk Blev anställd som vaktmästare på ett långvårdssjukhus över disk på 5 min Började 1 v efter muck ( var ju i London först, båt från Göteborg ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Det här var en rolig tråd. Har också jobbat på Posten. Man behövde en chaufför som tömde brevlådor på eftermiddagarna. Jag träffade personalchefen på fredagen. Han frågade om jag hade körkort. Jag fick börja på måndagen.
Blev kvar i 21 år med diverse arbetsuppgifter. Kerstin ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Själv så fick jag ett sommarjobb som vaktmästare på ett större sjukhus när jag läste på gymnasiet på 80-talet. Jag sökte brevledes. De skickade ett brev till mig att jag var välkommen ett specifikt datum. Jag tackade nej till det jobbet, pga att jag även fick ett jobb på "hemmaplan", på ett kontor. Jag skulle jobba med layouter. Det var ju bara att tacka ja till det jobbet. 4 veckor senare kom den en utbetalningsavi från sjukhuset. Det var lönen för 1:a månaden som vaktmästare! ![]() ![]() Jag skickade tillbaka avin till sjukhuset. //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat: