|
Visa resultat för omröstning: Ska du resa till Grekland i år? | |||
Jag har bokat resa. | 36 | 59.02% | |
Jag ska boka resa. | 12 | 19.67% | |
Jag vet inte. | 11 | 18.03% | |
Jag ska inte resa till Grekland i år. | 2 | 3.28% | |
Antal röster: 61. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
Sv: Ska du resa till Grekland i år?
Vi flyger till Aten i mitten av april. Efter två nätter i Pireus tar vi sen båten till Tilos för att uppleva den grekiska påsken. Då jag tillsammans med några väninnor, på grund av Corona, fått flytta tidigare bokad resa, får jag efter fyra veckor på Tilos packa väskan, ta båten till Rhodos där jag som ” reseledare” får välkomna mina fyra väninnor. Vi skulle rest tillsammans, men eftersom jag redan är på plats finns det ingen anledning att först flyga hem för att sen ta planet tillbaka till Rhodos.
September/Oktober hoppas jag på Tilos och eventuellt någon annan ö. Möjligen Aten i December … Den som säger att man inte ska ta ut glädjen i förskott, skulle jag säga har fel. Det enda som kan hända är att man varit glad i onödan. |
|
||||
|
||||
Citat:
I och med att det gick bra att resa i somras så har vi redan bokat in Epirus-området ett par veckor till sommaren igen. Vi var ju där i 3 veckor 2019, men har mycket kvar att beta av... Nekromanteion är en av de platserna som vi kommer att köpa en utflykt till. (Troligtvis med den lokala arrangören Synthesis Travel, som kan rekommenderas. De håller en bra prisnivå och har mycket kunniga guider.) Missa ej heller floden Styx, mm.... //Conny |
|
||||
|
||||
Det kan jag verkligen hålla med om.
|
|
||||
|
||||
Jag läste i DN om att bokningarna för de stora charterbolagen ökat dramatiskt sedan uppgiften om slopade restriktioner i Sverige kom. Om inget nytt elakt virus dyker upp kommer det bli ett bra år för Grekland. Jag hoppas att Grekland också släpper på restriktionerna.
|
|
|||
|
|||
Bokade tredje Greklands resan 2022 i går.
Två vi juli till Rethymnon kusten igen Gillar stället, prisvärt Blir nog bra bemötta då vi var där 2021 Nytt hotell i år dock Men först Lefkas i maj |
|
|||
|
|||
Vi har också 3 bokningar hittills Makrygialos, Lefkos och Maleme
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Grattis!
|
|
|||
|
|||
Firade "slutet på Coronan" igår med att boka flyg till september, trodde de skulle vara dyrt men det var det inte, 5.800 tor för två pers inkl baggage i sas plus till Athen
Dock verkar hyrbil vara as-dyrt i år, fick en quote på 710 euro / 50 euro per dag för två veckor, men kollar jag runt verkar det tom vara ett bra pris ... (förra året kosta det 18 euro per dag det var väl iofs extremt åt andra hållet ) |
|
||||
|
||||
Bokat och klart! Blir två veckor till Rethymnon, Kreta i juli. Ska bli gott att komma ”hem” igen : )
|
|
||||
|
||||
Så har vi oxå bokat
|
|
||||
|
||||
Till Kefalonia, Netwolf?
Vi har bokat en vecka till Skiathos 29/5! Får se om det blir något i september också. Katitzi |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Japp
Ja, ett antal ggr. Å, vi ska se den igen som uppladdning. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Jag har inte sett filmen, men läst boken. Brukar bli så besviken när jag har läst en bok och sedan ser film.
Men det gav mig mersmak att åka till Kefalonia! Birgitta. |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Boken är 99 % bättre än filmen. Så läs boken!
|
|
||||
|
||||
I år blir det lite fler resor än vanligt. Lite olika resor med olika resesällskap.
Börjar den 25 februari till Aten och Naxos i nio nätter. Sen blir det en vecka i sougia/paleochora i maj, fyra veckor på Naxos i juni och sen blir det säkert två veckor på södra Kreta i september. Lyxigt, nån kan nog tycka att jag är lite tokig, men det tycker inte jag 🇬🇷 Lena |
|
||||
|
||||
[QUOTE=sjöborren;444834]Vi flyger till Aten i mitten av april. Efter två nätter i Pireus tar vi sen båten till Tilos för att uppleva den grekiska påsken. Då jag tillsammans med några väninnor, på grund av Corona, fått flytta tidigare bokad resa, får jag efter fyra veckor på Tilos packa väskan [QUOTE]
Da kan vi vinke til hverandre Vi er på Chalki en av ukene du/dere er på Tilos |
|
||||
|
||||
Ja, efter morgonens hemska nyheter får vi se om det överhuvudtaget går att flyga runt i Europa i år...
|
|
|