Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-03, 11:12
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Varför är Kalimera så beroendeframkallande?

Får ni återfall så straffas det med att ni måste läsa Expressens sajt varje timma i tio dagar för att se om de skrivit något nytt.
Svara med citat
Gammal 2006-08-03, 11:26
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Får ni återfall så straffas det med att ni måste läsa Expressens sajt varje timma i tio dagar för att se om de skrivit något nytt.
Ja, hahhaa! den var bra!
Svara med citat
Gammal 2006-08-03, 12:07
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Jag hinner inte med Expressen också, har redan fullt upp med:
Kalimera, Blocket, Hotmail och Aftonbladet.

Jag hoppas att det självlöser sig när jag börjar arbeta på måndag, då jag sitter i bilen större delen av arbetsveckan så vet jag att det gör det.
Nej, jag tänker inte skaffa utrustning så att jag kan surfa från mobilen, då skulle jag aldrig få något gjort.

// Helén
Svara med citat
Gammal 2006-08-03, 12:16
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Wappa Kalimera vore nåt! Så kan man ju surfa var man än befinner sig!

Janne: kan du inte ordna fram en Kalimera-ringsignal?
Svara med citat
Gammal 2006-08-03, 12:41
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Har ni tänkt på när man loggar ut, så står det ju såhär: " Är du säker på att du vill logga ut?" Är det, någon sorts demoner som verkligen inte vill att man ska logga ut, utan att bli ännu mer beroende, som kommer fram med den där texten!? Försöker verkligen hugga tag i en igen!
Svara med citat
Gammal 2006-08-03, 14:24
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad

Kalimera har varit ett andningshåll de sista två åren. Tyvärr har det inte blivit någon greklandsresa på denna tid. Fjolåret gick till Sardinien och Schweiz. i år har det inteheller blivit av. En tur till Österrike och senare i höst till Frankrike. Därför har det varit intressant att följa Era äventyr i Grekland. Har som tur är en massa bilder från tidigt 80-tal och framåt från kulturens vagga. Gör därför om våra resor efterhand som jag går igenom och ska lägga ut en del av dessa på min hemsida. Som "pensionär" har man som bekant tid att göra det man tidigare har missat.
Vill därför påstå att KALIMERA är mycket, mycket beroendeframkallande och är därför mycket svårbotat. Inga kända medel finns idag trots intensiv forskning.
MVH Chras
Svara med citat
Gammal 2006-08-03, 16:47
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad

Klart som korvspad att man/kvinn inte vill logga ut från Kalimera men va fan, man/kvinn måste ju få något annat gjort då och då. Gå till ett arbete till exempel eller kanske bara gå ut med hunden om man/kvinn nu har en dylik! Jag brukar svara dem som säger till mig att skaffa ett boende och flytta dit till Grekland, att då kan jag ju inte längta dit igen Samma med Kalimera sajten. Spännande att kolla vad som kommit in medan man varit ute i kylan ett tag!
Jag ligger nog på ett antal av5-15 inloggningar per dag! I alla fall kollar jag in sajten så ofta.

MVH
KamariYeasou
Svara med citat
Gammal 2006-08-03, 18:11
Mosters avatar
Moster Moster är inte uppkopplad

Visst är det valfritt om man vill bli botad från återfallen på Kalimera-sidan? Jag vill absolut behålla mitt begär Tänk er ett liv utan dessa sidor! Vad trist det måste vara!

Moster

Senast redigerad av Moster den 2006-08-03 klockan 18:26.
Svara med citat
Gammal 2006-08-15, 18:52
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Fast vad jobbigt det var att vara iväg på en veckas semester utan tillgång till PC. HERREGUD, vad många inlägg det vara att läsa sen!
Svara med citat
Gammal 2006-08-15, 20:02
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Broendet..mm vi har väl samma längtan
Svara med citat
Gammal 2006-08-18, 02:33
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Att tvångsmässigt logga in på Kalimera flera gånger om dagen är egentligen bara ett symptom! Det kommer sig av att man smittats av den numera tämligen välkända: Bakterium Ellada Megallos. Jag har frågat den kända forskaren Dr Sokrates Hellas, och han har trots åratals forskning inte hittat något botemedel. (Frågan är hur mycket energi han lagt ner på det? Det är ju EU-finansierat…!) Men den lär vara obotlig.

Bakterien är allerstädes närvarande och drabbar förstagångsresenärer oftast via Grekisk sallad, Saganaki, Keftetakia, Retsina, Ouzou, Metaxa mm…. I princip samtliga livsmedel och drycker på plats… Den kan dock även lätt spridas mellan människor genom kontakt med den ovanligt vänliga och generösa befolkningen i landet ifråga… Det stora problemet är att den även är ackumulativ, så ju fler gånger man är där, desto mer vill man åka dit…

I svårartade fall så orsakar bakterien även okontrollerbara ryckningar, svall och svårartade svettningar redan i oktober, november. Det enda kända sättet att dämpa abstinensen är då att direkt beställa en resa samt att läsa intensivt på Kalimera.

En dag utan Kalimera finns inte! Utom under den tiden man faktiskt är i Grekland. Alla här behöver nog minst en dos Grekland varje år. Den rekommenderade minimidosen enligt Dr Sokrates Hellas är dock minst en vecka! Man behöver dessutom dagligen läsa på Kalimera för att dämpa symptomen…

Elelenikosradio-slingan tog just slut. Hmmm, ska jag starta om den eller byta till Arion…? Nejdå, jag är inte smittad… Fast jag ska iväg på en liten resa söderöver om några veckor…

Peter
Svara med citat
Gammal 2006-08-18, 18:33
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad

Peter You got it

Skulle inte kunnat beskriva det bättre
MVH
BeroendeYeasou
Svara med citat
Gammal 2006-08-27, 19:06
susidus susidus är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Kan inte annat än att hålla med . Sen jag hittade denna sida är jag inne väldigt ofta. Tack för att den finns, den ger massor av inspiration och längtan till att resa . Åker till Skopelos om 8 dagar!!!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:40.