|
|||
|
|||
Sv: Delrapport nummer 1 fran Rhodos
Citat:
Djuret (som faktiskt finns här på jorden) är garanterat helt harmlöst, det ser mest skojsigt ut! Så våga titta på bilden, ni lär garanterat inte stöta på "Herr Alien in real life" på Rhodos! Men jag håller med om att kackerlackor inte är ett favoritdjur direkt, trots att jag vet om att dom är ofarliga. Calle (som inte diggar slemmiga sniglar som det finns massvis av på vår terass under de mörka timmarna!) |
|
||||
|
||||
Nu har jag tittat på varelsen, den var i alla fall inte lika hemsk som kackerlackorna. Man vågade liksom titta på den men när det gäller kackisar så kan jag inte ens titta på en bild av dem, jag blir kallsvettig och svimfärdig. Om jag fick välja mellan att titta på en kackis eller ha den här varelsen som husdjur hade jag nog blivit stölt ägare av en alien hellre
17 dagar kvar, Rhodos here we come... |
|
|||
|
|||
Blää! Vilken äcklig bild.
Jag har oxå problem med sniglar(utan snäckhus) på bakgården, Calle. Råkade trampa på en i går och bara tanken på den gör mig illamående. Mycket saft och gegga...... Det där med att trampa på kackelackor har jag hört att man inte ska göra för de bär troligtvis på ägg och det blir lättare att de kläcks. Typ, har man en så blir det 20 utav den.....BLÄÄÄÄ .Vet inte hur sant det är egentligen. De värsta är väl annars tusenfotingarna(sarandapodarosa). De som är lite platta och har en stjärt som tusenfotingarna har. Nyps rejält. De kan bli ganska stora. De är ännu värre än kackelackor tycker jag. Nej nu måste jag tänka på annat för nu kryper det på hela kroppen..... Agapi |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
De värsta är väl annars tusenfotingarna(sarandapodarosa). De som är lite platta och har en stjärt som tusenfotingarna har. Nyps rejält. De kan bli ganska stora. De är ännu värre än kackelackor tycker jag.
Nej nu måste jag tänka på annat för nu kryper det på hela kroppen..... Visst börjar det krypa och klia överallt bara för tanken, har själv blivit bite och djä....a vad ont det gjorde. Sen gillar jag inte dessa bruna maskliknande med fötter som när man dödar dem luktar UÄK! Nä tacka vet jag fina fjärlilar som är vackara att se på! |
|
|