|
|||
|
|||
Sv: Packlista
Citat:
Peter |
|
|||
|
|||
Citat:
Peter |
|
||||
|
||||
Citat:
Fungerar på nedvägen som matsäcksbehållare och tar inte mer plats än en anteckningsbok i tömt och hopvikt tillstånd. LIVSVIKTIG som sagt! För övrigt röstar jag på doppvärmare |
|
|||
|
|||
Citat:
Citat:
Peter |
|
|||
|
|||
Citat:
Peter - ska komplettera listan... |
|
|||
|
|||
Mycket grejor var det må jag säga, du klår nog mig till och med.
Jag funderade åxå vad "liten svettlase" är Du kan väl förklara närmare vad det är. //Joppan |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Peter |
|
||||
|
||||
Svettlasen är ett litet fint verktyg tycker även jag, har oftast en med när jag tar mina dagliga promenader när jag besöker Grekland, uppför backarna på Santorini är den oumbärlig!
Men Sarong Nä det tänker jag nog inte skaffa mig en, hänger nog hellre en stor handduk runt magen. Och håret mitt är torrt innan jag ens har kommit ur badrummet så fönen slipper jag släpa på, det måste vara jobbigt med tjockt hår i värmen Det var så länge sedan mitt hår var tjockt så jag har glömt bort hur det känns Ha en fin resa Peter MVH Yeasou |
|
|||
|
|||
Citat:
Kylväska? Jo, jag kan se dess berättigande i vissa fall, men för mig börjar vi närma oss strået som knäcker kamelens rygg... Jag har en sådan, men det finns kall öl på närmaste Taverna också... Men visst är den bra för vissa. Barnfamiljer tex. Citat:
Peter |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Kari |
|
||||
|
||||
Men för jösse namn
Den där listan väcker en del frågor: * Varför måste du ensam släpa runt på hela ressällskapets packning? * Varför sätter du inte hjul på ryggsäcken och låter den passera som husbil? * Har du inte sett att det finns affärer i Grekland med det mesta man behöver för sitt dagliga liv, exempelvis plastpåsar, förslutare och buljongpulver? (Buljongpulver, det är nästan det som knäcker värst ) * Hur lång hade listan blivit om du spaltat upp antalet jeans, skjortor, innehållet i necessären osv styckevis? * Har Less is more nån som helst innebörd för dig? * Är du helt säker på att du inte är nomad, i själva verket bor i Grekland och att det du räknat upp inte är allt du äger? Och så vidare. Men det var en fruktansvärt rolig lista. När jag fnissat färdigt ska jag konstatera att den är bra att ha som checklista, tusen tack Ja, jag vet att du skriver att listan allt man nånsin kan behöva och att man inte måste ta med varje pryl varje gång - men jag fnissar hejdlöst ändå |
|
||||
|
||||
Hurra, jag kom på nåt som du har glömt! Vinner jag nåt då?
Ringa mobiloperatören och be dem stänga av mobilsvaret medan man är borta, så slipper man dyra samtal varje gång nån lämnat ett meddelande där. PS om man får önska sin vinst så skulle jag gärna vilja ha en sån där 500-liters ryggsäck som du verkar ha |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
För några år sedan träffades vi två par på en ö. Vänner från Sverige. Mannen och jag hade "sammanträde" i korridoren efter duschen för en skål. Iförda våra Saronger. Vi fick i o f s några märkliga blickar av de andra gästerna som gick förbi, men vem bryr sig..... Citat:
Citat:
Peter |
|
|||
|
|||
Citat:
Peter |
|
|||||||
|
|||||||
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Jasså, du menade "listan"... Tja, det är ju upp till var och en att avgöra hur mycket, och hur tungt man vill bära. Det är därför den är så omfattande!!!! Man väljer själv vad man vill ta med mycket beroende på hur man reser och vart. Ska det vara så svårt att förstå???? Men jag tycker om att vara förberedd på att saker händer eller går sönder. Då vill jag inte springa omkring en hel dag för att fixa det. Har jag med mig lite grejer så kan jag oftast fixa det tämligen enkelt... och sedan tillbringa resten av dagen på Tavernan eller stranden... Citat:
Peter |
|
||||
|
||||
Hej.
Har läst och begrundat vad som skrivits på detta inlägg. Endel kloka och en del mindre kloka ord. Har själv litet erfarenhet om vad som kan inträffa. Brukade allt skratta åt hustrun då hon fyllade minst en necessärer med medicamenter av alla de slag. Hävdade att det alltid fanns apotek på de platser vi skulle besöka. Var dock tacksam vid ett besök på Cypern då jag fick en inflammation i en tandrot. Fram med medicamenterna och tabletter intogs. Lovade mig själv efter några dagar att nu fick nog en tandläkare besökas nästa dag. Vaknade och bölden var sprucken och inga problem kvar. Detta tack vare att hustrun varit förutseende att medtaga dylika mediciner. Kan vidare berätta att tanden satt kvar i många år utan problem. har lärt mig genom åren att det är bättre att ha litet för mycket än fattas något i vissa situationer. Chras |
|
|||
|
|||
Citat:
Men jeg burde jo visst bedre! Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Lugn och fin, mitt lilla utbrott av munterhet över din lista var inte allvarligt menat. Fast jag hinner inte utveckla det här, måste till stan och handla inför resan |
|
|