|
||||
|
||||
Sv: Nea Kameni??
Ja, Santorini är mycket dyrare. Naxos hör till de billigaste öarna.
Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
En fin promenad blir det mellan Fira och Imerovigli. Bra skor kan rekommenderas, det är inte någon åsnestig eller så men på sina ställen blankslitna stenar och trappsteg. Stanna till vid Irinis taverna och njut en öl samt utsikten. För icke ölälskare finns det säkert något annat läskande att dricka Bilden är tagen I September från tavernan, Thirasia är det som syns på bilden! MVH
Yeasou |
|
||||
|
||||
Rejäla sportsandaler med bra sulor fungerar utmärkt men ska ni gå längre kanske en lättare vandringskänga är bättre. Ni kan också gå utan höga sockar som annars behövs vid längre naturvandringar.
Eva |
|
||||
|
||||
Tack för all hjälp....!!
|
|
||||
|
||||
Hej!
Har varit till Santorini 3 ggr och varje gång åkt på en utfärd till Nea Kameni och Oia! Har åkt på en endags utfärd och måste vara ärlig och säga att bara en av gångerna var jag upp till vulkanen, men båtresan är underbar, badet i de varma källorna är toppen liksom lunchen. Avslutade kvällen med avstigning i Oia och såg solnedgången där (oförglömligt) och åt middag! Rekommenderar å det varmaste, liksom hela Santorini! Hoppas kunna åka dit en vecka i höst! Annars rekommenderar jag Karphatos! En 10 poängare!!!!!!!! Har öluffat i Grekland 14 år + charterresor med barnen sen 1999, fråga gärna! Ha det bra! |
|
||||
|
||||
Angående vandring mellan Fira och Oia: det låter rimligt med c:a 8-9 km och det ser även ut att vara något liknande på kartan. Jag gick sträckan (fast tvärtom: Oia-Fira) för några år sedan och det var vidunderligt vackert! Lite brant sluttande dock på sina ställen; kan vara bra att veta för den som är lite höjdrädd...
Och glöm inte vatten! |
|
|