|
|||
|
|||
Sv: Veckans bilder; Karpathos
......jorå, det hoppas och tror vi, men (med)delad braighet är dubbel dito...
Ja villha nuevi i Grekland-forumet tebax... Mikke (KfK) |
|
||||
|
||||
Citat:
Hade tänkt hålla mig helt borta från datorer under semestern, men akut behov uppstod, p g a - eller tack vare, beroende på hur man ser det - allas vår Mikke!!! Igår kväll på Pelagos, kom nämligen en man fram och frågade om det var vi som var Mikkes vänner som skulle lära hans fru baka svenska kakor! Jo, det var Andreas på Zephyros, som hade letat efter oss ett bra tag innan han äntligen hittade oss. Och jag hade givetvis åkt ned utan vare sig bakverktyg eller recept, eftersom allting är nedpackat... så det blev att först ta sig en sväng i ett söndagsöppet Supermarket för att se vilka slags råvaror man kunde få tag på, och nu sitter jag alltså på Pot Pourri och har tagit fram några lämpliga recept som jag ska knata över till Maria med i morgon. Men vi har det BRA!!! Trots att det är rekordvarmt, så att till och med grekerna själva börjar varje samtal med: "Vad varmt det är!" Så dagtid ligger vi mest och pustar, och på kvällarna går vi runt och umgås med vänner. Vi har semester, alltså... Karin med familj P.S. Mikke: Det GÅR att skriva med svenska bokstäver även härifrån... |
|
|||
|
|||
Kanon!!
Jag skrev alldeles nyss en from önskan om att Andreas kanske hade hittat er, och så läser jag prexxist detta!! Fantastiskt!! Hoppas nu att ni får sköj uppe på bergssidan där Andreas&Maria bor.....Han har visst skaffat sig några getter, eller vare får?? Nåja, det ser ni väl eller hör när ni kommer dit..... Den Svenska Kak&BakTraditionen upprätthålles förtjänstfullt på Karpathos av Karin....Happy Knådning&Gräddning!! En degrelation håller på att formas...... Mikke (avenschuuk) |
|
||||
|
||||
Passa på och lär dig baka grekiska kakor också nu när du har möjlighet, så kan du lära oss andra sedan
Låter bra att ni har det skönt där nere Gissa vem som längtar dit Riitta |
|
|||
|
|||
......ryktet förmäler att det knådades,bakades&smakades nere i källarn på Zephyros....
Mikke |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
|||
|
|||
.........ja, där ser man hur det kan hampa sig när en grekisk dam spörjer efter svenska kakrecept, helt oskyldigt för nåt år sen........nytt begrepp skapat:make cakes,make friends....
Vare nån som fotade(det svettiga) evenemanget ifråga?? Mikke |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
|||
|
|||
.....apperoupeau bilder och vykort: jag fick Karins vykort idag, takk, takk!! Vikken brevlådda la nirom i....??? Med tanke på Riittas korts långa färd mot norr......
Mikke (KfK) |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
||||
|
||||
Jag är då mästare på och hitta brvlådor som inte töms så ofta
Förra året på Karpathos stoppade jag korten i en låda långt borta åt Pelagos hållet.Då tog det tre veckor för dom och hitta till Sverige När jag hade precis lagt på dom så på hemvägen upptäckte jag att vi bodde nästan grannar med postkontoret I år vet ju alla hur det gick till För en vecka sedan skickade jag ett stort brev härifrån till Kalymnos. Undrar om och när den kommer fram Tack för kortet Karin riitta |
|
|||
|
|||
......bättre sänt än aldrig.....
Mikke |
|
||||
|
||||
Ännu en veckans bild från Karpathos! Vilken härlig gumma, på väg från torget vid kyrkan i Olymbos.
Det jag undrar över är vad det är som hänger till höger under hennes hand??? Är det något som hör till dräkten eller har hon något i fickan eller handen? |
|
|||
|
|||
.......hej Bettan!
Jag tycker mig se ett getben.....resten av djuret är dolt av damen. Mikke (KfK) |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Aha......det är det som blev kvar,hon varit ute och vallat i bergen, sen blev hon hungrig och grillade lite get.....
Mikke |
|
||||
|
||||
Citat:
Mikke: din teori låter... ehum... trolig... eller...tjaa... |
|
|||
|
|||
....eller,hon har getbene å dänger te svärsonen när det behövs.....
Mikke |
|
|