|
||||
|
||||
Sv: Hinna med båten
Du kanske bara åker med vissa bolag. Tror kanske att det skett en uppryckning efter OS. När dottern bodde i Aten var ca 30-40% icke korrekt registrerade taxi igång. Den som rånade mig vare en grekisk gubbbe med kortet i fönstret men enligt polisen i Aten var det då ingen som helst garanti kunde vara hur gammalt som helst. Många var dessutom dömda för brott och lurenrejeri. Rån och sexuellt antastande var enligt grekisk polis vanligt förekommande. Många unga grekiska kvinnliga studenter hade råkat ut för sexuella obehagliga inviter. Allt enligt polisen och det fanns även artiklar i dagstidningarna. Sonens resa var ett par år senare och jag har även hört om folk som blivit utsatta långt senare men det är väl livet i en storstad.
När jag reser till andra storstäder vidtar jag helt andra försiktighetsmått vid taxiåkande och det tycker jag att man bör göra även i Aten. Eva |
|
|||
|
|||
Tack för tipsen om Faros. Jo, jag vill ha lugnet, åtminstone delvis. Och som sagt, det går ju bussar. Vandringar låter jättebra. Om jag stannar i Faros väldigt länge, kanske jag får byta till en enklare bostad - nu vet jag ju att det finns, även i Faros. Fast hm, då kanske inte Aparentoägaren blir så glad, om jag byter till grannhotellet.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eller byta ö! Det är ju som en smaskig godispåse med öar. |
|
|