|
||||
|
||||
Sv: Rhodos v.17
Kalimera!
Igår träffades vi tillslut, några Kalimerianer. Det blev en jättetrevlig kväll med många skratt och det kändes nästan som om vi var gamla vänner. Just nu sitter jag på balkongen med kaffet och det är så lugnt o tyst. Bara lite fågelkvitter. Solen gömmer sig snart bakom en hög byggnad och det kommer bli lite svalare att sitta här..för det är varmt! Mannen kollade runt bland biluthyrarna igår. Han fick priser från 35-50€/ dygn. Jag föreslog att han skulle kolla med den lilla firman mitt emot vårt hotell och där hittade vi det bästa priset; 25€/dygn. Ja man ska inte gå över ån efter vatten En hel dag till att samla nya grekminnen väntar.💙 / Kajja |
|
|||
|
|||
Kalimera!
Tack för igår Det var en trevlig sittning vi fick till Njut varje minut.... Lena! |
|
||||
|
||||
Så roligt det var att få ses, tack för det.
Säger som Kajja, snacket flöt på som om vi hade känt varandra länge 😄 Om vi inte springer på varandra innan får ni ha en bra hemresa nickelena, och vi andra åker ju med samma flyg, så vi kanske ses på Diagoras...? Irene |
|
|||
|
|||
Jo tack Irene! Detsamma önskas dig/er.
Jättehärligt nere på Windy Beach idag, inte alls Windy utan bara gött! Njut av era dagar, men vi ses säkert nånstans innan vår hemresa i morrn. Kram kram |
|
||||
|
||||
Va härligt att ni fick en Kalimera-sammankomst
|
|
||||
|
||||
Ja, det var riktigt trevligt. Jag var tvungen att avbryta vid 20.00, vet inte ner de andra bröt upp. Men tiden gick väldigt fort, 2 1/2 timma bara flög iväg 😂😂
Irene |
|
||||
|
||||
Så där!
Nu har vi väntat länge men bara sett ett fyrverkeri kl.12 på natten och lite påskägg som var utbytta av annan rekvisita på restaurangerna..det var allt vi upplevde av påskfirandet här på Rhodos. Thats all!! Undrar såå vad mer av det fantastiska firandet som vi har missat?!😟 I vilket fall är vi nöjda med vädret och bilturen idag till Anthony Quinn beach mm. Imorgon har vi en MC...ja mannen då..men han kommer skjutsa upp mig till Akropolis / Kajja |
|
||||
|
||||
Det var lite påsk det. Kanske firandet var någon annanstans? Men ha det fint, väldigt roligt att ni kunde träffas.
Kalimera connecting people! / Anne |
|
|||
|
|||
Kalimera.
Har nu avslutat vår vecka här med en fantastisk promenad i gränderna i gamla stan. Tyst, stilla och alldeles jättevackert. Stor skillnad på temp denna söndag mot blåsiga förra söndagen. Njut nu allihop som har dagar kvar. Lena |
|
||||
|
||||
Ha en fin hemresa ni båda.
Vi syns på Kalimera..och kanske i Grekland nån gång. / Kajja ..som måste hålla sig i skuggan pga "röskinn" |
|
||||
|
||||
Citat:
//maji |
|
||||
|
||||
Har kollat upp lite mer om hur firandet funkar. Det var i och runt kyrkorna man kunde få se lite ljusvandringar mm.
Men vi kommer ikväll att spisa lamm som grillats på stranden. Restaurangen heter Orexi och den bjuder även på solnedgång vid havet. Fin-fint! Dä ordner säj allti me allt / Kajja |
|
||||
|
||||
Det firas på olika sätt på olika öar. Vissa öar är det jättemycket, som på Kalymnos, andra öar är det mindre.
|
|
||||
|
||||
Citat:
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Det är inte så vanligt att havet ligger spegelblankt där, så det är bara att gratulera.
|
|
||||
|
||||
Kajja, vad tycker ni om Rhodos så här långt? Ångrar ni er att ni åkte hit? 😉😉
|
|
||||
|
||||
Citat:
Alla resor berikar livet💙 Rhodos är nog ungefär som jag föreställt mig. Den lilla bit av ön som vi har sett i alla fall. Trodde däremot att Falliraki skulle ha en finare strand. Den orten verkar va eftertraktad. Jätteskönt att vara här i försäsong och ett stort plus för vädret som gjorde att det blev en jätteskön vistelse. Vespade runt i dag och gjorde ett nytt försök i Gamla Stan. Att dom är så envisa, inkastarna, redan på morgonen!! Fick inte vara ifred nån stans Men idag blev det faktiskt 2 dopp i havet fast det bara var 20+ i temp. Snart dax för genuina Agalma som har en fantastisk moussaka och härlig musik!! Långt svar på kort fråga..😁 / Kajja |
|
||||
|
||||
Så skönt att höra, att du inte blivit allt för avskräckt 😂
Men håller med om att inkastarna är hemska i gamla stan 😡 Faliraki är ju mer eller mindre uppbyggt för turismen. Jag tycker Tsambika är mycket bättre... Irene |
|
||||
|
||||
Håller med, den är mycket bättre!
|
|
||||
|
||||
Nu har vi varit några dagar på Rhodos och det är verkligen kanonväder. I måndags, annandag påsk, var vi med om en fantastisk eftermiddag i Archipolis. Många i byn samlades utanför byn vid en liten kyrka och grillade och åt tillsammans. Vår sons flickväns pappa bodde i den byn och hennes släkt bor där och vi var inbjudna att fira med dom. Det var en fantastisk upplevelse.
Christina |
|
|