![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Efter dryga två veckor på Amorgos har jag haft mer moln och kyla än på 26 års resande sammanlagt i Grekland, tror jag. Otroligt. Även de dagar då mina väderappar visar att det är soligt väder. Och det öborna pratar om är vädret, de har inte varit med om detta vid den här årstiden.
Men det ska jäkligt mycket till för att jag ska börja åka i juli-augusti ... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Transfer inngikk jo den gangen, så vi var med til Pireus Der sa vi ifra at vi hadde andre planer, men at vi nok avsluttet ferien med noen dager på Egina..., men....dit kom vi aldri... ![]() Men, med flyet hjem kom vi ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Det blir spännande att få ta del av den resan,kan ju bli hur bra som helst! Monica ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det blir spännande att följa med på den resan. Jag har saknat dina reseskriverier!
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi hade en jättebra sista-minuten till Kreta för några år sedan. Och Kythera låter ju inte fel... Ha en toppenbra resa!
Bea |
|
||||
|
||||
![]()
Jag hamnade på Caldera beach i Gerani. Hotellet är så stort att jag går vilse. Tyvärr finns en spärr i nätet så jag kommer inte åt Kalimera. Skriver detta via telefon utan wi-fi. Blir dyrt i längden så det blir nog dåligt med rapporter. Facebook funkar så jag kanske skriver där. Nu ska jag till Bamseklubben.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Janne :Bamseledare kanske
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Neej, Janne har sedan några år varit en god far!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sorry att jag inte kunde hjälpa dig, såg ditt mess först nu! Wifin hemma bröt ihop igår kväll och de har inte gjort något åt det. Nu sitter jag på kafé för att äntligen komma åt internet.
Hälsa Bamse! |
|
||||
|
||||
![]()
Alltså, den enda gång mina barn var med i Bamseklubben var maxåldern 11 år. Tror du inte någon kommer att genomskåda dig?
![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Bamse och jag blev aldrig bra vänner, så i dag på eftermiddagen checkade jag ut och flyttade till en litet pensionat i Chania, och jag är sååå lycklig. Mer om detta en annan dag.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Trevlig fortsättning på resan! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi - bara liiiite avundsjuk. Älskar Kreta |
|
||||
|
||||
![]()
Jag hade betalt extra för att få bo själv. Kostade bara 100 kr så valet var enkelt.
![]() Himmeln mörk idag, och jag misstänker att det är regn på ingång. Jag har svajigt WiFi, men hoppas hitta en plats där det är bättre så jag kan skriva mer, och läsa vad ni andra har skrivit. |
|
||||
|
||||
![]()
Ännu en mulen dag. Läste i Chania Post att Samariaravinen är stängd idag på grund av dåligt väder. Ni verkar ha bättre väder på Samos Arne! Undrar om jag tog med den svenska vädret till Kreta.
![]() Ingen vidare fart på internet heller, så det blir en kort rapport igen. |
|
||||
|
||||
![]()
Nä, möjligtvis en kopia, för det är fortfarande surväder här!
![]() /Wolfen |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, här på Samos är det strålande sol och varmt väder. Pressarturisterna har sedan klockan 09.30 vandrat i klungor ned till stranden att rödpressa sig.
Vi sitta Café i grändens skugga att lyssna på God morgon Världen på P 1. Arne och Birgitta Med perfekt nätuppkoppling |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Här på sydöstra sidan i Ierapetra är det några små moln, som det ska vara på söndagar i Grekland! Temperaturen är bara +27. Janne, varför reser du till fel del av Kreta?
Ha en bra resa och mer tur med vädret på Kythera önskar / Jannis |
![]() |
|
|