|
||||
|
||||
Sv: Grekiska öar!Hej
Bra. Be dem lista vilka öar de menar. Du har ju flaxat runt i hela övärlden och vet lika väl som jag att siffran inte stämmer.
|
|
||||
|
||||
Tre öar till finns vad jag vet.
Farmakonisi norr om Agathonissi är hem åt kring 70 människor. Över 500 bor på Ammouliani, vid Halkidikihalvön. Antipaxos har 60 bofasta. Är det kanske förbindelserna som även räknas? Det är lite knepigt att ta sig till dessa öar med reguljära båtar... |
|
||||
|
||||
Har du upptäkt Gavdos
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
är du inne nu 29 nov 08 ?
|
|
||||
|
||||
Gavdos är Europas södraste ö. Man åker ut med med båt från Paleochra.
Ön finns omnämnd i bibeln. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Jag drömmer än om att åka dit och bo där några dagar. Få invånare och ännu färre turister.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Jag känner inte till den ön. Paleochra är en fin liten by som och går att finna mysiga ställen i. Liten få svenska turister.
|
|
||||
|
||||
Beskrivning Av Logiplats
Gavdos Studios havent translated their information but to see the full english version click here Faciliteter På Logiplatsen Frukost ingår parkering Gratis parkering restaurang rundtursdisk Bagageförvaring |
|
||||
|
||||
Har bara bott i Kato Stalos 2 år på rad under semestern O7 /08.
Men Kalives lockar nästa gång. Ligger nära Chania. Men sommaren 09 blir i Höllviken på vår fina strand. Du har kanske tittat på mina bilder. Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Vi har varit på Gavdos ett par gånger, men vi har inte bott där.
Gavdos är en NATURupplevelse, och jag drömmer fortfarande om att vi kommer dit igen och bor där några dagar. Vi har åkt med den lilla båten från Paleochora bägge gångerna, det tar ett par timmar varje väg, men man kan även åka från Chora Sfakion (det beror på vilken dag man åker) och då är det lite kortare. Man måste tycka om lugn och ro, bada, vandra, äta enkelt, läsa och bara vara... - har man behov av ett litet torg med gamla gubbar bör man stanna på Kreta! Det finns flera ställen att bo på, några hus på en "ort", som jag knappast vill kalla för "ort" eller "samhälle". Det finns mer att läsa om Gavdos om man söker på nätet. |
|
||||
|
||||
Citat:
gäller 92st fortfarande eller har det tillkommit någon mer? Mvh Ann |
|
||||
|
||||
Jag har inte hittat fler i alla fall.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Samiopola |
|
||||
|
||||
Har föreslagits förut och godkändes inte, i alla fall inte av mig. För mig är en ö bebodd om det bor folk året om, om det finns någonstans att bo, att handla och att äta. Kort sagt kan man säga att för komma med bland Kalimeras öar måste man som turist kunna både besöka ön och hyra boende på ön.
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Ok, då säger vi ca 91 öar då.
Det var en hel del öar att besöka. Har bara lyckats besöka Rhodos 79. Kreta 07,08. Nu i Augusti bli det Skopelos. Men bjuder livet på fler resor så varför inte ! |
|
|