|
||||
|
||||
Sv: Charterflyg till Paros nya airport
Jag tror det handlar mer om ens personlighet och intressen när man väljer hur man vill resa, bo och vad man vill göra och se. Har många bekanta som rynkar lite på näsan när de får höra om våra små 2-stjärniga och utan pool-hotell. Sen när dom ser våra foton så ser det "sååå mysigt ut" men passar endå inte deras önskemål. Vi vill ha det småskaligt, personligt och nära befolkningen. Andra vill ha full sevice, organiserade utflyckter och lite lyx för att få koppla av och känna att man är värd det efter jobb o slit hemma.
/Kajja |
|
|||
|
|||
Kom hem från Antiparos i söndags efter 2 1/2 v där.
Upplevde ingen större ökning av totalen men däremot en procentuell minskning av det Skandinaviska inslaget. Framförallt norrmän Däremot har jag tidigare år (31!) inte upplevt ett så stort inslag av Grekiska besökare på ön i juni - dessutom hördes en hel del italienska och även franska, vilket också är oerhört ovanligt vid denna tid på säsongen. Antiparos förekommer nuförtiden ganska frekvent i både inhemsk samt utländsk resepress vilket säkert är en del av förklaringen. Dessutom börjar det bli dyrt på ön! Innan jag kom till Antiparos var jag bl a på småöar som Lipsi, Agathonissi och Fourni med en betydligt lägre prisbild. Även Ikaria var väldigt billigt enligt min uppfattning då jag jämför Boende (dock lite tidigare i juni), Frappé, Pilsner och Husmanskost! |
|
||||
|
||||
Citat:
Läs mer här. |
|
|||
|
|||
Får fortsätta resa till Fourni! Som Antiparos för 30 år sedan! Genuint, basic, billigt, trevligt, grekiskt och bara en pyrande turistström!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta. |
|
||||
|
||||
Det är tur att det finns så många öar i Grekland, och att de allra flesta fortfarande är tämligen oexploaterade.
|
|
||||
|
||||
Håller med fullständigt! |
|
|