|
|||
|
|||
Sv: Frånvaro
Bravo, Karin! Borde träna mer själv men hoppas att trädgårdsjobbet gör susen.... Vi har 103 dagar kvar och längtar till Pigadia och vackra Karpathos.........
Kom inte heller ner förra året så vi hoppas (om du har tid och lust) du ger oss en recension av "Pan Burger", låter intressant! Och om alla "gamla ställen" Maxim, One, Pigadia, Mike's osv osv håller stilen Catlady, som helst skulle åka imorgon om det bara var möjligt......... PS: Getpinglan, vad vi tar med numer är bara just svenskt kaffe och en mini-kaffebryggare. Min mage KRÄVER svenskt kaffe för att fungera väl... Senast redigerad av Catlady den 2024-05-13 klockan 19:56. |
|
||||
|
||||
Citat:
Vill du avslöja ditt resmål? / Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin med 39 dagar kvar ... |
|
||||
|
||||
Karin, jag läste "sush-iris" och hann fundera på vad det var för grekisk rätt..innan min hjärna fattade!
/ Kajja |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Åh… Karpathos… Där var vi september och det var helt ljuvligt!!! Längtar tillbaka varje dag och skulle SÅÅ gärna åka omgående men har en chef som inte är helt medgörlig om man säger så… Får väl jobba på några år till innan pension och lite större frihet… Önskar dig en härlig resa!!!
MVH zakka |
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
Getpinglan, du undrade vad jag hade i resväskan. Förutom kläder blir det: bredgott (viktigast) två kaviartuber, en påse Ahlgrens bilar - tidigare en en stor chokladkaka (Marabou). Då vi är borta fem, sex, veckor får även två burkar matjesill och ett litet paket knäckebröd följa med.
|
|
|||
|
|||
Har upptäckt att det är svårt att klara sig utan knäckebröd när man är borta i 3 veckor, kaviar, salta nötter och russin packas också ner. Gott att ha när man vandrar och är svårt att hitta i Grekland.
Annars går all grekmat ner utan problem. Kerstin |
|
||||
|
||||
Då jag inte vandrar längre än till tavernorna längs strandpromenaden klarar jag mig utan russin.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Russin, nej det är sol på burk har vi ju lärt oss (Sunmaid) och i Grekland finns det ju den riktiga varan. Sol? Ja, men framför allt russinjuice = jag menar druvjuicen vin! Gör en 🍷 konsumentrapport från Sverige igen där vi köpt ett nytt grekiskt vin jag inte sett förut, tillfälligt parti: Stalisma 12 % Maken kom hem med ett grumligt vitt vin. -Vadfalls, sa jag, vad är detta för trist vin. Men ack , det var hur gott som helst, sparkling, eller metalliskt som ramlösa, men ändå vanligt vin. Förutom grumligt då, och utan tillsatser, eftersom det står "organic wine". Det står också: " We produce pure wines, from SOiL, GRAPES and SUN. Guided by nature, inspired by permaculture ideas." Får forska vidare vad permaculture betyder, någon som vet? Ska googla. Kanske som vinframställningen på Ikaria. /Getpinglan 🐐🛎️ |
|
||||
|
||||
När det gäller bredgottasken behövs det ingen kylklamp, vi fryser den. Det sista vi gör innan vi stänger resväskan är att ta fram det ur frysen och lägga det i en plastpåse. När vi sen kommer till Grekland är den fortfarande frusen.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta. |
|
||||
|
||||
Citat:
/Getpinglan |
|
|||
|
|||
Lurpack Butter tycker vi funkar fint. Bred på ett tunt lager, salta lätt och bred på ett tunt lager till Smakar bra på det goda nybakta, nästan varma, brödet från kvarterets bageri (mums)
Men smaken "är som baken", var och en efter egen gom och smak Birgitta, menar du allvar? Rabarberblad???? Det var något nytt....! Catlady |
|
||||
|
||||
Smörar vidare med Lurpack.... . Känns som om utlandsvistelsen inte är långt borta: Känns lite som GB Glace som nu finns överallt... Att Lurpak är ägt av Arla var nytt för mig:
Lurpak på grekiska: https://youtu.be/QrboZzbzJIs?feature=shared /Getpinglan 🐐🛎️ |
|
|||
|
|||
Det var som f..n, det "hade jag ingen ANING om"
Det är kanske därför Lurpak's smör smakar helt ok (för oss i alla fall) med lite extra salt förstårs.... Trodde det var danskt men numer köps varumärken upp både hit och dit........ Catlady Senast redigerad av Catlady den 2024-05-20 klockan 22:44. |
|
||||
|
||||
Men vilken tråd det blev!!
Det anade jag inte när jag skrev. Att så många hakade på.. ni finns där ute endå! Hur man än reser och vad man än gör så finns det en längtan..ett personligt varför Ligga på stranden eller vandra på på berg smutta på ouzo eller drink med en färg Små pensionat eller hotell med ett spa man gör det man vill och det gör alltid jag!😃 /Kajja |
|
|||
|
|||
Bra att du synliggör detta, Kajsa!
Själv är jag en sällanskrivare, vilket hör ihop med flera saker. 🌼 Glömmer av att gå in med vardagen som tar mycket plats. 🌼 Är mer aktiv på forumet på FB, så där är jag skyldig. Till mitt försvar får jag ändå berätta att jag har reflekterat över det och att jag inte vill "glömma" bort denna toppenbra hemsida bara för att jag har blivit med Facebook. 🌼 Är dessom hopplös på att gå in och följa upp trådar. Även mina egna🙈 Olyckligt att det inte går att registrera sig som ny medlem. Men snart kommer en fråga om Tilos från mig... Tack alla ni aktiva skrivare |
|
|||
|
|||
Oroväckande lugnt och tyst på Forumet igen. Loggar in varje morgon ibland flera gånger om dagen och hoppas på lite nya inlägg. Var är alla, nästan ingen som är i Grekland och har något spännande och intressant att berätta.
Och Janne, veckans bild som skulle vara från Naxos är från Kreta. Inget fel med det och absolut ingen elak kritik, jag älskar Kreta. Kerstin som hoppas den värsta hettan dämpats när vi kommer till Ikaria så vi kan njuta av naturen göra lite vandringar och skicka rapporter . |
|
|