|
||||
|
||||
Sv: Bra restauranger?
Hej!
Vi var 2 veckor i juli testade många resturanger,överlägset bäst var Anemoussa på hamngatan,Tack till tjejerna på parasol som gjorde fett goda drinkar.Har katten på parasol fått sina ungar än? Carina&Fredrik |
|
|||
|
|||
Nå er jo dette en gammel tråd, men jeg vil uansett anbefale Mezogios, det er en "mezedopolio" som ligger ved siden av Anemoussa/La Mirage. Der var vi flere ganger i sommer. Ikke bare er maten fantastisk (vi smakte VELDIG mange av forrettene der - og ble ikke skuffet over en eneste en. Til og med knuste erter liker jeg nå...!) Servicen var også upåklagelig, og Minas som driver stedet sammen med Alex er en utrolig artig type
Vet som sagt ikke hvordan "main courses" er der, for vi har kun bestilt meze/starters der. Kommer garantert til å velge den restauranten som favoritt til sommeren også, selv om vi skal bo et stykke utenfor sentrum..! |
|
|||
|
|||
Inget nytt om "Under the trees"? - Har varit där och undrar om ev rykten om att han skulle öppna en ny restaurang bara är rykten eller om det stämmer. Någon som VET?
/Ulf |
|
||||
|
||||
Jag skickade ett mejl till en vän på Karpathos idag på morgonen efter att jag läst din fråga. Han svarar att "Kostas have plans to reopen Under the trees''. Tydligen ska han öppna på ett annat ställe inte långt från förra. Jag får mer information nästa vecka så jag återkommer när jag vet mer.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Vet du även om Vasilis fortfarande sjunger på Pelagos? Bästa hälsningar Ulf |
|
||||
|
||||
Vet inte, men jag är säker på att någon annan kan svara på frågan.
|
|
||||
|
||||
Om Vasilis kan jag svara påHan är inte anställd som sångare där, men rätt som det är så kommer han och sjunger lite för sina vänner om dom så önskar och Xroni ger lov
Förra året serverade och sjöng han på ett annat ställe. Vet inte alls hur det blir i år Riitta |
|
||||
|
||||
Jag har tyärr inte hört något ännu, men så snart jag vet så hör jag av mig.
|
|
|||
|
|||
Vasilis jobbade på Flisvos, nedanför Italienska Huset förra sommarn, har jag för mej.....
Sen har jag hört att TUT (Taverna under the trees) skulle finnas nån kilometer norr om avtagsvägen upp mot Piles, längs kusten finns en liten halvö (akrotiri), där ska det visst kunnas ätas....Ska kolla det vid tillfälle... |
|
||||
|
||||
Vassilis jobbet på Sokaki i fjor (i samme gaten som Mikes). Og som Riitta sier, synger han av og til på Pelagos, når vi ber Xroni pent...
Det er ikke mange som synger Kokkino Garifalo like bra som Vassilis |
|
||||
|
||||
Det har du helt rett i, Ingrid! Kokkino Garifalo er ikke det samme uten Væssi!
|
|
||||
|
||||
Kan bara hålla med
Riitta |
|
|