![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Vilket betyg ger du Mamma Mia? | |||
5 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
144 | 58.06% |
4 |
57 | 22.98% |
3 |
20 | 8.06% |
2 |
5 | 2.02% |
1 |
11 | 4.44% |
Ska inte se filmen |
11 | 4.44% |
Antal röster: 248. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Det har jag f ö varit med om vid ett annat tillfälle med! Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg har heller aldri vært med på at folk reiste seg og klappet og spontant sang med på sangene på bio. Folk reiste seg til og med og danset - det var så utrolig bra. Var og kjøpte CDen i dag. Min man ble like betatt som meg. Vi kommer nok til å se filmen flere ganger ja... Vil oppfordre alle som har det minste forhold til Grekland eller ABBA som å se filmen. Du blir så glad.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Helt underbar film
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
så har jag oxå sett filmen, gick ut därifrån sjungandes "thank you for the music" och med ett stort flin på läpparna. var aldrigt stort fan av ABBA har endast en platta (arrival), men musiken håller. kul story och mycket humor i filmen, fick en 5a av mej
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mamma Mia filmen är TOPPEN!!! Alla aploderade och det kändes som hela gänget stod i biografen och sjöng för oss. Se dom öppna kall Mythos och det kristallblåa havet. Det gör att man bara längtar ännu mer ner till Rhodos 17 augusti.
Köpte skivan och den spelas om och om och om igen... Även lagt in den i mobilen, jag gillade inte Abba så innan men efter ha sett filmen, vill bara se den igen.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Härlig sommar!!! |
|
|||
|
|||
![]()
Den kommer att visas i Mörrums Folkets Park utomhusbio på måndag kl 22. Då ligger det oxå paus i filmen.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Var och såg filmen i söndagskväll i lilla Tomelilla med vår fina biograf. Måste faktiskt göra litet reklam för den. Här är det det senaste som gäller.
Gav filmen en fyra. Eftersom man är litet fotoskadad blev det inte mer beroende på vissa kvalitetsbrister rent tekniskt i filmen. I övrigt var den värd en femma. Man får beundra Benny och Björn. Först LP-skivor. Sedan CD. Därefter musikalen och nu filmen. Finns det något annat media att fortsätta med. Har genomlevt samtliga och är fortfarande lika positivt till samtliga format. Chras |
|
|||
|
|||
![]()
Jag blev lite förvånad över de långa träbryggorna i filmen.
Vet någon om de verkligen finns,eller är de specialbyggda för filmen. Jag har nog aldrig sett träpirar eller bryggor i Grekland. |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns gott om träbryggor i Grekland, dock är det sällan man ser sådana i Kykladerna. Men på till exempel Poros är de vanliga:
![]() Alla bryggor här är av trä. Piren i filmen är uppbyggd, scenerna spelades in i Pilion. |
|
||||
|
||||
![]()
Den där bryggan skulle inte hållitlänge om dom skulle ha dansat där
![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
OK, då vet jag! Tack!
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag kände inte heller igen bryggorna , men det var inte för att jag trodde att allt skulle stämma som jag såg filmen
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Såg filmen för ett par veckor sedan. Även om den började illa med mycket av det där irriterande typiskt amerikanska flamsandet och illtjutandet vid åsynen av en nyanländ person så måste totalbetyget ändå bli en fyra. En extra poäng för att den utspelar sig i Grekland. Men inte hann man känna igen mycket av Scopelos. Iden att göra en musikal av en räcka bra och kända låtar istället för att skriva en musikal och sen tonsätta den med en massa dåliga låtar är ganska genial.
En typisk feel-good film som bara vill ge en stunds underhållning, och gör det bra. Sten-Åke |
|
||||
|
||||
![]()
Äntligen har filmen nått även den Kanadensiska obygden!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jag fick många frågor om Grekland efteråt, typ: ÄR havet verkligen sådär blått? Så nästa sommar ska jag visa dem att det är det visst! ![]() Karin som alltid längtar ner |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Absolut en stark femma... Vacker natur, bra musik som man kan sjunga med i och en rätt så där bra handling... Jag var i extas när jag såg den på bio... Skulle gladeligen betala 100 kr till bara för att se den på bio igen...
|
|
|||
|
|||
![]()
Kom hem från skiathos i går....jag kan intyga havet är sådär blått
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Guuuud va avundsjuk jag blir... Men var på ön ligger denna utomhusbio eftersom jag åker ner till Skiathos om 4 dagar... ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Oj vad possitivt överaskad jag blev av filmen
![]() //Ingela |
![]() |
|
|