|
||||
|
||||
Sv: Postgång från Karpathos?
Lycka till med resan och olivplockningen Riitta.
Du kan väl återkomma med lite information efter Din hemkomst. Kan vara kul att få lite rapporter även utanför den vanliga high seasong. BOKA |
|
||||
|
||||
Tenkte jeg skulle presentere et lite "under"
Våre venner var e n uke i Paleochora på Kreta i august i år og vi fikk kort fra dem mens de fortsatt var d e r |
|
||||
|
||||
Det var inte dåligt Kari Måste vara världsrekord
Riitta |
|
||||
|
||||
- ja, langt unna kan det ikke være
|
|
||||
|
||||
Har skickat nagra julkort harifran nu, sa det skall bli kul och se om dom kommer fram till jul Lamnade dom i handen pa postjanstemannen
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
I måndags (den 22/11) fick vi ett vykort (VYKORT, inte brev!) från vår dotter som är i Tasmanien. Det skickades i torsdags, den 18/11. Det kallar jag världsrekord! (Bortsett från det, Riitta, så gläder jag mig på dina vägnar över dina härliga veckor på Karpathos i november. Måste kännas underbart härligt!) Senast redigerad av Marianne den 2010-11-24 klockan 19:47. |
|
||||
|
||||
Vet inte om mina julkort har kommit fram ännu,men några av dom vanliga har gjort det, så den här gången tog det mindre än 2 veckor
Riitta |
|
||||
|
||||
Ett brev till mig, sänt på Kreta (Agios Nikolaos) nu på måndagen, var framme i vår postlåda på torsdagen. BRAVO!
|
|
|||
|
|||
HEJ, SÄNDE VÅRA KORT 30 SEPTEMBER, LÄMNADES TILL POLISEN PÅ FLYGPLATSEN I KARPATHOS DÅ VI GLÖMDE ATT POSTA DESSA I LEFKOS.KORTEN HAR NU KOMMIT TILL SVERIGE I SLUTET AV NOVEMBER , ALLTSÅ TVÅ MÅNADER SENARE ! KANSKE ÄR DET BÄTTRE ATT POSTA DE SKRIVNA KORTEN VID HEMKOMSTEN I SVERIGE ? HÄLSN. MIM
|
|
|||
|
|||
...........Riitta har skickat vykort till mej, men det har inte kommit än....
men jag ser med förtröstan fram emot nästa vecka.....och nästa.....och nästa..... |
|
|||
|
|||
Läste på en sight härnere på Kreta . "Living in Crete." om en som skickat 50 julkort till England den 1 dec ,6 hade kommit fram. Så man undrar vad de gör el. inte gör med posten
|
|
|||
|
|||
Förtydligande; hon skickade julkorten från Karpathos.Läste mitt inlägg efteråt och insåg att det inte framkom klart .
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Det var några julkort som jag skickade till Sverige ca den 20/11 som inte kom fram till jul Vanliga vykort kom snabbt den här gången
Julkorten var inne i ett kuvert som vanliga brev, men ändå har dom inte kommit Tror inte dom är kvar på ön, utan fastnat på vägen Riitta |
|
|||
|
|||
Citat:
Tänkte inte påde.... Har kikat på lite biljetter runt 20 april,för påsken infaller ju 24. Hittat några till Rhodos från GBG för runt 1800 pix, men ska spana vidare..... Hav en fortsatt trevlig helg,mellandar och nytt år!! Mikke (som ska "jobba" imorrn... |
|
||||
|
||||
Igår fick Mikke sitt julkort, som jag skickade från Karpathos runt den 20:e november jag lämnade den på postkontoret där. Den kan ju ha fastnat någonstans på vägen,kanske i Aten, vem vet
Riitta |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
...å vikke fint kort det var!!
Det ska jag sätta upp på kylskåpsdörren till nästa jul.... Mikke |
|
||||
|
||||
Citat:
M E N : H v a er det som gjør at Post/Vykort man sender fra Karpathos tar så mye lengre tid enn fra andre øyer... - kan d e t være en sak for Mikke å presentere der nede/ finne ut av? Jeg har et ferskt eksempel, kortet jeg sendte til barnebarna fra Pigadia 3.sept kom fram nå på lørdag 24.sept! 3 uker er vel egentlig raskt til å være Karpathos kanskje Men kort som jeg sendte fra Petra/Lesvos sist onsdag, 21. sep, lå i postkassa allerede i går, dvs etter 6 dager ...så..... |
|
|||
|
|||
Ja, förra året i september så skickade jag vykort från Karpathos och inget av dem har kommit fram (Postlåda i Pigadia)
Envis som man är så provade jag i år igen och väntar med spänning.... |
|
|