![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Ska du resa till Grekland i år? | |||
Ja, jag har redan bokat. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
162 | 65.59% |
Ja, jag ska boka senare. |
54 | 21.86% |
Nej. |
10 | 4.05% |
Vet inte. |
14 | 5.67% |
Jag bor i Grekland. |
7 | 2.83% |
Antal röster: 247. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det lutar åt 14 dagar i Parga i början av juli!
![]() ![]() Först ska vi resa till Egypten en vecka nu på tisdag, sen får vi väl bestämma oss! ![]() Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hjälp!! Nu har jag tagit det första steget, sen får vi se hur det blir med det övriga. Resa bokad till Aten den 23 juni, hem från Aten den 10 augusti. Bara jag.
![]() ![]() Karin som alltid längtar ner |
|
||||
|
||||
![]()
Du får väl bo hos "tanten" ni bodde för några år sedan
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Och sen tillkommer den "lilla" frågan om pengar.... ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har idag betalat flygstolar arlanda-aten 26/5-18/6. Betalade 3200 kr t/r vilket blev billigare än resan vi gjorde i september. En restresa blir det nog i september oxå men då troligtvis en charter.
I mars ska vi ta en sista minuten för att få lite värme i förhållande till denna vinter men önskar det var värme så det kunde bli i grekland istället. |
|
||||
|
||||
![]()
Här är det också bokat nu! Känns så bra, hade länge siktat på att flyga till Santorini, men nej, så blev det ju inte alls. För det blev flyg Helsingors-Aten i stället och nu skall jag börja tänka i nya banor. Känns väldigt roligt att få planera. I juni bär det av.
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jaha, så var nästa bokning gjord. Flygstolar till Karpathos för Fred med dotter Emma, de kommer ner den 30 juni och stannar i tre veckor. Sen får vi se vad som händer.
![]() Karin som ser ut att få så gott som hela sommarlovet på Karpathos ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
10:e juni kl. 05.55 via Athen till Samos till "sommarstugan". 27:e juni från Samos till Athen, och 30:e juni från Athen tillbaka till Arlanda och vidare till Åland. Före detta skall vi hinna med 2 orienteringsresor till Spanien under våren.
|
|
||||
|
||||
![]()
Bokat! Så var det klart med ännu en tur på Återvändar-listan. 15 - 29 september får vi så än en gång återse det kära Karpathos. Härligt!
Hade ambitioner att plocka ihop en tur med reguljärflyg eller charterstolar för att sedan boka boende själv. Ett alternativ med SAS och Olympic var på gång när jag gick in på Airtours för att kolla där efter ev flygstolar. Hittade då flyg + 2 veckor boende på Hotel Kalimera för 5049 kr. Då känns det ju lite korkat att hålla på att plocka ihop något själv som sannolikt bara blir dyrare. Känns som ett bra pris och vettigt boende. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, inte behöver grekerna vara oroliga att vi på Kalimera sviker i alla fall.....Här bokas det för fullt. Även jag har plusat på årets Grekkonto
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Vel fia har bokat både till karpathos och Naxos, kan ej bestämma vilken ö jag ska välja, har nu 1v på mej....vilken ö ska jag välja
![]() ![]() Senast redigerad av theresa den 2011-01-16 klockan 19:10. |
|
|||
|
|||
![]()
Visst är greklandsresan bokad. Det blev en annorlunda greklandstripp, nämligen påskresa till Pilionhalvön och byn Zagora. Påsken är stor i Grekland och det har varit en önskan länge att vara med om detta. Kolla länken vad jag skall uppleva, http://www.osterlen.info/ora/
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Karin som alltid längtar ner |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
En liten fråga bara, sälj in Karpathos till mej, varför ska jag välja Karpathos framför Naxos? vilka fördelar har ön?
|
|
||||
|
||||
![]()
Själv har jag bara varit på Karpathos av de två, men jag mår inte bra om jag inte får min årliga dos.
![]() ![]() ![]() Annars är det bara att gå in på min profil och titta på fotoalbumen, och kanske läsa mitt resebrev från 2010... ![]() Karin som har bokat sju veckor på Karpathos i sommar... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svaret, tavernan du pratar om med GREKISK MUSIK,var ligger den? jag älskar att sitta på en taverna med äkta Grekisk musik. Vill gärna se det äkta Grekiska.
Jag älskar också att strosa runt i smala gränder på kvällarna, utan bil, dagarna är en helt annan sak, då åker jag runt med bil eller bara solar och badar och myser. Men kvällarna vill jag kunna äta och dricka och strosa runt i mysiga gränder där jag bor. Kan man göra det i Karpathos? det är den stora frågan ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Taverna Pelagos ligger utmed strandvägen, ca tio minuters promenad från centrum av Pigadia. Det går inte att missa den, musiken hörs ända till vägskälet vid Seven Eleven. (Vilken inte har någon som helst likhet med 7-Eleven som vi känner det
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack snälla för hjälpen...
![]() |
![]() |
|
|