![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Haha, så gjorde jag för att få med mig allt hem från shoppingresa till New York och ändå reste jag med tom väska dit. ![]() ![]() På semesterresor i Grekiska övärlden hittar jag aldrig kläder som jag vill ha, packar för det mesta ned kläder som går att matcha med varandra, då klarar jag viktgränsen på 8kg som är vanlig för handbagage på reguljärflygen. |
|
|||
|
|||
![]()
Då gäller det att resa under den svala tiden på året!
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kommentar angående min packlista...
"Viktigt att ha med på sommarresor/båtluffar: skavsårsplåster huvudvärkstabletter gaffatejp en bra kniv små förpackningar till salt och peppar tvättlappar eller små handdukar (svettdukar)" Enigma - jag vet att man inte får ha med kniv i handbagaget, men övr familjen får packa med den i sitt incheckade bagage. Vi köpte en jättebra kniv och gaffatejp på järnhandeln i Katapola förra året! Gaffatejpen lagade vi sonens sandaler med. ![]() Lissi - ja, man kan köpa i princip allt på plats, men skavsårsplåster och migränmedicin vill jag ha tillgång till direkt när jag behöver det. Inte vänta tills apoteket öppnar eller blåsorna brustit. ![]() De små förpackningarna för salt och peppar kan jag väl klara mig utan möjligen. Kanske?? ![]() Aina |
|
||||
|
||||
![]()
Jag åker alltid med mycket liten packning. Max 3 byten plus strandkläder, oavsett om det är 1 eller 2 veckor.
När jag ska till Naxos 6 dagar i slutet på augusti tar jag bara med mig vad som ryms i min lilla dagryggsäck av nylon o stoppar ner en till sån nylonryggsäck eftersom jag ska ta med mig en tygpacke på 5m när jag åker tillbaka till Kreta. Den ena ryggan på ryggen o den andra på ena axeln. Yanna |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ni måste tvätta varje dag när ni har så lite med er, inte så kul tycker jag. Svårt att få riktigt rent med handtvätt också.
Carina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]()
Hygien är överskattat!
![]() Löst sittande kläder i tunna tyger blir inte så fruktansvärt svettiga eller smutsiga. Tvättar man bara upp snabbt brukar det bli hyfsat rent, tycker jag. Aina |
|
|||
|
|||
![]()
Monica P, du har så rett. Også jeg pakket allverdens unødvendige ting og klær i den tiden vi kjørte ned til middelhavet med barna. Strykejern sogar
![]() En gang tok jeg riktignok n e s te n livet av en hotelleier (på Kalymnos!). Han insisterte på å bære bagasjen min opp alle trappene, heisen fungerte ikke. Ingen protester hjalp. Han var en ytterst høflig og serviceminded vert. Tror kofferten var større enn ham. Den inneholdt da 10-12 bøker, uten innhold viste den seg senere å veie mer enn 6 kg. Den fikk likevel bli med på en eneste reise til, til fjernere strøk. Det avgjorde saken, et mareritt. Hvem backpacker med et tonn bagasje? ![]() Det tyngste er alle bøkene. Klær har det blitt nesten for lite av, iblant har jeg hatt følelsen av å være 'slarvete', oftest inntas middagen på taverna etter siste bad, når solen går ned. Kanskje kjennes nettopp det verre når man reiser alene? To shorts, to-tre topper/t-shirts, badetøy, to par sandaler og litt nødvendigheter. Aldri stash og høyhælte sko, ingen vakre klær. Men det går, og det gir en god frihetsfølelse. Nå er jeg på vei igjen, og dels inspirert av deg ![]() ![]() Undrer på hva som er hemmeligheten, kun 5 kg...burde gi bonus i en eller annen form, ekstra-goder for den reisende..... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Yanna - som aldrig använder handsprit heller! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
En fråga angående handbagagevikten om man reser med enbart sådant.....Har era handbagage nånsin vägts? Då vi oftast flugit reguljärt så har vi ju checkat in redan hemifrån eller i avgångshallen vid automat och sen är det ju direkt till säkerhetskontrollen. Jag har nog aldrig blivit kollad på handbagagets vikt...men jag brukar ändå hålla den
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Yanna |
|
|||
|
|||
![]()
[
Citat:
Ja, den har det..fra New York og hjem - til og med innenlands, SAS eller Norwegian, husker ikke. Men da sjekket jeg ikke inn via automat. Ellers ville det vært fristende å prøve, men hva om håndbagasjen ikke får bli med flyet til Kos? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=malou;249442]
Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Lissi;249444]
Citat:
![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vid ett flertal andra gånger har de bara sagt "är det allt ni har"? Och sedan har vi fått gå. Vi håller också viktgränsen såklart, den dagen vi struntar i den så skall väl bagaget vägas ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hei. Jeg har også flysete-billett med Apollo til Kos. Dersom du reiser på en fredag kan du få kjøpt transfer fra Kos flyplass og over til Kalymnos. Du må kontakte Apollo på tlf. Transfer koster 255,-kr tur -retur. Du får da en ny billett hvor transfer står på. Men, som sagt dette gjelder kun fredagsavganger. Ving har ikke dette tilbudet. Jorunn- som reiser til Kalymnos førstkommende fredag. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jorunn, du fortjener en medalje..
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat: