![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Men visst sjutton måste väl föräldrar kunna säga till sina barn att sitta still
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det viktigaste är i alla fall att jag definitivt inte utesluter barn på planet, det är inte det det handlar om, utan att jag väljer att sitta där jag inte behöver bli sparkad i ryggen. Det är väl ändå min ensak var jag vill sitta. /Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Såklart att man ska lära sina barn att visa hänsyn. Men säg det barn som sitter helt still under 4,5 timmars flygning. Kanske det finns såna exemplar
![]() ![]() Myssa |
|
|||
|
|||
![]()
Noen år av ens liv har man det beste hjemme, på egen hytte eller på biltur til en stuga man leier osv og hvor man kan gi sine barn den tid og rom de trenger (underveis og på stedet), og det uten å være til sjenanse for mange andre. Been there, done that!
Følte jeg det som et stort offer? Nei, absolutt ikke og vi hadde flotte og fredfulle ferier på den måten. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Håller med om allt su skriver. Det är inte kul att ha ett sparkande barn i ryggen. Fisförnäma kärringar som tror att dom kan och vet allt är inte heller kul. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men en fråga till er som inte gillar "fulla gubbar" , hur ofta är det någon som är berusad på ett plan nuförtiden??
![]() ![]() Jag brukar tvärtom förvånas över att folk inte beställer något från drinkvagnen när jag själv alltid firar in semestern med champagne oavsett tid på dygnet ![]() ![]() ![]() // Malin ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Den här tråden är så typisk svensk som den bara kan bli!
Enligt svensken skall barn vänta till sist, sitta fint/stilla, helst inte synas eller höras alls! Jag har varit ute och flygit mycket med mina trillingar+en och mina barnbarn och det finns inga som uppför sig så illa mot barn som vuxna svenskar....de skall fram först,knuffar och tränger sig före, tar ingen som helst hänsyn till barn i dess närhet. Ta lärdom av sydlänningar i stället så blir inte barnen några störande moment! Vi satt fast en gång i en transferbuss på flyplatsen i Öst-Berlin...i 40 min....hettan var olidlig i bussen och knappt någon luft.Jag och barnen stod och höll oss i en stång...vi stod som packade sillar. Barnen gnällde ingenting. Någon knackade mig lätt på axeln...en man i 70-årsåldern....han erbjöd mig och mina barn sin och hustruns sittplatser.Något en svensk aldrig skulle gjort....de var cyprioter. Det var så skönt att flyga med de fd öststatsbolagen för då spelade det ingen roll hur mycket de svenska vuxna försökte vara först in i planet....för de kom inte längre än till flygplanstrappan där var det stopp....då fick de vackert kliva åt sidan för att släppa fram oss barnfamiljer så att vi kunde gå på först och sätta oss i lugn och ro innan de vuxna brakade in! |
|
||||
|
||||
![]()
Alla människor måste inte tycka om barn. Jag tror heller inte att det är någon här som "kräver" att barn ska vara tysta och sitta stilla. Däremot kan man kräva att de inte ska sparka folk i ryggen!
/kimmen |
|
|||
|
|||
![]()
Det jag kommer med nu handlar inte om PÅ flyget .men förstår absolut inte föräldrar som låter sina barn stå och "slicka" bagagebandet,,,våra väskor väger 20 kg,,,,,En upplysning till barnföräldrar,,Ge Era barn nån annan upplevelse än ett bagageband på en flygplats,,
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det här med bagagebandet är och förblir en gåta. En outgrundlig sådan. Oaktat det oftast finnes gula markeringar som talar om att det är lämpligt att invänta bagaget på ett par meters avstånd från bandet, just för att alla ska se när den egna väskan kommer, så väljer ofta charterfamiljer att gå fram just intill bandet. Far, mor samt trenne barn ställer sig att invänta sina väskor. Detta medför ju att alla övriga icke ser ett smack. Väskor snurrar runt utan att någon hämtar dem...
Av vilken anledning ska hela familjen stå just intill bandet när det torde räcka med en person?? Chartergåtan!! Arne |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE]
Citat:
![]() /Tom som väntar tills vi kommer till Greece ! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och är du lite uppmärksam så finner du samma energiska personer i kassaköerna hemmavid på Konsum och Ica, och andra köer. Det lustiga är ju dessutom att alla dessa stressade resenärer som ska vara först av planet och först vid bagagebandet sedermera återfinnes på samma transferbuss och ingalunda kommer fram en enda minut snabbare än alla andra till hotellet. Men det gäller att vara först ............ ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Majken |
|
||||
|
||||
![]()
Ja du Arne det förekommer även på reguljärflyg med affärsresenärer. Även detta fenomen att ställa sig i en incheckningskö fastän det ej är dags. Vart mäkta förvånad över detta när vi helt nyligen åkte ner till Malaga via Frankfurt. Sen detta med barnen. Själva har vi haft tur vad det gäller vår egen lillegutt. När han var liten var han helt gudomlig, planet hann inte ens lyfta förrän han sov. Sen fick vi väcka honom för matintag och sen var det zzzzz igen. Nu för tiden (Han är 17) sätter han i hörlurarna och huvan över ansiktet, inte så kul men lugnt
![]() ![]() /Kerstin ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nej, "svensken" är inte sån! De finns, visst och du har stött på många, fy vad dåligt av dem! Men vi är väl många mer, vi som tycker att barn ska få först, att de måste få röra sig mycket och vi som blir glada både av att se dem och höra deras glada röster. Gärna mycket mer av vänlighet, hänsyn(sparka inte där någon sitter ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
"Barnet" bakom mig på senaste resan var nog mer än 20 år och måste ha haft ADHD, Tourette el likn så ibland hjälper det inte med "barnfritt" för att utesluta allt besvärligt och störande som ständiga rörelser i ryggstödet m m. För övrigt finns det alla möjliga störande människor när man måste samsas på liten yta men det måste man nog tyvärr stå ut med - om man inte kan köpa ett privatflyg förstås
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|