![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men det är väl bra!? Tänk vilket plus det blir i reskassan på slutet...! ![]() /Eva |
|
||||
|
||||
![]()
tack Gunnar då vet jag
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Irene |
|
||||
|
||||
![]()
Och så rika vi kommer känna oss!
![]() Jag minns för några år sedan då euron kostade nästan 12 €, även då räknade jag med 1 € som 10 SEK. Nu tar jag igen det jag förlorade då. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag köpte film idag på Play.com och SEB debiterade 8,41 enligt kontoutdraget. Hoppas den går ner till 8,10 SEK.
//Ulf |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har sedan många år tillbaka haft en dagsbudget på ca: 100 euro/dag för bostad, mat & mm. För ett par års sedan bet vi ca:11.50 för euron = 1150:-/dag !
Idag blir det med "lite" prispåslag ca: 8.50 X 100 = 850-900:- euro/dag ! Nästan 2-300:- billigare/dag ! De e skillnad de !!! |
|
|||
|
|||
![]()
Det er det, men har man brukt tilsvarende mindre penger denne gangen som euroen er så mye billigere eller bare brukt tilsvarende flere euro?
|
|
||||
|
||||
![]()
Har många funderingar nu om man skulle växla nu . SEB skulle visst va smartast att ta ut pengar på. Just bankomaten för gå in på banken blev dyrare.
Någon som vet samt kan detta bättre? Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Varför skulle SEB vara smartast? Billigast är väl fortfarande ICAbanken?
Om nu kursen fortsätter falla som den gjort senaste tiden så finns det ingen anledning att inte ta ut pengarna på plats. |
|
||||
|
||||
![]()
I går tog vi en tripp in till Cityterminalen här i Stockholm, där flygbussar och andra bussbolag tar emot och slussar ut folk och fä.
Ett av de få ställen som tillåter oss att ta ut eurovaluta via bankomater i innerstan. Lite knappande gav vid handen att Danske Bank tog 9,0087 för en Euro, där Handelsbanken, trettio meter längre bort, endast tog 8,8913. Köper man 500 Euro hos Handelsbanken, så "tjänar" man således 60 svenska kronor. En fis i rymden, i och för sig, men varför ska jag ge giriga, dumma daner sextio kronor för ingenting. De slantarna bör hellre investeras i tre kylda drycker på Akteion i Pothea en klar och vacker dag... Så får det bli. Danske Bank? Ikke...! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag menar: De som har konto i Handelsbanken får köpa Euro till 8,8913, Danke Bank 9,0087. Danske Banks kurs i deras App är just nu i skrivande stund 8,51 (den visas bara med två decimaler) Den kurs som redovisas där er enligt uppgift från banken Mastercards-kurs och skall bara ses som ungefärlig!? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nix, det är den kursen som debiterades mitt konto hos Nordea, som jag för tillfället använder. Provade att ta ut 100 Euro på Danske Banks ATM och därefter samma summa på Handelsbankens ATM, strax intill.
Väl hemma loggade jag in på mitt internetbankkonto och såg att differensen var markant. Danske Bank, släng er i väggen, fula daner. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ok, det borde innebära att jag hädanefter måste börja jaga den bankomat som ger bäst kurs
![]() *skojar* det kommer jag inte att göra, jag håller mig till uttag i bankomater, med mitt ICAbankkort, där jag befinner mig på mina semesterresor. |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är den nere i 8.42.
|
|
||||
|
||||
![]()
Underbart!!!!
Om utvecklingenfortsätter så här så undrar jag vad euron är på om 18 dagar då det bär iväg för oss. Anna |
|
|||
|
|||
![]()
Mitt forslag;
Lavere enn i dag? ![]() Det er fortsatt vanskelig å spå, spesielt om fremtiden! |
|
|||
|
|||
![]()
Och nu (11:20) är den under 8.40
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu är den nere i 8.33. Innan jag åker i höst är den kanske nere i 8 kr.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Var någonstans ser du att kursen är 8.33? Mastercardkursen, den kurs som redovisas i min banks app, (Danske Bank) visar just nu 8.3227, vilket borde bli 8.32, men det funkar kanske inte med avrundningsregler vid valutahandel ![]() ![]() Den där 0.01 kronan är väl förhoppningsvis inget som stjälper resebudgeten. Jag har kommit så långt i mina efterforskningar att det är på Mastercardkursen som min bank gör valutapåslaget, är ännu ej klar med om ICA-banken säljer Euro rakt av till Mastercardkursen? Någon här som sitter på sanningen?? |
![]() |
|
|