|
||||
|
||||
Sv: Knee Defender
Man förstår att dom som inte förstår kanske har en medellängd på runt 160-170, medan dom som förstår ligger runt 185-195.
Jag är ganska pryd av mej så jag vågar inte säga till nån som fäller. Skulle jag däremot få en fråga av framförvarande, så skulle jag snällt förklara att helst inte pga av min längd. Bäst av allt är ju dock när jag vet att jag ska flygaen A321, då onlinecheckar jag så tidigt det går på 9A eller 9F. På den sistnämnda kan man t o m få en snygg flygvärdinna mittemot vid start och landning . |
|
||||
|
||||
Eller så har det inte med medellängd att göra utan något annat? Förvisso är jag inte över 170 cm men min man är betydligt längre och vi flyger nästan alltid tillsammans och jag har aldrig hört detta från honom.
Tänk att småbarn och ryggstöd kan reta upp människor så till den milda grad. Jag förstår att det inte är skönt att någom fäller bak stödet och klämmer någon annans knän. Samt att det är irriterande med småbarn som sparkar i ryggstödet på den som sitter framför. Men det måste väl finnas ett mellanting att inte säga något alls och att spy galla över dem som faktiskt råkar störa den bakom eller framför. Vad hände med en enkel fråga eller en uppmaning?Det torde ta mycket mindre energi än att reta sig så mycket att man till och med är irriterad flera måndader efter (eller före) det att man satt på planet. Ofelia |
|
|||
|
|||
Så här gör jag: försöker alltid fråga bakomvarande innan jag fäller. Ibland är det tyvärr inte möjligt att fråga först p g a att det är trångt. Jag fäller alltid sakta, alltså ingen snabb knyck. Aldrig när matbrickan är på bordet. Aldrig på korta flygningar, dvs inrikes och till Mellaneuropa. Vad gör jag fel och varför anser sig någon kunna ta sig rätten att begränsa min rörelsefrihet utan mitt medgivande, jag försöker ju att inte begränsa deras ?
Senast redigerad av Pnyx den 2012-09-01 klockan 15:12. |
|
||||
|
||||
Bästa sättet att lösa problemet; 9A
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
Herregud!! Inte konstigt att det är krig i världen om ett sådant här litet problem med att någon fäller bak ett säte skapar en så stor diskution! Själv frågar jag alltid bakomvarande passagerare om det är ok att jag fäller sätet och det har aldrig varit något problem, Sen finns det människor som har problem med sin rygg och inte kan sitta spikrak i flera timmar utan behöver ändra läge en stund. Även om man stundtals kan stå upp under flygresan. Sunny12 |
|
||||
|
||||
Citat:
Hoppas att ingen av er som inte tycker man ska fälla sätet någonsin hamnar bakom någon i min familj så slipper man den fighten. // Malin |
|
||||
|
||||
Men problemet här verkar vara att de som gnäller mest är för snåla för att betala extra för stort benutrymme och dessutom förstör för oss som har betalt extra för bra komfort Den där platsen kostar ju 400 kr och ett par plastbitar kostade ju bara 179....
|
|
||||
|
||||
Den här platsen kostar inte en cent extra om man flyger ett normalt, anständigt flygbolag!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Men va bra att det är gratis för alla att sitta där på anständiga flygbolag...då kan man ju göra det istället för att förpesta tillvaron för den framför. |
|
||||
|
||||
Nope, inte om man passar på att ta 400 pix för ett säte si eller ett säte så...
|
|
||||
|
||||
De flygbolagen som du anser vara anständiga då de tar nog ut den avgiften på priset på biljetten istället...eller bedriver de välgörenhet?
|
|
||||
|
||||
Och upplysningsvis kan jag meddela att jag aldrig förpestat tillvaron för någon framför, även om jag suttit trångt. Jag funkar inte riktigt så.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Varför skulle dom ta en extra avgift? |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Debatten är rätt så uppblåst. De allra flesta har hyffs att tänka sig för innan dom fäller sitt säte. Men det finns vissa som klappar ner det så fort som bälteslampan släcks och dom fäller inte upp det förräns flygvärdinnan går ronden innan landning. Jag tror att det är samma människor som tränger sig i incheckningen och säkerhetskontrollen. Dom allra flesta har förstånd att inte fälla sätet när det är aktivitet i kabinen, typ mat, kaffe eller liknande. Det är den lilla klicken som inte sköter som man blir störd av. Inte hjälper det att säga till för dom har aningen just ätit gröt så man inte hör vad dom säger eller ätit taggtråd.
Kan tillägga att problemet inte är benen utan att med åldern så har avståndet mellan matbrickan och magen krympt och ens rörlighet begränsas på grund av det faktumet. |
|
||||
|
||||
Typ!
|
|
||||
|
||||
Arne, kom de till användning?
|
|
||||
|
||||
Nja, ej i skarp drift. Detta beroende på att Norwegians flight Umeå -Arlanda hade en tomrad framför oss. Dock testade jag med att anbringa klotsarna vid den nedfällda matbrickan för att därefter sätta mig i sätet framför i akt och mening att fälla ryggstödet. Icke en millimeter gick att fälla!
På resan Arlanda- Athen hade vi bokat så tidigt att det fanns bokningsbara platser vid nödutgångarna, så där behövdes inga klotsar. På Olympics flight Athen- Samos med propellerplanet där går det icke att fälla något säte. Arne |
|
||||
|
||||
Ungefär som när man tar med paraplyet alltså? Inget regn!
|
|
|