|
||||
|
||||
Sv: Vårtecken
Ett säkert vårteckan är alla solglasögon som sitter på varje näsa. Den gångna veckan har bjudit på strålande sol här vid norrlandskusten och den värmer nu så mycket på sydsidan att det droppar lite från taken trots vintertemperatur.
Perfekt väder för långfärdsskridskor för den som har tid och lust. Finns en fin bana på Nydalasjön. Eva |
|
||||
|
||||
Nu när vårsolen lyser starkt så ser jag ett till vårtecken, alla mina smutsiga fönster.
Irene |
|
||||
|
||||
Citat:
Tack, Irsa, du är inte ensam om detta. Afrikasand, spanande katter, stekfett.. Vilken tur att det bara är en insida och en utsida. Jag har bott i hus där man fick sätta in innanfönster på hösten och ta ut dem på våren, men massor av små rutor att feja. Fast det blev en speciell känsla när det var klart- sommaren var på väg. |
|
||||
|
||||
Ett ständigt återkommande vårtecken är då min färgglada tankini - bikini/baddräkt - kikar fram ur byrålådan. Men jag undrar varför den alltid krymper under vinterhalvåret ...
|
|
|||
|
|||
Ja du Sjöborren det är en tröst att det inte bara är i mina lådor och garderober det är "fukt" som krymper kläderna under vintern. Och fönstren dom är en historia för sig. Efter en hel veckas strålande sol så har både det ena och det andra gett sig till känna efter vinterns mörker. Men det får man stå ut med nu när våren är på väg
Margaretha |
|
||||
|
||||
Citat:
MVH zakka |
|
|