![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kom på att det blir ju jättedyrt att nästan alltid hyra solsäng ![]() Barbro ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Barbro ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Babsan har iofs svarat men jag kommer med lite mer info!
En brassestol är en stol med en brassegigolo i! Visste du inte det?? Skämt åsido. En brassestol är en enkel, hopfällbar strandstol som säljs i Sverige (på bensinmackar bl. a.) när det drar ihop sig till sommar. Priset brukar vara ca 70 SEK. Jag brukar spänna fast brassestolen på ryggan och jag har förgäves, i alla år, här på forumet havdat att det är en oumbärlig detalj i packningen på öluffen. /pawik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag blir nästan tårögd av att läsa vad alla ni längtar till. Jag längtar också något otroligt, vill åka NU! Nu är det "bara" 41 dagar kvar...
![]() Jag längtar till att få sätta mig på en taverna så fort jag kommer fram, och beställa in en god horiatiki och en flaska retsina, luta mig tillbaka och känna lugnet. Känslan av att på kvällen sitta på balkongen, dricka vin, lyssna på cikadorna och bara njuta är inte heller att förglömma. Sen så ser jag förstås fram emot att få visa upp mitt favoritland för pojkvännen, som aldrig varit i Grekland(!). Veronica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag längtar efter att få kliva av transferbussen utanför vårt hotell i Parga. Få känna luften, atmosfären, värmen och att få känna "Nu har jag en hel vecka här, och jag kommer att insupa varje sekund!" Jag kommer att bli gråtfärdig, för det blir jag varje gång! När jag har lämnat mina väskor på rummet, att få gå till närmaste taverna/bar, köpa mig lite Retzina och kolla in folklivet....det längtar jag efter nu.
|
|
|||
|
|||
![]()
Det bästa är väl ändå... oavsett ö... när man stiger av flygplanet (o ha överlevt
![]() Eller när man sätter foten i medelhavet för första gången.... Mmmmmmmmmmmmmmmmmm |
|
||||
|
||||
![]()
Jag längtar till den speciella känsla som infinner sig i hela familjen!
Alla tar ett djupt andetag och bara puuustar uuuut.... och bara är! Stina |
|
||||
|
||||
![]()
hejsan! första inlägget för mig, dethär!
jag har precis kommit hem från påskfirandet i Atén. min kärlek är Aténare och vi har nu bestämt oss för att flytta dit. jag längtar så jag kippar efter andan! jag vill ta en kall mythos på DR.Feelgood i Εξαρχια, rocka loss på Mo Better och vakna på morgonen och dricka en frappè på MIN balkong!!! härligt att läsa allas längtan, och jag håller med om att längtan är det vackraste ordet som finns i svenskan! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag längtar efter en iskall Mythos på en restaurang vid havet! Till ölen årets första tzatziki och souvlaki! Undrar varför Mythos inte smakar bra i Sverige
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Kan det möjligen finnas att köpa på Rhodos? istället för att släpa på en från Visby ![]() |
![]() |
|
|