|
|||
|
|||
Sv: Har smarta telefoner förblindat oss?
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Sunny - som har både smartphone och surfplattan med på semestern och njuter fullt ut.... |
|
||||
|
||||
Fast det är ju inte användandet av ny teknik som är fel,det är ju ¨överanvändandet¨... ( nytt ord ? )
Kolla lite mail,nyheter,sport på hotellet är väl suveränt att kunna göra. Däremot,att fortsätta göra det överallt,poolen,stranden,fiket och t o m på restaurangen i sällskap med andra,då börjar det spåra ur... |
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Jag tycker att det är tråkigt att man av en del människor inte längre får några semesterhälsningar om man inte har smartphone och Facebookkonto...
/kimmen |
|
|||
|
|||
Idag kan man få se att människor som verkar väldigt upptagna av sina mobiler i själva verket använder spegelfunktionen och tittar på sig själva !
|
|
|||
|
|||
Jag har smartphone men jag använder den bara för att lyssna på musiken eftersom jag har laddat ner vissa låtlistor i spotify i devicen och har spotify på offline-läge. Sanningen ska fram att jag gjorde tappra försök till att koppla upp mig på wifi men jag är helt enkelt för dum och sanningen ska också fram att jag har inte saknat det! Det går bra ändå. Jag är bara i beroende av musiken
22 dagar kvar till Koukounaries |
|
||||
|
||||
Ja det är toppen att kunna lyssna på musik, både på stranden och på morgonpromenaden. Sen läser jag faktiskt gärna lite nyheter på morgonen. Använder bara Wifi på boendet. Skulle aldrig drömma om att använda den vi exv måltider. Dessutom tar de väldigt bra kort Så det finns många bra fördelar, så det handlar om använda den med förnuft tänker jag.
|
|
|||
|
|||
...SÅ GLAD jag blev idag när vi kom hem från Öland och Byxelkrok med god grekisk lunch med Mythos på Terazzen hos Zanet och Zissios och så ligger det ett RIKTIGT handskrivet vykort från Tinos med pelikanen Markos på i brevlådan!! Pricken över i på denna grekiska dag! TACK Zakka med fam.
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
kram zakka |
|
||||
|
||||
Citat:
/kimmen Senast redigerad av kimmen den 2014-07-21 klockan 20:17. |
|
|||
|
|||
Citat:
AHA..nu har vi kommit på dom minsann.... |
|
||||
|
||||
Aha..."Smartphone, smartphone i handen där säg vem som snyggast på semestern är...", eller vadå ?
|
|
|||
|
|||
....
|
|
||||
|
||||
/kimmen |
|
||||
|
||||
Smarta telefoner i Appolonia på Sifnos i juni 2014. Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
Galinis hund Lisa var mer social ibland. Funderar allvarligt på att återgå till knapptelefon. |
|
||||
|
||||
Våga vägra Facebook och andra sociala medier!
Det finns många bra appar som jag använder då jag reser som är ett bra komplement och hjälpmedel. Men sitta och vara osocial NÄ... Rolf |
|
||||
|
||||
AHA! NU fattar jag finessen med telefon på restaurang!
Vi var bjudna på barndop och middag i söndags. Ett hundratal personer som glatt kacklade + oerhört högljudd musik + havsbrus alldeles utanför + bilar som körde förbi och åter i sökande efter parkering + barn som surrade runt och var jätteglada.... Där satt jag och maken och två vänner mitt i smeten, och fick prata teckenspråk, ungefär. Hade vi haft telefonerna med oss hade vi kunnat umgås som folk... |
|
|