![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vilka underbara bilder, längtar ännu mer när jag ser dessa. Morgonbilderna från Tilos är ljuvligast för mig, ska genast betala in anmälningsavgifterna till resorna 2015, 4 v på Tilos uppdelat på 2 resor, samma som i år, jag fick inte nog i år heller som tur är.
ElisabethK |
|
||||
|
||||
![]()
Min soluppgångsbild - och flera andra - tog jag med kluvna känslor, för jag var på väg till båten och skulle åka hem. Bilderna blev betagande men den där promenaden till hamnen är alltid gräslig. Precis som Janne beskriver så är även jag så lycklig varje gång båten går och jag inte är med ombord. Men till slut kommer ju den där morgonen då jag faktiskt är det
![]() Om bara mina chefer är med på noterna så ska jag också ha 4 veckor på Tilos nästa år, fast under en resa. Men det gäller att få semester då man önskar (i synnerhet som man redan köpt biljetter ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
När ska du vara på Tilos (om chefen är snäll)?
ElisabethK |
|
||||
|
||||
![]()
I september.
(Jag har alltid lyckats få semester när jag önskat, dvs maj/juni och september. Men det är hårdare tag nu, vi skär ner. Och hade jag frågat mina chefer i oktober när jag bokade om jag skulle få semester vid datumen X och Y nästa år, då hade jag förstås fått svaret "Det är alldeles för tidigt att säga, du kan inte boka något förrän semestern är beviljad!" Så jag frågade inte ... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så är det nog på många ställen idag bara lärarna som vet när semestern infaller. Jag bokade min Thailandsresa för länge sen priset var bra och längtan stor. Kan just nu se att tidpunkten jag valt är inte särskilt optimal men en kollega som går i pension har lovat att komma in och jobba några dagar när jag är ledig. Semestern är beviljad
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag har massor med morgonbilder från Amorgos, detta är den jag tycker om mest. Vet inte varför, men den gör något med mig. Bilden är tagen 07.11. Bredvid ovanstående bild hittade jag denna bild som togs vid samma tillfälle. Har aldrig sett bilden förut, tyvärr är det ju så med alla dessa bilder som bar ligger och "skräpar" i datorn. ![]() Jag har aldrig tänkt på att det är så många lyktor i hamnen, förrän nu. Det tycker jag också. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så typiskt Katapola på morgonen.
Härliga bilder, Janne. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Denna bilden tog vi en tidig morgon för många år sedan i Katapola. Fiskarhustrun strax bortanför Eleni Rooms.. Jag tycker så mycket om den bilden. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Hit längtar JAG alltid
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Javisst längtar man när man ser era bilder. Har inte ens varit på dessa öar, men jag längtar ändå.
![]() / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Glömde ju skriva att det var Tinos som min strand finns på.....fast det vet ju alla
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vilka härliga bilder!
Birgitta - det står ju också en mindre staty ute i vattnet mitt över viken. Jag blev glad när jag såg den i år för förra gången jag var där hade hon inget huvud! Det gav ett lite makabert intryck. Janne, dina bilder är ju ljuvliga, även den med lyktstolparna. Det var lustigt med den röda båten för jag gick igenom mina bilder igår och hade ett par med just den båten men då låg den i Xilokeratidi. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Njut på Fuerteventura....Vi ser fram emot Teneriffa! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Livadakia beach, Serifos. |
|
||||
|
||||
![]() Makrigialos på södra Kreta. Längtar efter att få vakna på morgonen och öppna dörren ut till terrassen och mötas av den här utsikten! /Maria ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Katitzi ![]() |