|
||||
|
||||
Sv: Mot Karpathos i april.......
Citat:
När åker du tillbaka? Välkommen hem! |
|
|||
|
|||
Hej!
Visst dricker jag raki hemma, men jag tar ner den till ca 30% och bl.a så gör jag lagerbladsraki genom att köra lagerbladen i min Braun kaffe-och örtkvarn, slår på den utspädda rakin på bladbitarna och låter den stå nån/några veckor, samt rundar av med lite honing...Det blir en fin,smakfull snaps.... I detta fall fanns det önskningar hemmavid om den kretensiska rakin jag berättat om.... Vad anbelangar nästa tripp, så är det lite diffust, då jag slutar jobba sista september, men planerar att jobba in lite mer semesterdar under sommarn, så antagligen pyser jag ca 10:e september eller så... Vi får väl se hure blir.... Mikke |
|
||||
|
||||
Citat:
Här kommer Mikkes bilder på Pelagosskylten. Skylten på plats. Snyggt jobbat Mikke! |
|
||||
|
||||
Jättefint Micke!
/ Anne |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
...jag tackar allra mjukast !! Tilläggas bör, att på andra sidan haver jag endast dragit över skylten med lack, för att s.a.s bevara den som den såg ut efter att ha hängt där i ur och skur i trettan år...Tänkte att det kunde vara intressant att se hur en skylt tar stryk "bara" genom att hänga.
F.ö ta och testa "mitt" lagerbladsrakirecept.....eller vaffö inte smula ner bladen och häll på vodka?? Styrkan reglerar man ju förstås efter smak, men ju högre alkoholhalt, desto fortare extraheras smakämnen ( och bitterämnen..) ur bladen, så sänk alkohalten EFTER ni har smaksatt drycken.... Man kan ju göra örtsnaps på vilka plantor/örter/frukter som helst, för det är ju inte fråga om hjärnkirurgi....;-) Mikke |
|
|||
|
|||
Undrade just varför baksidan såg ut som den gjorde 😋
Nu vet vi... Den andra sidan var mycket finare! Bra jobbat! ! /Vi som befinner oss i Lefkos, Karpathos just nu o påbörjar snart vår andra vecka på ön 😊 |
|
||||
|
||||
Jag tycker att raki låter roligare. Ska absolut testa.
|
|
|||
|
|||
.....passerar du Karlstad nån gång, Janne, så kan du ju om det passar titta in på en hutt....Jag har en bäddsoffa...;-)
Mikke |
|
||||
|
||||
Det ska jag absolut göra Mikke.
|
|
|||
|
|||
Vem är Mikke? Herren i det mer ljusa hårfärgen (på bilden)? Eller han i mitten?
|
|
|||
|
|||
Nej, mannen i mitten är Manoli Panaretos, delägare till musiktavernan Pelagos tillsammans med sin brolla Chroni. Den unge mannen till höger är en av hans söner, Antoni, som jobbar som förste servitör på samma taverna....
Jag har väl blivit en aning rund på gamla dar, men än icke lika rund som Manoli...fast på god väg, haha....;-D Jag står bakom kameran... Mikke |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Jättefin skylt Mikke! Snyggt jobbat! Den ska inspekteras live nästa gång jag är nere.
Masse |
|
|||
|
|||
Skall ner och "snoka" runt lite i slutet av augusti och då givetvis kolla skylten.
Han i "mitten" var stegen. Ett försök att skoja till det lite. Må så väl Mikke. |
|
|