|
Visa resultat för omröstning: Reser du med laptop, surfplatta, smartphone eller o-smartphone? | |||
Laptop | 20 | 18.35% | |
Surfplatta | 53 | 48.62% | |
Smartphone | 87 | 79.82% | |
Osmart mobil | 15 | 13.76% | |
Ingetdera | 4 | 3.67% | |
Flervalsomröstning. Antal röster: 109. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
Sv: Handtag, famntag, klapp eller kyss?
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det var ett Lifeproof som räddade min iphone nu senast när jag välte en kanna olivolja över den |
|
||||
|
||||
Jag har en osmart telefon för att kunna skicka och ta emot sms samt ringa samtal och se om någon har ringt. Den förvaras vanligen längst ner i handväskan, och jag hör aldrig när någon ringer...
I år tog jag även med mig min iPad. Den användes mest på eftermiddagarna när vi låg på hotellrummet och vilade. Kollade nyheter, läste litet på FB, spelade sudoku... fördrev tiden, helt enkelt. På stranden eller vid poolen läser jag riktiga böcker. Paddan är alldeles för tung och otymplig att ta med. Den tillbringade mesta tiden i vår safety box i garderoben. Karin |
|
|||
|
|||
Jag tar alltid med mig min laptop eftersom jag har svårt att läsa vad som händer ute i världen på telefonen, synen är inte som den brukade vara så behöver lite större skärm .
Jag laddar även ner alla bilder jag tagit under dagen och sätter mig på balkongen på kvällarna och beundrar allt vackert jag fotat under dagen, men en kall ouzo naturligtvis |
|
||||
|
||||
Citat:
I år har telefonen varit bra att ha för att försöka följa händelsernas utveckling i krisens fotspår. Har också precis börjat läsa bok i telefonen och tycker att det fungerar bra. Men pappers-pocket kommer också att få åka med även i fortsättningen. MVH zakka |
|
||||
|
||||
När jag jag tillbringade våren och sommaren på Ios 1986 fanns det inte ens några telefonkiosker. Ville man ringa fick man gå till televerket (OTE) och ringa. Jag ringde hem till mamma en gång i månaden.
|
|
||||
|
||||
Citat:
- f o r det var jo dit vi gikk, i m a n g e år og uansett reisemål i Hellas Men dessverre var ikke feriene våre så lange at vi kunne ringe så sjelden som en gang i måneden |
|
||||
|
||||
Jag tog sex månader ledigt från mitt dåvarande jobb. Jag skulle skriva en bok hade jag tänkt mig.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Men herregud så många år du har på Dig....Varför stressa.... Jag har också ett litet projekt i lådan.....där ligger det bra än så länge. Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Been there (på OTE alltså), done that! Man fick inte ha för bråttom iväg på annat för det verkade som det bara fanns en enda linje ut från hela Grekland. Kunde ta hur lång tid som helst. Jag skaffade min första mobil inför premiärbåtluffen 1997, en Samsung som inte har någon som helst likhet med dagens variant. Den ligger kvar i källaren i en kartong tillsammans med alla andra kasserade mobiler. Det trodde jag nog inte då att det skulle bli så många... Idag reser vi med smartphone och läsplatta. Måste, p g a den verksamhet vi bedriver på hemmaplan, ha tillgång till e-mail och det räcker bra med mobilen. Läsplattan är mest ett komplement om vi måste ladda ner textfiler för genomläsning. Den är dessutom ganska bra att läsa e-guider på. Måste dessutom erkänna att vi är gräsliga "nyhetsalcoholics" så vid varje wifi kollas det av vad som hänt runt om i världen. Detta gör att böckerna vi har med oss räcker betydligt längre än tidigare. Förr hade vi som regel läst ut alla böcker redan andra veckan men nu räcker de hela resan. Celbe |
|
||||
|
||||
På tal om OTE och gamla telefonkiosker: en sommar när vi var på Peloponnesos fanns det en kiosk i Marathos där man kunde prata hur länge som helst på sitt inköpta kort, alltså, man fick ringa om och om igen men det tog inte slut. Gissa om det var kö utanför den kiosken...
|
|
|||
|
|||
Jag minns särskilt resorna till Paros -95 och Kalymnos -96 , de två första där tokkära tonårsdottern var med och hon fick, jag vet inte hur många telefonkort att ringa hem för till pojkvännen...Ni vet säkert alla hur långa såna samtal kunde bli Efter tre såna somrar bjöd vi med pojkvännen , det blev nästan billigare
Lissi |
|
||||
|
||||
Då var jag oxå där! Man undrar om vi råkade på varandra, utan att veta
Smart! |
|
||||
|
||||
Visst var det så, och det är större chans att salladsboken slutförs än boken jag skulle skriva klart på Ios. Manuset från Ios kastade jag när jag flyttade från Stockholm.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Samt om "mitt stora grekiska bröllop". Tjatiga Birgitta. |
|
|||
|
|||
Citat:
Allt har sin tid Birgitta! Janne är fortfarande ung! Lissi |
|
||||
|
||||
I vinter Birgitta, jag lovar. Denna vinter/vår har jag gått igenom alla (nästan) resmål, den kommande hösten/vintern är det dags för allt annat.
Nåja, men tack ändå. |
|
||||
|
||||
Citat:
På Koufonissi hade de OTE som enda möjlighet bra sent. Fast där var det inte ens en rad hytter, bara ett rum med en lur. |
|
||||
|
||||
När jag var på Ios den gången inträffade olyckan i Tjernobyl. Vi fick veta det via en brittisk tidning vars förstasida hade en karta över Sverige med en stor dödskalle över halva kartan. Gissa om det blev kö till OTE den dagen.
|
|
||||
|
||||
Men gud så hemskt! Då hade det helt klart varit bättre med iphone
|
|
|