![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ska ni åka över dagen eller stanna över natten?
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej ! Vi har en bokad resa till Tilos två veckor i Juli . Ifall vi efter en vecka skulle vilja se något mer , så tänkte jag att det kunde vara bra att ta råd av mer erfarna Tilos besökare . Flyget går ju hem fr Rohdos på en söndag , så det behöver vi ju passa . Tack så länge ! Hälsningar Lena
|
|
||||
|
||||
![]()
Precis som Lissi skrev så passar Nisyros och Chalki bra, men även Symi ligger nära Tilos. Huvudbyarna på Chalki och Symi hör till de vackraste i hela övärlden. Nisyros huvudby är mer bånstyrig och väldigt charmig, inte minst kring det trevliga torget. Nisyros stora sevärdhet är det mäktiga vulkanen som det ryker och pyser från. Är det stränder ni söker passar Nisyros mindre bra.
|
|
|||
|
|||
![]()
Stort Tack ! Vilken hjälpsamhet ! Vi gillar att komma till lite otillgängliga stränder/ klippor . Dyker ibland och snorklar mycket . Vill gärna hitta en så levande havsmiljö som möjligt . Går det " badbåtar" ut från Tilos till fina snorkelområden ? Huvudsyftet med resan är att ha ett lugnt tempo och läsa. Dock har våra Juli resor till Grekland ofta varit väldigt varma , så det blir mycket tid i vattnet .
Annan fråga , vet du/ni om maneterna som bränns ordentligt finns sommartid i detta området ! Träffade på dem i höstas på Mallis västra kust ! Inte trevliga alls ! Annan fråga , finns det flyktingar på Tilos ! Kanske kan jag bidra med något ! Vänliga Hälsningar Lena |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
På Symi har jag gjort fantastiska båtutflykter med mycket snorkling. Om ni nu åker dit. ![]() |
![]() |
|
|