|
||||
|
||||
Sv: Vaccinerad!
Jamen, varför inte en fjärde, femte etc... Netwolf - väntar fortfarande på den första. |
|
||||
|
||||
För att spä på med elände..
Min väninna fick sprutan igår. Nu har hon 39,6 i febertemp!! / Kajja |
|
||||
|
||||
Jag reagerade med ganska kraftiga influensasymptom efter andra dosen men dessa gick över efter ett dygn. Förväntad fullgod skyddseffekt efter ca en vecka. Kommer dock fortsätta vidta alla tänkbara försiktighetsåtgärder likt förut.
Skulle verkligen vara glädjande om det infördes ett Corona-pass lagom till sommaren så att en Greklandsresa kan bli möjlig igen |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
|||
|
|||
Nu har jag fått mina 2 doser.
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Grattis, Athanasia!
Nu har jag också fått mina båda och det har gått en vecka! /Maria 💙💙💙 |
|
||||
|
||||
Grattis till doserna
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Kalimera ligger långt framme i vaccinationsstatistiken ser jag
|
|
||||
|
||||
Grattis alla som har vaccinerat sig!
Själv väntar jag tålmodigt på mina stick! |
|
|||
|
|||
Her i Oslo må man også være tålmodig. Det er mangel på vaksiner. Nøkternt vurdert kan jeg kanskje bli vaksinert i mai eller juni. - En sønn som arbeider på sykehus har fått sin første dose, ble ganske syk et døgn eller to; visstnok bare et tegn på at vaksinen fungerer som den skal.
|
|
||||
|
||||
Min systerdotter (jobbar inom vården) vaccinerade sig i fredags och har varit väldigt sjuk sedan dess. Hon har över 39 graders feber. Hon fick Astra Zeneca.
|
|
||||
|
||||
Citat:
/ Kajja 😷 |
|
|||
|
|||
Jag fick inga biverkningar alls. Blev vaccinerad med Pfizer.Tror iofs inte att det är nåt specifikt vaccin en del får biverkningar av,är nog individuellt.
|
|
||||
|
||||
Citat:
/ Anne |
|
||||
|
||||
Hon fick sprutan i fredags och är fortfarande sjuk och är sjukskriven.
|
|
||||
|
||||
Inte trevligt att bli så sjuk, men alla reagerar ju olika. Hur är det månne, kan man smitta andra om man blir sjuk av vaccinet?
/ Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
/NW |
|
||||
|
||||
Idag är hon återställd.
|
|
||||
|
||||
Så får man ju leva att vem som helst kan bära på smittan, även man själv fast man inte vet om det. Fallen här i Finland har ökat mycket de senaste veckorna och nya strängare restriktioner är på kommande. Alldeles för få har fått vaccinet hittills. Nu har de yngre också blivit mer allvarligt sjuka på grund av mutationerna.
/ Anne |
|
|