|
||||
|
||||
Sv: Fototävling 2007
Grekisk vardag är en kanon kategori
hoppas bara man kommer till Grekland så man kan bidra....... |
|
||||
|
||||
Jeg støtter også "hverdag", og hvis ikke det slår gjennom, er "vardag" et godt alternativ.
|
|
||||
|
||||
Det kan vara intressant att diskutera vad som är turistfällor, men jag håller med dem som tycker det låter som ett tråkigt tävlingsfotomotiv. MYCKET tråkigt till och med!
Men det är lite lustigt att sådant som brukar nämnas som äkta grekiskt nu plötsligt nämns som turistfällor... Senast redigerad av Elisabet den 2007-04-05 klockan 09:04. |
|
|||
|
|||
MIn enda önskan är bara att Janne vid omröstningen inte lägger ut alla tre kategorierna samtidigt utan att man får rösta på EN kategori i taget under t ex en vecka..så nästa veckan efter osv..SEN när omröstningen är klar kan alla segrare presenteras som förr parallellt. Förra året var OMÖJLIGT att "se" alla bilder och det blir säkert ännu fler bidrag i år......En av segrarbilderna var "ny" för mig trots flera genomgångar av bilderna....
Lissi |
|
|||
|
|||
Ja oj det låter tråkigt. Ja folk här på forumet kanske har så dålig fantasi. Det jag menade var olika tolkningar av turistfällor. Men det är klart, alla kanske tolkar dem lika i mellanmjölkens land. Och DET är trist.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Det er en god ide, Lissi Håper Janne også synes det
|
|
||||
|
||||
Enig, en avstemning over kategorier ville være fint Kari
|
|
||||
|
||||
Det var värst vilket drag det blev i denna tråden. Kom gärna med fler förslag. Vad det slutligen blir för kategorier bestäms innan säsongen startar på allvar.
|
|
||||
|
||||
Men,, Egentligen!!! Stundtals hava vi med förvåning konstaterat att kategoribilderna utgjort vissa munterheter när det gäller urvalet!!!
Vi ha stundtals frågat oss; Men varför är denna bild i avdelningen "Roligaste bild"?? Den är ju ej alls rolig!! Etc etc!!! Kanske skulle bildinlämnarna motivera varför de just valt denna tävlingsrubrik?? Samma med "Bästa bild" En oskarpt suddig bild över en strand?? Bästa bild?? Skulle även här sitta fint med en motivering!!! Roligaste bild; En palm??? Varför är denna palm så rolig??? Även här skulle en motivering sitta fint i anslutning till resp bild. Slutsats: Ska vi verkligen ha kvar kategoribilderna?? Denna fråga sedd mot bakgruna av att vi ju hava svårigheter med att se varför vissa bilder insättes i viss kategori!!! Arne |
|
||||
|
||||
Det ligger ju lite i vad du just har sagt Arne men tävlingen kräver nog ändå 3 kategorier det tror jag. Sen kan ju en motivering kanske vara bra men det blir på något sätt "onödig" läsning är jag rädd för.
|
|
|||
|
|||
Om man inte förstår det roliga i en bild som ligger i roligaste bild kategorin så får man väl rösta lågt på den då!
De som förstår fotografen och tycker det är roligt röstar högt... |
|
||||
|
||||
Citat:
Personligen tycker jag att det är helt nödvändigt att ha den begränsningen. En rolig bild ska aldrig behöva en förklaring. |
|
||||
|
||||
Är det så att det två kategorierna bästa och roligaste bild "alltid" är med och sedan en joker? Eller är även tredje kategorin känd före det är dags att skicka in sina tävlingsbidrag?
// Helén- som i år skall skaffa fler minneskort..., bära med mig datorn..., allt för att helgardera så att man får något passande motiv att skicka in |
|
||||
|
||||
Bästa och roligaste har alltid varit fasta kategorier. Den tredje har varierat men har alltid varit känd från början.
|
|
|