|
||||
|
||||
Sv: Kalimera fyller tio år!
Stort grattis Janne och tack Camilla För att vi får låna Janne Och Grattis Alla KALIMERIANER!
mvh.ulf&annika |
|
|||
|
|||
..jo DÅ var jag registrerad på forumet i alla fall....ARNE: Vilket år var det??
|
|
||||
|
||||
Jag minns så väl Sten-Åke! Du var en av de absolut första! Hittade en av dina gamla bilder. Minns du från vilken ö och minns du vad det stod i bildtexten?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Till slut så tog vi oss till Fourni. På grund av dåligt väder gick inte Flying Dolphin in hit i onsdags varför vi vi hamnade på Samos igen. Här på Fourni är det perfekt att ta det lugnt. Det finns många rum att hyra och flera tavernor att äta gott på. En strand mitt i stan och en annan efter 20 minuters promenad. Vi bor på Hotel Toula Precis på stranden. Telefon: 0275-51 332. Rummen är stora och fina. Vi hade turen att ta ut pengar på Samos. Här finns automat, men den verkar inte vara igång. |
|
||||
|
||||
Det var ju inte mer än ett drygt år sedan. Kanske hade det diskuterats före dess också, men då var det i alla fall en ingående diskussion om saken.
|
|
||||
|
||||
STORT GRATTIS!
Lycka till med den fortsatta utvecklingen bosse |
|
||||
|
||||
Stämmer, jag flyttade från brevbärarkontoret till huvudkontoret. På den tiden när Posten var landets bästa arbetsgivare.
|
|
||||
|
||||
Det fanns en liknade diskussion i gamla forumet, eller om det vara i det första forumet. Det var den längsta diskussion vi haft. Den var kul! Och ja, det var Arne som drog igång. Men när det var minns jag inte.
|
|
||||
|
||||
Det var kanske i båda. Känns verkligen som en favorit(?) i repris när man tänker efter..
|
|
||||
|
||||
[quote=Kalimera;89718]Det hade jag glömt bort. Läsarna skickade vykort som jag publicerade.
Jag skickade ett från Rhodos år 2000.Tänk vad utvecklingen gått framåt sen dess.Och ändå känns ju år 2000 som modern tid. |
|
||||
|
||||
Jag vill också stämma in i Grattiskören!!!
Ett fyrfaldigt leve; Hurra, hurra, hurra, hurraaaaaaaa! Själv har jag inte varit medlem så länge. Hösten 2005 var det nog tror jag. Men dessförinnan hade jag ju "smygläst" rätt länge. Innan jag började läsa i forumet hade vi aldrig båtluffat, trots att vi varit väldigt många gånger i Grekland. Tack vare alla resebrev och alla tips och råd vi hittade här på Kalimera blev det till slut av att vi endast bokade flygbiljett och vågade oss på att resa på egen hand. Kan nu inte tänka oss en sommar utan att hänga på oss ryggsäcken och sticka iväg mot nya, spännande Greklandsäventyr. Och... som redan sagts här i tråden tidigare... nya vänner har vi fått genom Kalimera. Carina |
|
||||
|
||||
Citat:
Så här såg första förslaget på Kalimeratröja ut: Så här såg loggan ut under några månader: En kollega fick syn på den och sa: vad fan är det för skit! Nästa dag kom han med den logga som finns idag. |
|
||||
|
||||
"En kollega fick syn på den och sa: vad fan är det för skit! Nästa dag kom han med den logga som finns idag. "
Det är väl inget skit, jag tycker streckgubben är riktigt gullig Moster |
|
||||
|
||||
Grattis! Jag är nybörjare här, har bara varit med sen förra sommaren men hoppas sajten finns i 10 år till!
|
|
||||
|
||||
Grattis på 10-årsdagen och tack för dessa åren. Hoppas att de nästa 10 blir lika intressanta. Har tyvärr varit lat de senaste åren med att skriva men hoppas på en bättring.
Än en gång "grattis och tack" för dessa åren. De har varit givande. Du har verkligen lyckas med Din målsättning att göra KALIMERA till Sveriges största Greklandssajt. Hälsningar Ingegärd o Christer Rasmusson PS ETT TREFALDIGT SKÅNSKT LEVE FÖR KALIMERA. DS Senast redigerad av Chras den 2007-05-15 klockan 20:09. Anledning: Hip Hip |
|
||||
|
||||
Sölduksdiskussionen kommer jag också ihåg och det skulle varit kul att få läsa om hela tråden igen, men det har kanske varit mer än en diskussion i ämnet? En annan kul tråd var Svenskar tråkiga från 2001 som jag tror att Rasmus startade. Ett annat minne jag har är när Janne åkte till Grekland och därifrån skulle skicka nyhetsbrev via mobilen - Tror jag fick 49 st (eller var det 79...) och till slut var jag tvungen att avsluta prenumerationen för att inte spränga inboxen
Fasiken vad kul man haft här under åren och flera trevliga bekantskaper och vänner har man också lärt känna/träffa //Zanét |
|
||||
|
||||
Citat:
En sak som jag minns väldigt väl och som jag tyckte var väldigt fint, var när du gjorde om åsnan på startsidan så att när man förde markören över den kom det fram en dikt (tror jag det var, en text var det i alla fall). OJ vad fascinerad jag var över vad man kunde göra på internet |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Texten var Louis Armstrongs, med en speciell slutknorr I see skies of blue and clouds of white The bright blessed day, the dark sacred night And I think to myself, what a wonderful world Kalimera must be |
|
||||
|
||||
Inte så kul. En kollega till mig svarade på nyhetsbrevet (det blev rundgång, går inte idag) och det gick ut till alla prenumeranter, som i sin tur svarade och undrade vem hon var, vilket resulterade att ännu fler svarade. Och snöbollen var i rullning. Gissa om det tog tid att reda upp den fadäsen.
|
|
|