|
||||
|
||||
Sv: Vilken öl dricker ni ?
Ja, det var sannerligen en gammal tråd. Kul att den började leva igen.
Detta är en av de öl jag helst dricker idag, eller öl från mikrobryggerier. |
|
||||
|
||||
Jag dricker gärna Septem!
|
|
|||
|
|||
Jovisst, är det en gammal tråd och under den tid som gått har det hänt mycket på den grekiska ölfronten, helt jämförbar med den som inträffat i Sverige. Bryggerier av mindre format har växt upp som svampar, vissa brygger gott andras produkter faller inte mig i smaken. Ändå - jag rekommenderar att testa lokala produkter, vilka nu börjar konkurrera med de stora drakarna.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Hahahahaha.... Denna tog jag 2008 på en strandtaverna.... . (Dottern drack dock juicen eller vad det var som skymtar i högerkant ) //Conny |
|
||||
|
||||
Visst har det hänt mycket, Carlsberg äger sedan 2008, 100% av aktierna i Mythos Brewery .
Tobbe |
|
||||
|
||||
Haha, nästan samma ju
|
|
||||
|
||||
Då kan dom ju köra med "Mythos - Probably the best beer in the world!"
|
|
||||
|
||||
Ja, hahaha.... jag tänkte direkt på min bild när jag såg din.... det tog en stund att leta fram den, men det var det värt
//Conny |
|
||||
|
||||
Tycker Mythos är för tunn, föredrar en Alfa.
|
|
|||
|
|||
Ha ha! Vi döpte vår katt efter vårt dåvarande favorit öl i Grekland: FIX
Vår kära katt herre är nu nyss 16 år fyllda... (omräknat ca 80 människoår) Han är fortfarande vår favorit! men Fix ölet håller inte riktigt det måttet längre! |
|
||||
|
||||
Kom att tänka på en rolig sak: när jag för första gången då för många år sen hittade till Kalimeras hemsida så tänkte jag, vad är detta ÖL-LUFF! Jag var inte så van vid begreppet öluff så det första jag tänkte på var öl och inte ö.
Men å andra sidan, man kan ju kombinera både öl och luff. / Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
1. Alfa
2. Fix 3. Mythos Ellers går jo det meste ned... Edit: Et klart unntak er noe skvip som heter Amstel Pulse. Det er absolutt et øl for de som ikke liker øl. |
|
||||
|
||||
Kom på att jag nästan alltid drack Amstel förut, men den smakar inte som förr, och etiketten har blivit så himla ful.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Samma här...ibland blev det kanske även en Heineken. Men sen har det bara grekisk öl. //Conny |
|
|||
|
|||
Fix förstås_
|
|
|||
|
|||
Av de vanliga:
1. Amstel 2. Alfa 3. Fix Annars gärna en lokal ipa. |
|
||||
|
||||
Jag gillar ölen i skuggan av ett parasoll på Elli Beach i Rh. stad
På balkongen tar jag gärna En Malamatima De ölsorter jag gillar är: 1. Zythos VAP 2. Mythos 3. Alfa 4. FIX Irene |
|
|||
|
|||
När jag var ung ( when i was younger, so much younger than today) fick man med världens bästa poplåt nu när man skall berätta om världens bästa öl på 80 o 90 talet var det Amstel ur flaska av mörkt glas som, gällde. 250 E styck på Ios och "Far out cafe".
Sen har det blivit Mythos på fat serverat ur kalla glas..... Alfa är för tunn liksom Fix Hemma är min favorit Hofbräu från München alla dar i veckan Är en trist lagerpojke som det heter i Ipa reklamen |
|
|