|
Visa resultat för omröstning: Reser du med laptop, surfplatta, smartphone eller o-smartphone? | |||
Laptop | 20 | 18.35% | |
Surfplatta | 53 | 48.62% | |
Smartphone | 87 | 79.82% | |
Osmart mobil | 15 | 13.76% | |
Ingetdera | 4 | 3.67% | |
Flervalsomröstning. Antal röster: 109. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
Sv: Handtag, famntag, klapp eller kyss?
Det var det! Samtidigt pågick jakten på Palmes mördare. Gick många rykten på Ios. Under lång tid var det Ted Gärdestad som var mördaren.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Jag i egenskap gruppbefäl, sökte sedemera upp majoren batterichefen och framlade att det var olämpligt att vi låg ute i busken och lekte krig, när sveriges statschef var mördad. Karln fullständigt exploderade och skrek att "det var fanimej ingen lek. Det är krig!" (=galning). Sorry för lite OT, men jag glömmer aldrig detta. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Kafé Kalimera är OT.
|
|
||||
|
||||
Då måste jag må förb..... dåligt, eftersom jag inte finns på facebook över huvud taget.
/kimmen |
|
|||
|
|||
Jag har inte läst den här tråden tidigare. Den var ju kul.
Här är mitt lilla bidrag. 1978, långt innan mobiltelefoner och internet, åkte vi sibban (transsibiriska järnvägen för er onördar). Någonstans borta i Sibirien fick vi reda på att regeringen Fälldin hade avgått. Djungeltelegrafen fungerade perfekt i långtbortistan men det är en annan historia. Resan skulle gå vidare med båt till Yokohama och sedan vidare med flyg till huvudmålet för resan Filippinerna. Biljetterna (transsibiriska + diverse flyg) hade vi köpt av SFS (Sveriges Förenade Studenkårer). Flygbiljetterna skulle 72 timmar innan avresa konfirmeras genom ett telefonsamtal till flygbolaget.. Jag kan ju säga så här: Vi hade varit väldigt glada om vi hade haft telefonkiosker på öarna i Filippinerna. Ännu gladare hade vi varit om vi hade haft en mobil eller smartphone. Tänk om internet hade funnits då!!! Vi fick åka in till en tätort på ön och beställa samtal via radiolänk till berört flygbolag. Uppkopplingen tog sin tid men det var bara att gilla läget. Så här i efterhand är det härliga minnen. Det var en tjusig tid. /pawik Senast redigerad av pawik den 2015-08-02 klockan 00:26. |
|
||||
|
||||
Radiolänk! Minns också när biljetter skulle konfirmeras. Skönt att man slipper det idag.
|
|
|