Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2006-08-07, 21:26
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Att en synpunkt kan väcka debatt är allom känt men att denna om bröst skulle vara så känslig trodde jag inte. Vad var och en tycker är en smaksak och kan man inte respektera detta så ska man inte hålla på älta detta i evighet. Tycker att man ska respektera Malins synpunkter. det handlar faktiskt om vett och etikett. Vad jag tycker är vackert eller fult kan jag inte proppa på andra men jag har min rätt att framför mina synpunkter om min åsyn. Ska man inte få göra detta under sakliga förhållande kan vi inte påstå att vi lever i ett demokratiskt samhälle.
Anser förövrigt att Janne ska låsa detta ämne för ett av de senaste inläggen gör att det börjar urarta.
Kan man inte respektera andras åsikter är det kört.
Hälsningar/Chras
PS det ska vara högt till taket men inte hur långt ner som helst. DS
Svara med citat
  #62  
Gammal 2006-08-07, 21:35
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av Chras
Tycker att man ska respektera Malins synpunkter. det handlar faktiskt om vett och etikett. Vad jag tycker är vackert eller fult kan jag inte proppa på andra men jag har min rätt att framför mina synpunkter om min åsyn. Ska man inte få göra detta under sakliga förhållande kan vi inte påstå att vi lever i ett demokratiskt samhälle.
Anser förövrigt att Janne ska låsa detta ämne för ett av de senaste inläggen gör att det börjar urarta.
Chras jag tror vi är många som inte håller med dig. Den här diskussionen handlar om människosyn, inte om vett och etikett.

Det handlar inte heller om att respektera någons synpunter eller inte, men om rätten att få ett tydligt svar på vad det är för värderingar som ligger bakom uttalande som är svåra att tolka på något annat sätt än att vissa nakna kroppar är okej, men inte andra.

I den här tråden har inte förekommit någon osaklig debatt, och om något gjort att den urartat så anser jag det vara att du verkar anse att din syn på saken är avgörande för om tråden ska låsas eller inte.
Svara med citat
  #63  
Gammal 2006-08-07, 21:47
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Även en mänskosyn kan variera. Om Du tycker en person är snygg och jag anser att så inte är fallet vem har rätt? Detta kan diskuteras i evighet. Smaken liksom baken är som bekant delad och det är verkligen tur. Att sedan vissa personer aldrig ger sig utan alltid ska ha rätt och sista ordet blir tyvärr allt vanligare. Att bedömma en människa och i synnerhet en kvinna på hennes bröst verkar litet konstigt och verklighetsfrämmande för min del. Att man sedan kan ha synpunkter på det yttre, är en sak och respekten för människan en annan.
Anser fortfarande att det har gått prestige i diskutionen. Det verkar mera handla om vem som har rätt syn på saker och ting.
Att jag sedan anser att den bör stängas är just att visa personers mänskosyn verkar litet skrämmande. Tänker fortfarande på synålen!!!!!!!!
Chras

Senast redigerad av Chras den 2006-08-07 klockan 22:01.
Svara med citat
  #64  
Gammal 2006-08-07, 22:59
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Chras jag tror vi är många som inte håller med dig. Den här diskussionen handlar om människosyn, inte om vett och etikett.
....men jag VET att många håller med
Svara med citat
  #65  
Gammal 2006-08-07, 23:44
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av Chras
Även en mänskosyn kan variera.
Ja exakt! Och det är precis det jag och andra frågar om. Det är totalt ointressant vilken smak ni har ni som anser att det är okej att en del kvinnor är topless men inte att andra är det. Eller att feta män inte visar vett och etikett om de har bar överkropp i närheten av en taverna, men att det är acceptabelt om slanka män gör det. Det som däremot är intressant är att få en förklaring till den människosyn som ligger bakom ett sådant ställningstagande!

Smaksaker varierar. Själv tycker jag det är osmakligt när någon försöker framställa sin smak som etablerad vett och etikett.
Svara med citat
  #66  
Gammal 2006-08-08, 08:17
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Inte för vara elak på nåt sätt men jag åker på fredagmorgon till Georgioupolis, tvättning av div. kläder och planeringen av packningen börjar väl att infinna sig. Har längtat sedan november

//Joppan
Citat:
Ursprungligen postat av nilam
Jaha, då sitter man här igen efter årets andra och sista (?) Kretaresa...

Senast redigerad av Zanét den 2006-08-08 klockan 09:30. Anledning: För långt citat
Svara med citat
  #67  
Gammal 2006-08-08, 08:35
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av nilam
....men jag VET att många håller med
och det tycker jag då som inte delar din uppfattning är tragiskt även om jag känner till att så är fallet.

Eva
Svara med citat
  #68  
Gammal 2006-08-08, 10:09
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Men är det inte lite trist om vi hamnar på nivån "jag får minsann PM från många som tycker som jag"?

Jag har svårt att se dramatiken i att ha olika åsikter, så länge man beter sig hövligt i diskussionen. Ett diskussionsforum drar till sig diskussionslystna som är beredda att argumentera för sin åsikt, det är väl inget konstigt med det?

En diskussion blir inte bättre för att alla är eniga. Däremot blir den totalt poänglös.
Svara med citat
  #69  
Gammal 2006-08-08, 14:27
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Men är det inte lite trist om vi hamnar på nivån "jag får minsann PM från många som tycker som jag"?


En diskussion blir inte bättre för att alla är eniga. Däremot blir den totalt poänglös.
Och det är just mej du "hoppar på" om detta....Vad jag kan se så var det Elisabeth som skrev till "Chras" att många inte höll med och jag skrev motsatsen. Men det är kanske oväsentligt...
Jag skrev dessutom inte att jag "minsann fått PM" från många...utan det var din tolkning.
Svara med citat
  #70  
Gammal 2006-08-08, 15:24
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Om det precis utanför samma taverna är stoppförbud och många bryter mot det, är det då inte lättare att störa sig på en stor och skitig gammal lastbil jämfört med en nyvaxad Ferrari? Även om förseelsen är densamma.

Eller har jag en skev fordonssyn?

//PO
Svara med citat
  #71  
Gammal 2006-08-08, 15:30
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av nilam
Jag skrev dessutom inte att jag "minsann fått PM" från många...utan det var din tolkning.
Nej, det gjorde du inte. Det är därför jag kallade det "nivån Jag har minsann fått PM osv..." Jag försökte alltså vara mer generell. Precis sånt har jag läst både på andra forum och här. Och jag tycker att det är trist för det handlar ju inte om nån omröstning om vem som har rätt.

Mitt inlägg var inte mer påhopp på dig än det i så fall skulle vara på Elisabet, tycker jag. Om hon skriver att många inte håller med och du skriver att många gör det - det är ju samma sätt att diskutera.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT