![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Från Janne om gårdagen:
Gårdagen började med ösregn. Körde ner till Agios Prokopios o hälsade på Vaggelis. Gick sen ner till stranden o spanade efter solen (bild 1). ![]() Tog en prommis längs stranden o bort till skorstensberget. När vi kom tillbaka till stan sken solen och Kenteris låg inne (bild 2). ![]() Resten av dan var ljuvlig. När vi skulle gå ut o äta drev elaka moln in över stan (bild 3) ![]() Åt på Maro, bästa maten hittills, dessutom apbilligt! Nu skiner solen. Kanske bad idag! |
|
||||
|
||||
![]()
Vilka härligt skiftande bilder, Janne!
I dag visar webkameran helt ljuvliga bilder från Naxos. ![]() Vi ser fram emot fina bilder från dagens upplevelser! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Från Janne alldeles nyss:
![]() Igår kom sommaren tillbaka. 27 gr varmt och strålande sol. Bra eftersom vi hade en födelsedag att fira. Det gjorde vi bland annat med picknick vid teskedskourosen (bild 1). Efteråt körde vi till Orkos beach o badade, även jag med inplastat, spjälat finger (bild 2)! En perfekt dag avslutades med middag på Maro. Kunde sitta ute för första gången. Nu sitter vi på färjan på väg till Pireus, närmar oss Paros. Solen skiner. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
BRA Janne!...det blev ett dopp i alla fall!
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Bra gjort Janne ! Jag vet...jag hade samma problem för tre veckor sedan . ![]() / Tom som har tillfrisknat nu. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Janne, var det inte härligt med ett bad? (Efteråt i alla fall!
![]() Tänk, 27 grader i november. Nog skulle man kunna tänka sig att byta med det novemberväder vi har. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det har vært veldig trivelig å følge dere i denne novemberferien
![]() Jeg er glad det har blitt både sol, varme og b a d ![]() - etter en kjølig og våt start på ferien! Men opplevelsene har vært fine uansett vær har jeg forstått ![]() - håper det går bra med fingeren din og ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Då hade du ju "i alla fall inte tur med vädret"
![]() ![]() På lördag lovar man t o m upp till 12 graders värme, så du har verkligen haft otur. Tur att du hade en trevlig dag i alla fall. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är väl inte riktigt snällt av mig att berätta hur det är här...sol, sydlig frisk vind, lagom klädsel: Jeans, tröja och väst, "riktiga" skor...
|
|
||||
|
||||
![]()
Här kommer resans sista rapport, den här gången från Aten:
![]() Sitter nu och äter frukost på Adonis. Snart dags att åka till flyget. Båtresan igår var minst sagt gungig. Möttes av skyfall i Pireus. Käkade på Psarra i Plaka. Satt ute. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för underhållande rapporter undet resan
![]() ![]() ![]() Välkommen hem, så vi kan börja med fototävlingen ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla härliga rapporter!
![]() Och visst skulle man gärna äta Adonis-frukost (även om den var aningen spartansk då vi var där ett par år sedan) på balkongen med utsikten som man aldrig blir trött på. Har redan börjat läsa om Peloponnesos och uppdaterade Aten-guider inför april-resan... ![]() Ivi -som ligger hemma i förkylning ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vilken härlig dag du verkar haft Eva, även om det var kallt.
Apropå långkalsonger var på marknad idag, och hittade ett par jättevarma och mjuka herrlångkalsonger till gubben i vinter. Sannerligen inte vanligt att hitta här.Han jobbar med att bla lägga takpannor så han är ute hela dagarna. Frågan är om han sätter på sig dom ![]() Monica |
|
||||
|
||||
![]()
Första vintern vi bodde här på Kalymnos letade jag efter just långkalsonger. Slutresultatet: svarta jättefina som nunnorna köper, samt dykarna som har dem inuti dykardräkterna.
Dom behövs minsann när man åker moppe mitt i kalla vintern också ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hemma igen.
![]() Jag återkommer med ett resebrev senare, med bättre bilder. Bilderna som inkfish lagt in är tagna med min gamla skräpmobil. Tack inkfish för hjälpen, och tack för alla hurrarop! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack själv för härliga rapporter, de har suttit fint i novembermörkret
![]() Framför allt har det varit kul att få en provkarta på olika väder. Precis så som det är i Grekland utanför den solsäkra säsongen ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Takk for interessante og fine rapporter!
![]() Reiser til Kalamata 17. desember for å feire julen der, - samt høste oliven. Gleder meg! Været blir HELT SIKKERT bedre enn i Norge på den tiden, og jeg regner med mange fine solskinnsdager i bare T-skjorta! I februar 2004 kom det 0,5 cm snø i den øvre delen av Kalamata, - og da var det 17 år siden sist!!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|